recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DR & TV 2 på Android TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DR & TV 2 på Android TV

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
lunapark Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Marts-2009
Status: Offline
Point: 175
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunapark Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DR & TV 2 på Android TV
    Sendt: 04-August-2016 kl. 10:21
Da de danske tv udbydere indtil videre fuldstændig har valgt at vende det blinde øje til Android TV, så må vi nøjes med midlertidige løsninger indtil der dukker officielle løsninger op.

Dette sker til trods for at vores nabolandskanaler har rivende udvikling på området, mens at danmark har det med alene at favorisere Apple TV.

Disse findes i landene omkring os:

Norge: NRK
Sverige: SVT, TV4 Sverige
Finland: YLE, MTV3
England: ITV, BBC, Sky (Hent gratis Mediahh til gratis engelsk tv)

De danske tv-udbyders forklaring er ofte at der ikke er så mange brugere på Android som iOS, men mig bekendt så kan der ikke være nogle brugere før produktet findes.
F.eks. har TV 2 netop udviklet en app alene til ATV4, som ihvertfald ikke havde brugere før de udviklede app'en.

Jeg synes det er en utrolig sårbar tid, hvor vi konstant nærmer os den tid hvor "computeren" endelig skal overtage tv'et.
Indtil videre har Apple fået alene-tid i Danmark, hvor folk kan opsige deres kabel-tv og få DR, TV 2 mv. på en lille boks.

At man kan købe en prisbillig lille boks og tage med på farten (f.eks. sommerhuset) og tilkoble internettet er noget som kan få enhver til at opsige sit kabel TV.

Google er en mega spiller på ligefod med Apple, og dernæst har Google indgået aftaler med Sony, Sharp, Philips, Grundig og muligvis også B&O.
Det vil sige at deres "smart-tv" også udkommer med Android TV som software.

TV 2 har endda udviklet til tidligere udgaver af producenternes egen software, men da de ofte har udviklet sig til mere eller mindre katastrofer, så er det som om at man er blevet bange for at udvikle nyt.

Jeg synes ellers horisonten ser lys ud med en forholdsvis samlet platform til smart TV, så det er bare om at komme i gang.
Indtil videre så "modificerer" de gamle apps på hhv. Sony og Philips tv, som intet har med Android TV at gøre.
Det giver brugerne en sindsyg dårlig oplevelse, og når brugeren så ser ATV4 ovre ved naboen, ja så ved man jo godt hvad der bliver valgt.

Så jeg kan kun opfordre de danske udbydere til at komme i gang.


Indtil da må vi nøjes med disse versioner, som på INGEN måde er perfekte, men der kan da ses tv.

TV 2 Play kan installeres på Android TV med denne APK.
Dog virker kun LIVE tv og kanalskift er lidt omstændige.
https://www.wetransfer.com/downloads/307aefa0ab2ee612a79a1b9b76daa2ed20160804074346/c02abae60eb096b25e57f554cfe576bd20160804074346/52fcec

Flemming Jønsson har udviklet denne app til Android TV som kan vise DR's LIVE kanaler. Dog skriver han selv at app'en er ustabil, men prøv den selv af.
https://play.google.com/store/apps/details?id=org.joensson.android.drtv

---------------------

En helt anden måde at få dansk tv på sin Android TV er ved at benytte deres egen LIVE TV app.

Denne app kræver dog at du "får" kanalerne fra et sted.... Det kan være DVB-S, DVB-T tunere eller IPTV.
Mange af disse løsninger kræver teknisk snilde og ikke noget for alle, men vil da lige nævne et par stykker som kan hjælpe folk på vej.


Inaris SAT>IP:
https://play.google.com/store/apps/details?id=de.tara_systems.apptvinputservice

TV Headend:
https://play.google.com/store/apps/details?id=ie.macinnes.tvheadend

IPTV:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.felkertech.n.cumulustv







Redigeret af lunapark - 04-August-2016 kl. 13:44
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skalle06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2016 kl. 11:09
Du skriver: "F.eks. har TV 2 netop udviklet en app alene til ATV3, som ihvertfald ikke havde brugere før de udviklede app'en."

Den forstår jeg ikke. Kan du uddybe? Og er der en TV2 app til ATV3? Er det ikke til ATV4?

Hvis man f.eks. ser på TV2 Plays Facebook side, så var der en massiv efterspørgsel efter en ATV4 app, og næsten ingen efter en Android TV app.

Det virker næsten som om Android TV brugere er lidt ligeglade, eller tilfredse med de muligheder de har for alternative metoder eller at caste.

Min opfatter er i hvert fald, at Android TV brugerne er meget stille og ikke lægger pres på... eller så har de bare Android TV uden at bruge det :-)

Go outside, the graphics are amazing!
Til top
lunapark Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Marts-2009
Status: Offline
Point: 175
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunapark Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2016 kl. 11:38
Jeg mente naturligvis ATV4 :-)

Retter det lige i mit indlæg.

Mange har opgivet jeg selv inklusiv, da man ofte får samme svar...

Men store spillere burde ikke vælge en platform, når der findes flere store platforme. Og slet ikke i denne tid, hvor det kan være afgørende for hvad folk vil have i deres stuer de næste mange år.

Det vil være rigtig skidt med én spiller på markedet.

Og ja Android TV kan man caste til, og det fungerer fint, men det er ikke samme som når det hele kører på en remote.

Til top
lunapark Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Marts-2009
Status: Offline
Point: 175
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunapark Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2016 kl. 10:12
Så er B&O officielt ude med deres nye model som har Android TV.
http://www.recordere.dk/2016/08/bang-olufsen-beovision-14/

Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2016 kl. 10:30
Det er helt almindelige markeds kræfter der styrer hvilke platforme der laves apps til.

Og selvfølgelig kommer der også til Android tv.

Det koster penge at udvikle og opdatere. Når tv2 eksempelvis laver til Apple er det med en forventning om at her kommer mange brugere. Android tv er mere usikker. Derfor venter man lige og ser tiden an.

Desuden er der ikke så mange mennesker i DK. Det vil sige at Android skal op på en stor procentdel af brugere før det bliver rentabelt.

Sådan lyder mit bud på hvorfor det står så sløjt til med Android tv i Danmark.
Til top
lunapark Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Marts-2009
Status: Offline
Point: 175
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunapark Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2016 kl. 10:37
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Det er helt almindelige markeds kræfter der styrer hvilke platforme der laves apps til.

Og selvfølgelig kommer der også til Android tv.

Det koster penge at udvikle og opdatere. Når tv2 eksempelvis laver til Apple er det med en forventning om at her kommer mange brugere. Android tv er mere usikker. Derfor venter man lige og ser tiden an.

Desuden er der ikke så mange mennesker i DK. Det vil sige at Android skal op på en stor procentdel af brugere før det bliver rentabelt.

Sådan lyder mit bud på hvorfor det står så sløjt til med Android tv i Danmark.


Det vil jeg som sådan også give dig ret i...

Men dertil vil jeg tilføje at Apple TV af gode grunde ikke havde TV 2 Play kunder før at app'en udkom.
Og det samme vil jo naturligvis ske med Android TV.

Min pointe er jo netop at det er sårbar tid, hvor det kan afgøre hvad folk vælger af platforme i fremtiden.
Og at man kun kan købe en "pris-billig" boks at sætte under tv'et og derved spare kabel-tv synes jeg er katastrofe.

Hvis så bare Android TV lå stille verden over, men netop som jeg skriver så er det stort set kun Danmark som vælger at "overse" platformen indtil videre.

Og ja det koster penge mv. Meen så er det heller ikke større raketvidenskab at udvikle en app.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu