|
DR netradio kvalitet |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
SHA ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Juli-2018 Sted: Ballerup Status: Offline Point: 17 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 29-Juli-2018 kl. 15:50 |
Hej alle.
Jeg har læst et sted at DR vil hæve lydkvaliteten på deres internet radio. Den skulle hæves til 192 kbit/s AAC, og 320 kbit/s MP3. Er der nogen der ved om det er sket, eller hvornår det kommer til at ske. På nuværende kan jeg kun finde 192 kbit/s mp3 når jeg hører netradio på vores vores Denon n9. Rigtig god søndag til alle 🙂 Søren
Redigeret af SHA - 29-Juli-2018 kl. 15:51 |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det lyder godt nok voldsomt hvis de skulle gøre det. har ikke selv hørt om det, men det lyder ikke realistisk må jeg erkende. 320kb/s mp3 er transperant "CD-kvalitet" - og det giver slet ikke mening at de skulle vedligeholde et så gammelt format. du kan se hvad de sender med gennem deres App her https://www.dr.dk/tjenester/iphone/radio/about/android21.drxml
192kb/s aac er mere end rigeligt.
|
|
![]() |
|
SHA ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Juli-2018 Sted: Ballerup Status: Offline Point: 17 |
De skriver lidt om det her.. desværre bare ikke præcise tidspunkter. http://dr.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/1349/~/er-det-rigtigt%2C-at-der-kommer-bedre-lydkvalitet-på-drs-netradiokanaler%3F Redigeret af SHA - 29-Juli-2018 kl. 17:06 |
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4727 |
![]() |
|
Mange tak 🙂
|
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12352 |
Dang. 320 kbps til min mega dyre Pioneer-streamer lyder godt.
|
|
![]() |
|
Mr. Claude ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Marts-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1129 |
"Den lydkvalitet, vi fremover sender i på dr.dk og radio-apps, er på 256kbps AAC (øget fra 192kbps). For tredjepartstjenester hæves kvaliteten til 320kbps mp3 efter sommeren 2018."
Så 256 fremover... men hvem/hvad er tredjepartstjenester?? Er det streamingsprodukter som sonos osv?
|
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12352 |
TuneIn, velsagtens?
|
|
![]() |
|
jeg har fået svar fra DR. De vil undersøge det. Og vende tilbage når de ved noget mere. Bliver spændende at høre hvad de siger. Men vil tro at “ trejdepartstjenester “ er sådan noget som Tunein, denonradio.com Sonos osv.
|
|
![]() |
|
I dag virker DR's kanaler på TuneIn ikke længere på min Pioneer N-50AE
![]() BBC World Service (56 kbps!) virker fint. |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19584 |
DR er også død på min PiRadio. Det samme er direkte links på DR's egen hjemmeside...... Klaus
|
|
![]() |
|
Så er det da i det mindste ikke et problem med kun min relativt nye og megadyre streamer.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |