recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DR - nyt lydniveau ved tv-drama
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDR - nyt lydniveau ved tv-drama

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Emne: DR - nyt lydniveau ved tv-drama
    Sendt: 25-Januar-2009 kl. 20:16
Jeg tror DR er ved at eksperimentere med nyt lydniveau på drama.
Nu er det begrænset, hvad jeg har fulgt med på Livvagterne, men i forhold til begyndelsen af serien, så har den siden sidste søndag haft et andet og markant lydniveau - det er klart at høre ved overgang fra tidligere udsendelse og til Livvagternes begyndelse.

Redigeret af T-teknik - 25-Januar-2009 kl. 20:17
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 4172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2009 kl. 21:51
Generelt er dr lydniveau lavt i forhold til tv2, men livvagterne er der lige skruet op på de andres niveau..
SVP03
Til top
--
--

Bruger er stoppet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2009 kl. 13:21
Jeg opdagede torsdag aften under Smagsdommerne på DR2 et stærkt formindsket lydniveau.
- Det lader åbenbart til, at DR ikke kan finde ud af, at udsende et stabilt lydniveau på deres kanaler.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2008
Point: 3353
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2009 kl. 13:55
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
--
--

Bruger er stoppet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2009 kl. 14:12
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Her et link:

http://avisen.dk/lyden-alt-for-lav-i-dramaserier_426.aspx

Tak for dit link - og interessant læsning.
Men jeg tror det bliver ved DRs tanke om forbedret lydniveau.
Man har vist glemt det generelle lydniveau midt i fokuseringen på bedre billed og indhold - desværre.
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2009 kl. 14:15
Oprindeligt skrevet af T-teknik T-teknik skrev:

Her et link:

Tak for dit link - og interessant læsning.
Men jeg tror det bliver ved DRs tanke om forbedret lydniveau.
Man har vist glemt det generelle lydniveau midt i fokuseringen på bedre billed og indhold - desværre.
Den er sat op igen på alle programmer i sidste weekend eller starten af ugen. I hvertfald på Canal Digital SAT.
SVP03
Til top
--
--

Bruger er stoppet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2009 kl. 14:37
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Her et link:

Tak for dit link - og interessant læsning. Men jeg tror det bliver ved DRs tanke om forbedret lydniveau. Man har vist glemt det generelle lydniveau midt i fokuseringen på bedre billed og indhold - desværre.
Den er sat op igen på alle programmer i sidste weekend eller starten af ugen. I hvertfald på Canal Digital SAT.

Jamen så er det jo nok også et YouSee problem, eftersom de står for det tekniske sammen med Dansk Kabel TV via min antenneforening.
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2009 kl. 14:59

Her et link:

Tak for dit link - og interessant læsning. Men jeg tror det bliver ved DRs tanke om forbedret lydniveau. Man har vist glemt det generelle lydniveau midt i fokuseringen på bedre billed og indhold - desværre.

Jamen så er det jo nok også et YouSee problem, eftersom de står for det tekniske sammen med Dansk Kabel TV via min antenneforening.
Tjekker lige op i aften på DVB-T også.
SVP03
Til top
--
--

Bruger er stoppet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2009 kl. 16:47
Jeg har været i kontakt med DRTVs tekniske afdeling, de siger, at de ikke har kenskab til at der skulle være skiftende lydniveau mellem DR1 og DR2. - At lydniveauet bliver overvåget både ved redigering og udsendelse - at det må være opfattelsen af lydniveauet som gør sig gældende. - Hvis der er et problem, så må det ligge hos leverandøren - ret underligt. YouSee modtager jo lyden for at sende den videre. YouSee vil sikkert så bare kaste bolden tilbage til DR?

Redigeret af T-teknik - 05-Februar-2009 kl. 16:49
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2009 kl. 19:52

Jeg har været i kontakt med DRTVs tekniske afdeling, de siger, at de ikke har kenskab til at der skulle være skiftende lydniveau mellem DR1 og DR2. - At lydniveauet bliver overvåget både ved redigering og udsendelse - at det må være opfattelsen af lydniveauet som gør sig gældende. - Hvis der er et problem, så må det ligge hos leverandøren - ret underligt. YouSee modtager jo lyden for at sende den videre. YouSee vil sikkert så bare kaste bolden tilbage til DR?

Det var lydniveaut på dr1 og dr2 der var lavere end alle andre kanaler. Det var i ca. 2 uger. Det blev fikset for 14 dg siden, de rettede det først op på livvagterne en søndag og mandag var det alle programmer.

Men det er fikset nu, så no problem.

SVP03
Til top
--
--

Bruger er stoppet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2009 kl. 19:59

Det var lydniveaut på dr1 og dr2 der var lavere end alle andre kanaler. Det var i ca. 2 uger. Det blev fikset for 14 dg siden, de rettede det først op på livvagterne en søndag og mandag var det alle programmer.

Det var en helt generel henvendelse til DR teknik
- jeg har dog et forbedret lydniveau på DR2, men ikke stabilt.
- Og den med Livvagterne, der er altså ingen forskel. Det var det samme ved den seneste genudsendelse
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2009 kl. 20:56

Det var en helt generel henvendelse til DR teknik
- jeg har dog et forbedret lydniveau på DR2, men ikke stabilt.
- Og den med Livvagterne, der er altså ingen forskel. Det var det samme ved den seneste genudsendelse

Det var efter de ca. 14 dage, sad og ventede på livvagterne, og så bragede det ud i højtalerne kl 20 den søndag.

Niveauet var noget lavere i de 14 dage, klart lavere, der har ikke været noget siden, genudsendelser siger jo ikke noget om lydniveauet for 2-3 uger siden.

SVP03
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu