recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DR+TV2 udsender HDTV ifm. fodbold VM
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDR+TV2 udsender HDTV ifm. fodbold VM

 Besvar Besvar Side  <1234 7>
Forfatter
Besked
Weiglin Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 127
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2006 kl. 17:40
Jeg syntes godt nok det er frækt af TDC at tage 2500,- for den nye selector når den gamle kan købes til 595,-
Ingen tvivl om at de skummer fløden på at der sidder nogen nørder herude som absolut bare SKAL have den nye selector og at der sidder nogen fodbold nørder som SKAL have VM i HDTV.
Men hvad er det så lige man kan bruge denne nye selector til når VM er slut? Man får et abonnement på en kanal som sender 3 HDTV film om dagen. Når man kigger på sendefladen så er det meste genudsendelse dagen efter.
Når der engang kommer nogen seriøse udsendelser og DR og TV2 begynder at sende HDTV og man får fuld udnyttelse af den nye selector ja så er der nok kommet en ny en så den nye(gamle HDTV) selector er blevet så billig at den kan købes for penge.
Endnu en gang viser TDC sig fra sin absolut grådigste side!!!

Redigeret af Weiglin - 02-Maj-2006 kl. 17:42
Til top
Mighty Mouse Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2006 kl. 17:49

Oprindeligt skrevet af Weiglin Weiglin skrev:

Jeg syntes godt nok det er frækt af TDC at tage 2500,- for den nye selector når den gamle kan købes til 595,-  

Normal prisen for den gamle Selector er 1595,- den er pt nedsat til 595,- - begge plus kort til 199,- pr år.

           /Michael
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2006 kl. 17:54

Tjaaa 2500.-   er da OK for mig     og da jeg gav 1595 for den lille model er det vel prisen.

Kald mig bare NØRD  men HDTV det er sagen

Hans

Til top
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-November-2005
Status: Offline
Point: 717
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2006 kl. 17:56

Canal Digital kommer ikke med fodbold VM i HDTV til parabolkunder.

Til top
petrucci Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Oprettet: 09-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2006 kl. 18:06
Hvordan kan parabolkunder så komme til at se VM i HD?  Hvis de overhovedet KAN det nu?
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2006 kl. 18:18

Weiglin skrev:

Jeg syntes godt nok det er frækt af TDC at tage 2500,- for den nye selector når den gamle kan købes til 595,-... 

...Endnu en gang viser TDC sig fra sin absolut grådigste side!!!  

Hejsa!

Sagem ICD 60 koster normalt 1.595 uden abonnement.

Men de rigtigt gamle (1998) Sagem ICD 3000 kostede 3.500,-  d.v.s. det var erstatningsværdien, for i starten lejede man dem - og det tjente TeleDanmark nok mere på (60 kr./md. i flere år) end TDC gør på at sælge bokse i dag og i morgen.

Husk også, at der følger abonnementer med samt HDMI og HDTV-modtager i de nyeste, der kommer til de knapt 2.500,-

Grådighed fra TDC's side?

Tja, de sælger Sagem 60 1.000 kr. nedsat og lige nu kører jeg til oktober med 1 Mbit/s på den WebSpeed forbindelse, jeg betaler 149,-/md. for. Tilbud til nye WebSpeed kunder her.



Redigeret af Carser - 02-Maj-2006 kl. 18:19
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
JBoy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-December-2005
Status: Offline
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2006 kl. 18:27

Spændende med den nye selector, men jeg er pludselig blevet lidt i tvivl om hvorvidt det vil være muligt at optage fra de nye HD kanaler.

Jeg er naturlivis godt klar over at jeg ikke kan optage i HD kvalitet, men vil den nye selector overhoved sende et nedskalleret signal ud på scart (RGB) eller vil den, som jeg har læst et eller andet setd, kun sende et signal ud på HDMI udgangen???

Håber man kan optage via RGB samtidig med at men kigger via HDMI

 

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2006 kl. 18:32

Hej JBoy,

Det er der et pænt håb om  - se på http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=11579

Billederne viser SCART-bøsninger og Lars svarer på cirka det samme i 3. sidste indlæg på side 1 i tråden.

PS: Jeg opdager sørme lige, at det er dig han svarer dér!  
Nå, jeg tror det samme som ham.



Redigeret af Carser - 02-Maj-2006 kl. 18:35
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-November-2005
Status: Offline
Point: 717
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2006 kl. 18:35

Oprindeligt skrevet af petrucci petrucci skrev:

Hvordan kan parabolkunder så komme til at se VM i HD?  Hvis de overhovedet KAN det nu?

BBC sender kampe ukodet, men de bliver sendt på den her i DK svage Astra 2D satellit (28.2 øst) der kræver en stor parabol i Østdanmark. Kræver også at man kan få fat på en DVB-S2 MPEG-4 HDTV boks.

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2006 kl. 18:38

Oprindeligt skrevet af Weiglin Weiglin skrev:

Jeg syntes godt nok det er frækt af TDC at tage 2500,- for den nye selector når den gamle kan købes til 595,-

Det er to vidt forskellige produkter. Produktionsomkostningerne til komponenter og afskrivning på produktudvikling er langt større for den nye box. HDTV er i øvrigt andet end at sælge boxe til kunderne. Der skal også investeres i infrastrukturen for det digitale kabelnet. På kort sigt ville TDC sikkert tjene flere penge ved alene at sælge den gamle, billige box til kunderne. Her er udviklingsomkostningerne for længst afholdt, profitten skal bare skummes.

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
petrucci Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Oprettet: 09-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2006 kl. 18:39
Oprindeligt skrevet af digitalt.tv digitalt.tv skrev:

Oprindeligt skrevet af petrucci petrucci skrev:

Hvordan kan parabolkunder så komme til at se VM i HD?  Hvis de overhovedet KAN det nu?

BBC sender kampe ukodet, men de bliver sendt på den her i DK svage Astra 2D satellit (28.2 øst) der kræver en stor parabol i Østdanmark. Kræver også at man kan få fat på en DVB-S2 MPEG-4 HDTV boks.

Vi bor i Vojens-området og har Viasat og Canal Digital. Ved ikke lige på stående fod om vi kan tage den satellit.  De HD-bokse som virker med Canal Digital...mener det er en Grundig og en Force...er de DVB-S2 MPEG-4?



Redigeret af petrucci - 02-Maj-2006 kl. 18:40
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2006 kl. 18:39
Oprindeligt skrevet af digitalt.tv digitalt.tv skrev:

Canal Digital kommer ikke med fodbold VM i HDTV til parabolkunder.

Iflg en pressemedelse fra Canal Digital sender de da VM i HDTV til parabolkunder:

Canal Digital arbejder på at kunne vise sine mere end 800.000 nordiske parabol-kunder VM-fodbold i fremtidens tv-format High Definition. En ny aftale med de svenske rettighedshavere SVT og TV4 er første skridt i det nordiske initiativ.

http://www.canaldigital.dk/templates/generalarticle____7740. aspx

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu