recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DR TV på ny dr.dk/tv elendigt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DR TV på ny dr.dk/tv elendigt

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
flemming1234 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 16-August-2013
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flemming1234 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DR TV på ny dr.dk/tv elendigt
    Sendt: 12-Juli-2014 kl. 10:00

Med det nye DR TV på dr.dk/tv er højeste kvalitetsniveau blevet så elendig (omkring 460p?), at jeg vil høre herinde, om andre ved hvorfor? Kvaliteten er grynet og uskarp.

Tidligere DR NU havde HD kvalitet i 720p, så man kunne sætte hdmi til tv, og se rigtig godt fra dr.dk

Redigeret af flemming1234 - 12-Juli-2014 kl. 10:17
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2014 kl. 14:29
Hvis du havde søgt ville du finde ud af at DR IKKE leverer web-tv ud i noget som helst over 720p. Desværre ikke engang 720p. Og båndbredden hedder maks 1,5mbit. Det er en kold og kynisk afvejning af hvor meget båndbredde de har til rådighed og hvor meget data der rent faktisk bliver flyttet på en "god aften" når nogle af de større danske serier skal ses. Der har været et par artikler på version2.dk fra DR. Som blandt andet beskriver at DR nu har lagt videomaterialet ud til AKAMAI delivery netværket for at kunne klare presset på de gode aftener. Forhåbentlig vil det så blive 720p på sigt og en markant bedre bitrate, men der er vi i hvert fald ikke endnu.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flemming1234 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2014 kl. 22:04
Her er fakta:
Jeg har streamet HD 720p fra dr.dk tv oversigt http://www.dr.dk/tv/oversigt tidligere udsendelser i de seneste 2 år som jeg husker, måske længere tilbage.

Virker ikke til, at du helt har styr på det.

Så for mig er det totalt tilbageskridt, at de nu er nede i 480p.

Jeg forstår ikke, at dr.dk har kunne levere denne service i flere år, og nu stopper.
Giver ikke mening.

Båndbredden er jo netop blevet bedre over de sidste par år.

PINLIGT af DR

Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2014 kl. 14:18
læs her http://www.version2.dk/artikel/saadan-er-drs-streaming-tv-blevet-forbedret-56401
og
http://www.version2.dk/artikel/dr-klar-med-ny-streaming-tjeneste-og-apps-til-smartphones-og-tablets-58950
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flemming1234 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2014 kl. 16:55
Ja, det er surt.......
Den gode HD 720p streaming er åbenbart borte.
Og vi skal nøjes med grynet kvalitet fra 480p.
En OMMER til DR.

Det som er skummelt er også, at DR ligefrem skriver, at streaming er forbedret, hvilket jo er løgn og latin.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu