recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DR1 kl 21.25 fiber feber
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDR1 kl 21.25 fiber feber

Besvar Besvar Side  123 8>
Forfatter
Besked
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6290
Direkte link til dette indlæg Emne: DR1 kl 21.25 fiber feber
    Sendt: 08-Oktober-2008 kl. 19:40

Hej alle , blot til info så handler Penge på DR1 i aften om de forskellige el-selskaber og deres fibernet , om det er billigt nok og om kvaliteten af dette...

MVH

TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Bruger slettet Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 31-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 1200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2008 kl. 19:52
Jeg er klar, Selector og Philips DVDR er startet op

Personligt tror jeg ikke på den store fremtid indenfor fiber til Internet, de næste 5-10 år måske, men salget af bærbare computere er steget kraftigt, hvilket tyder på at folk vil være mere mobile eller have større frihed og trådløse netværk begrænser stadig hvordan man kan bevæge sig med sin computer, så jeg tror mere på mobile Internetenheder fra mobilselskaberne.

Til tv siden er de jeg kender, ikke imponeret over kvaliteten og når man stadig skal betale i dyre domme, særligt for Viasat, så bliver det heller ikke en vinder.
Derudover er der et problem jeg først lige er blevet klar over, fibernet i lejligheder er et problem da Viasat binder i 12 måneder og opsigelsesperioden er 3 måneder, det harmonerer ikke.
Enten taber fibernettet på det punkt, eller også gør Viasat.

Til sidst, så er det samlet set ikke specielt billigt. Dog har Midtvest bredbånd, som vi kan få her, et godt tilbud på en samlet pakke, vi kan bare ikke udnytte fordelene, da vi har YouSee håndjern på og så ender det samlet set med også at blive for dyrt.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2008 kl. 20:10

@kim , jeg tror at man skal være meget varsom med at spå om fremtiden , udviklingen går så stærkt at vi slet ikke har fantasi til at se 5-10 år frem , prøv bare at tænke 10år tilbage...Jeg kan huske da CD afspilleren blev lanceret for 25år siden , jeg var med nogle venner i tyskland og se den første model fra philips , og dengang påstod alle de kloge hoveder at den ALDRIG ville komme under 8000kr i pris...

MVH

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2008 kl. 20:27
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

@kim , jeg tror at man skal være meget varsom med at spå om fremtiden , udviklingen går så stærkt at vi slet ikke har fantasi til at se 5-10 år frem , prøv bare at tænke 10år tilbage...Jeg kan huske da CD afspilleren blev lanceret for 25år siden , jeg var med nogle venner i tyskland og se den første model fra philips , og dengang påstod alle de kloge hoveder at den ALDRIG ville komme under 8000kr i pris...

MVH

Det er fuldstændigt rigtigt, at lave spådomme om fremtiden er farligt, men det er også derfor jeg skriver det som jeg gør, for jeg bliver nød til at se på hvad vi har lige nu af muligheder og jeg må også indrømme at jeg vil gerne have mere frihed og fleksibilitet i min fremtid, så derfor tror jeg afgjort ikke på en fast installation til Internet og Fibernet kan lige pludseligt komme med, med hensyn til tv.
Så spådommen var baseret på hvad jeg/vi kan se i dag og der kan komme nye ting til i fremtiden eller nuværende løsninger kan blive forbedret.
Til top
Ole Pihl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Januar-2008
Point: 228
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2008 kl. 20:42

Nu har jeg haft fiber (Energimidt Fiberbredbånd) i huset siden december 2006 (TV-Telefon-Internet) og er godt tilfreds med kvaliteten . Der er klart bedre billede på tv end dengang vi havde Canal Digital og især bedre ,end  det billede vi fik fra Viasat (Før Canal Digital).

Internettet kører bare derudaf , 15,6 mbits down og 5,7 Mbits up ifølge TDCs hastighedsmåler

Fibernettet skal nok klare sig , de skruer bare op for hastigheden både til HD og internet .

Men fiberudbyderne skal nok til at se på prisen for TV og Internet (Især HD TV) hvis de virkelig skal flytte folk over på deres net .

Jeg tror at HD TV kan blive et af de stærke kort på fibernettet , da fiberudbyderne kan give den bedste billed kvalitet ved at skrue op for hastigheden på HD kanalerne .

Det kan man ikke på kobbernettet , der er begræsninger for hvor meget man kan sende ud til den enkelte modtager .

Så jeg tror at fiberudbyderne kan komme til at stå meget stærkt , hvis de er villige til at  tilbyde den rigtige pris . 

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2008 kl. 20:55

Jeg har selv fiber fra comx , 2MB up/down og kan købe op til 40MB og snart 100MB , og det virker også fint ...

MVH

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2008 kl. 21:56

HELT ÆRLIGT , DR hentyder at det nok er spild af penge og at det nok ikke kan betale sig at der bliver lagt fiberkabler i jorden , for næste år kan alle jo få rigtig mange kanaler i digital kvalitet , via DTT nettet og egen antenne.......De forskellige fiber selskaber burde gå ud og slå et stort slag for billed kvaliteten og sable boxer ned , og så være foregangsmænd og sende en masse HD kanaler ud billigt...jeg bliver irreteret over at man hører mere og mere om hvor godt det bliver når boxer næste år vil sende rigtig mange kanaler i " digitalt " kvalitet ( kvantitet )...

MVH

Til top
KissmeTiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Marts-2007
Point: 518
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2008 kl. 22:06
.... Men ja, hvad bliver det til med det HD TV ? Sover de ikke lidt i timen ? Masser af danskere må have fladskærme der er klar til at tage imod. Jeg har selv Dansk Bredbånd, og er træt af at skulle overveje at skifte for at få noget HD TV.
Panta rei
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2008 kl. 22:17
Jeg syntes nu de stillede et reelt spørgsmålstegn ved om det var en god investering, når man ser på størrelsen.
Jeg kan sagtens følge jeres argumentation for HD kanaler gennem fiber, det ser ud til at være en vinder og ved fiber vs kobber kan der ikke være meget tvivl om det udfald.
Men jeg syntes nu John Strands bemærkning om Internettet, som også er i tråd med mit første indlæg her, var meget objektiv når man ser på den øvrige udvikling. Vi vil ikke bindes til hjemmet, vi vil have bevægelsesfrihed, at det så ikke kommer med de massive hastigheder er så en anden sag, men reelt set tror jeg det er de færreste idag der har brug for 7 Mbit+.

Men med hensyn til ComX, så har de også nogle af landets bedste priser og netop Midtvest bredbånd blev nævnt i indslaget og jeg kan godt tale lidt med om hvorfor de ikke har flere kunder, for de nægtede ganske enkelt at koble mig og min nabo på.
Men efter vi så hvilke priser de ville fastholde og hvordan de ikke har tilpasset de priser i takt med de andre selskaber, så gør det ikke længere så ondt.

Så alt i alt, så kommer fiber nok til at skulle bæres af tv, men det tror jeg heller ikke at det vil være den store ulempe, særligt overfor Boxers SD kanaler, så skal fiber bare sparke på for HD.
En anden ting man også skal indkalkulere, er antallet af unge som har en mobiltelefon, vil de vælge en fastnetstelefon når de engang kommer i forældrealderen?

Så 2 af fiberens produkter er i fare, men det skaber så også bedre grobund for at de kan koncentrere sig fuldt ud om at levere et godt og konkurrencedygtigt TV produkt.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2008 kl. 22:27

@kim , ja det har du ret i , fastnet telefonen er snart død og begravet så det er på tv siden og dennes kvalitet de skal bruge som argument , når boxer tager over skal de bare stå klar i kulissen med en masse HD kanaler , for jeg håber stadig at folk vil have kvalitet og ikke kvantitet...

MVH

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2008 kl. 22:40

@kim , ja det har du ret i , fastnet telefonen er snart død og begravet så det er på tv siden og dennes kvalitet de skal bruge som argument , når boxer tager over skal de bare stå klar i kulissen med en masse HD kanaler , for jeg håber stadig at folk vil have kvalitet og ikke kvantitet...

MVH

Det vil vi også, danskerne har fået lidt flere penge, finanskrise eller ej, så vi vil have kvalitet. Vi ser 2,5 times tv hver dag i gennemsnit og det skal være i en ordentlig kvalitet. Vi har brugt de sidste 3-4 år på at forny vores tv og anlæg, nu skal det også bruges, se bare hvor mange der er villige til at betale for at se Voomtv i HD, skodkanal, men den er i HD (kvalitet) og det sælger.

Så det er lidt i tråd med den udvikling der er i England i øjeblikket, hvor Freesat er kommet godt igang, men Sky har ingenting at frygte, for 30 HD kanaler ved udgangen af 2008 skal nok få kunderne til at blive.

Så det er absolut interessant at se hvad det bliver, men fibernettet skal erstatte kobbernettet og enkelte produkter flytter derover hvor vi helst vil have dem.
Måske får vi HD på det mobile net, måske gør vi ikke, men det er heller ikke vigtigt lige nu, for jeg skal ikke slæbe rundt på en 50PZ80, så stor er jeg alligevel ikke.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9458
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2008 kl. 23:28
Oprindeligt skrevet af Kim Jespersen Kim Jespersen skrev:

@kim , ja det har du ret i , fastnet telefonen er
snart død og begravet så det er på tv siden og dennes kvalitet de skal
bruge som argument , når boxer tager over skal de bare stå klar i
kulissen med en masse HD kanaler , for jeg håber stadig at folk vil
have kvalitet og ikke kvantitet...

MVH

Det vil vi også, danskerne har fået lidt flere penge, finanskrise eller
ej, så vi vil have kvalitet. Vi ser 2,5 times tv hver dag i gennemsnit
og det skal være i en ordentlig kvalitet. Vi har brugt de sidste 3-4 år på
at forny vores tv og anlæg, nu skal det også bruges, se bare hvor mange
der er villige til at betale for at se Voomtv i HD, skodkanal, men den er i
HD (kvalitet) og det sælger.Så det er lidt i tråd med den udvikling der er i
England i øjeblikket, hvor Freesat er kommet godt igang, men Sky har
ingenting at frygte, for 30 HD kanaler ved udgangen af 2008 skal nok få
kunderne til at blive.Så det er absolut interessant at se hvad det bliver,
men fibernettet skal erstatte kobbernettet og enkelte produkter flytter
derover hvor vi helst vil have dem. Måske får vi HD på det mobile net,
måske gør vi ikke, men det er heller ikke vigtigt lige nu, for jeg skal ikke
slæbe rundt på en 50PZ80, så stor er jeg alligevel ikke.
Hvorfor
skal fiber erstatte kobber ?
Du kan da let få vist et par HD kanaler på kobber nettet som teknologien
er i dag.
Til top

Besvar Besvar Side  123 8>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu