|
DR netradio ustabilt? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
SHA ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Juli-2018 Sted: Ballerup Status: Offline Point: 17 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 17-November-2018 kl. 15:20 |
hej alle.
Har her de sidste 14 dages tid oplevet at DR internet radio er enormt ustabilt. Jeg streamer dem via en denon streamer. Dener koblet direkte til med netværkskabel. Der er ingen problemer med andre kanaler end DR's. Spotyfi connect kører også perfekt. Så burde ikke være båndbredde relateret. Er der andre der oplever samme problemer/frustrationer med DR,s internet radio? God weekend ![]() Søren
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7184 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Streamer det hver dag via Sonos
Altid stabilt
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
tvivler stærkt på at det er DR. - Alle data fra DR's streamingtjenester kommer fra Akamai, og hvis der et CDN der plejer at være stabilt, så er det nok Akamai's.
|
|
![]() |
|
Jørgensen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Februar-2008 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 886 |
Hej
Her har jeg en Cambridge CXN streamer bl.a., og jeg har godt bemærket, at der har været udfald fra tid til anden. Det har dog ikke irriteret mig mere, end at jeg troede, at det var mit udstyr, da jeg har valgt at køre med "høj" båndbredde på 192 kbps. Det kunne da godt være, at man skulle sende DR en hilsen. Var der ikke noget med, at de ville sende ud i 320 kbps? Mvh. Jørgensen
|
|
![]() |
|
SHA ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Juli-2018 Sted: Ballerup Status: Offline Point: 17 |
nogen dage går der timer imellem de falder ud og den skriver " server error " andre dage går der 5 Min. Men som sagt ingen problemer med alle andre kanaler. 😊
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
De sender såmænd også ud i 320kbit (det viser min webdownloader i hvert fald) - så spørgsmålet er nok snarere opsætningen i din cambridge.
Streamingproblemer kan være rigtigt mange ting. Det er sjældent udspringene fra originator, men snarere når det rammer hjemmerouteren og ind.
|
|
![]() |
|
Jørgensen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Februar-2008 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 886 |
Her har der kun været udfald et par gange, efter jeg har tændt for streameren og maksimalt et halvt minuts udfald, men det er jo også træls nok, hvis man er ved at høre noget.
Mvh. Jørgensen
|
|
![]() |
|
@claus_jac
Det vil jeg prøve at følge op på. Den var oppe på 320 kbps en kort periode, men faldt så til 192 kbps igen og har været det siden. På Cambridge CXN kan der vælges høj og lav båndbredde, og jeg har den stående på høj, men måske der også skal indstilles noget et andet sted. Det vil jeg se på ved lejlighed. Mvh. Jørgensen
|
|
![]() |
|
listesko ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 08-Juni-2006 Status: Offline Point: 24 |
Jeg har oplevet det samme, at der er kortvarig udfald på DR P5, Streamer via SONOS
listesko
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7184 |
Hari dag lyttet p7 mix og lytter stadig via Sonos
Ingen udfald
Redigeret af hansie - 17-November-2018 kl. 18:32 |
|
![]() |
|
går man på DR.dk og leger med netradioen, så kan jeg se der er både 256kbit og 320kbit streams. Der er dog også 64kbit på alle kanalerne.
Det eneste tidspunkt jeg har oplevet drops i streamingen var da vi på arbejde havde en Bose netradio som kørte trådløst. Det viste sig også at Der absolut ikke var QOS på streaming, så der var konstante periodiske drops. - Det blev dog ændret da vi også skulle over og lave noget mere videokonference, så der skulle ændres i wifi indstillingerne alligevel.
|
|
![]() |
|
Der har ikke været udfald i dag, og den står stadig på 192 kbps. Jeg har også været inde i opsætningen af CXN'en og kan ikke se, hvad der kan gøres anderledes. Der er ikke så mange muligheder.
Vælges i øvrigt lav båndbredde, afspilles der med 96 kbps. Mit bredbånd skulle være hurtigt nok med 120 Mbit ned og 30 op, men måske mit øvrige udstyr, routerne, gør et eller andet. En anden streamer har således også en båndbredde på 192 kbps på P3. Mvh. Jørgensen |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |