recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DR P4-lyd falder ud på Beosound Moment
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DR P4-lyd falder ud på Beosound Moment

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4676
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12 timer 15 minutter siden kl. 11:05
Hej.

Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Ifølge ovenstående link forøgede DR streaming kvaliteten i 2018. Det er 6 år siden.
Uden at Cambridge Audio, Yamaha, B&O andre kunne ændre deres modtage buffer størrelse, som måske var for lav.

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Hold nu!
WiFi, buffere og alle mulige andre undskyldninger holder ikke en meter. Der er så meget hastighed og overhead, at det ikke er dér problemet ligger.

Det kan ikke være rigtigt, Jeg blev bedt om at Hold nu!
WiFi, buffere og alle mulige andre undskyldninger holder ikke en meter.

Og nu anbefaler B&O: til at øge "radio bufferen"?

Hilsen Carsten.

Til top
erik_m Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 53
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér erik_m Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 5 timer 35 minutter siden kl. 17:45
Det hjalp ikke at sætte bufferen til max. (60 sek.) 2 udfald i løbet af en time. så nu har jeg skrevet til B&O igen:

Jeg har som sagt sat bufferen op som i foreslog. Det har ikke hjulpet. Nu har jeg taget et par billeder af opsætning mv. som jeg vedhæfter denne mail. Jeg har også aktiveret logføring. 
Den stoppede ca 17.15-17.18 og nu igen 17.36. Begge gange starter den igen, når jeg aktiverer fjernbetjeningen. Vend gerne tilbage hvis I skal vide mere i jeres videre arbejde med at løse problemet.
Til top
spoxy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-August-2006
Sted: Brøndby,Denmark
Status: Online
Point: 1158
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spoxy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 5 timer 27 minutter siden kl. 17:53
Det er utroligt, at DR ikke vil anerkende, at det er deres problem. 
Ellers ville det jo ikke optræde på så mange platforme. 
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19410
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 3 timer 42 minutter siden kl. 19:38
Set i lyset af at min modtager ikke har været ændret i 6 år og der ikke har været problemer med første 5, så lugter det af en ændring fra DR/DRs streaminghost frem for “kollektiv fejl” på forskellige stykker udstyr….


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4676
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 2 timer 45 minutter siden kl. 20:35
Oprindeligt skrevet af erik_m erik_m skrev:

Så kom der svar fra B&O:
Moment anvender TuneIn som radiotjeneste

Hej.

B&O skriver til erik_m, at"Beosound Moment anvender TuneIn som radiotjeneste".
Så spørgsmålet er vel, om B&O's kunder skal henvende sig til TuneIn eller DR?

Hilsen Carsten.


Redigeret af csell - 2 timer 44 minutter siden kl. 20:36
Til top
cbrg Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 14-December-2009
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cbrg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 2 timer 35 minutter siden kl. 20:45
Jeg henvendte mig til DR og beskrev problemet. Desværre kom jeg til at skrive at Bluesound bruger TuneIn.
Jeg fik svar tilbage, at man ikke kendte til den service og jeg må rette henvendelse til TuneIn...
Man kan ikke svare på noget, blot oprette en ny sag. Jeg orker ikke at tage diskussionen.

TuneIn er jo bare en katalog service, de vidrestreamer jo ikke DR. Det er jo stadig DR's MPEG stream man får.
Nævn mig en udbredt streamer her i 2024, der ikke bruger TuneIn som katalog (Bluesound, Sonos, Arylic, Wiim osv.) 

Jeg har ikke dykket ned i hvordan det kører, så jeg ved ikke om de også bruger Akamai ligesom på deres TV platform. Men noget er ændret et sted i fødekæden og jeg tror vi skal helt ind til DR. 
Dog har jeg ikke haft udfald i dag! 
Så måske nogen har genstartet en switch :-)



Redigeret af cbrg - 2 timer 33 minutter siden kl. 20:47
Til top
cbrg Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 14-December-2009
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cbrg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 2 timer 15 minutter siden kl. 21:05
Nuvel, der er måske en grund til den overfladiske support i DR.

Fra deres årsrapport 2023:
"
DR’s henvendelsessportal på dr.dk modtog i alt 48.251 skriftlige henvendelser i 2023. Heraf var kategorien ’Vil du spørge os om noget?’ den mest benyttede med 16.694 henvendelser, mens 2.653 af henvendelserne blev registreret som klager. DR Brugerkontakts gennemsnitlige svartid for de skriftlige henvendelser var 2,8 dage i 2023, og 84 procent var tilfredse med dialogen.
"

Det er immervæk en del henvendelser. Man kunne fristes til at sige, at de jo heller ikke gør det nemt for sig selv :-)

Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4676
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 1 time 6 minutter siden kl. 22:14
Oprindeligt skrevet af cbrg cbrg skrev:

Link kan findes her:

Hej.

Linket til: Hvor finder jeg de direkte links til DR's radiokanaler? er ikke længere tilgængelig.

Men ved at google fandt jeg et andet link:


DR P4 København som jeg bruger på PC uden udfald, findes i 2 liner med 5 forskellige versioner, hvor jeg 'kopier linkadresse':



Nederst under [1]: DR tilbyder deres radiostreams i wma-format i tre forskellige lydkvaliteter. 32,- 64- og 128 kbps. Vi har valgt kun at linke til den bedste lydkvalitet i 128 kbps. Ønsker du at lytte til DR's radiokanaler i en lavere lydkvalitet finder du en oversigt med alle DR's asx-filer hér. I oversigten finder du også links til DR's radiostreams i mp3- og aac-format.

Foreslår at i bruger et af ovenstående link, i stedet for TuneIn. For at kunne udelukke at fejlen evt. opstår som hos TuneIn.
 
Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 1 time 4 minutter siden kl. 22:16
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19410
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11 sekunder siden kl. 23:20
Jeg bruger IKKE Tune-ind, men direkte link.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu