recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DR1 kvalitet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDR1 kvalitet

 Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Emne: DR1 kvalitet
    Sendt: 20-Marts-2008 kl. 21:03

Det er ved at være længe siden jeg har haft tid til at sætte mig ned og se TV, og ikke mindst længe siden at jeg har set DR. Nu sidder jeg så og ser et vældigt underholdende afsnit af Hammerslag, og så vil jeg gerne lige høre dem der jævnligt ser dét program: Er det altid så overdrevet MPEG-komprimeret? DR plejer da at være nogenlunde fornuftigt, mens de øvrige kanaler er mere komprimerede. Er det dén kvalitet DR p.t. leverer? Det er da _overhovedet_ ikke i orden. Der er _ekstreme_ mængder af MPEG artifacts: Heftig mosquito-støj, og ensfarvede flader, himmel f.eks., bryder op i firkanter i meget systematiske mønstre - ikke bare en block-artifact hist og her, men et tydeligt mønster af firkanter.

Mens jeg sidder og skriver, kommer der så nyheder på, og det er stadig volds-komprimeret. Hvornår er DR blevet så ringe? Har det noget med lanceringen af DR Update at gøre? Det her synes jeg sgu ikke er i orden.

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2008 kl. 21:30
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Er det altid så overdrevet MPEG-komprimeret?


Ja! Sådan har det været i et år eller to, i hvert fald. Når det er optaget (Hammerslag, Kender Du Typen, Ha' Det Godt, som lige er dem jeg ser), så ligner det l*rt, mens TV Avisen osv. plejer at se fint ud, synes jeg. De optagede programmer ligner at de lige har omkring den halve opløsning, eller sådan noget i den retning. Enkelte udsendelser af Hammerslag og Kender Du Typen har været FULDSTÆNDIG til grin. Det eneste der er værre er næsten NASN, som du os' fik en smagsprøve af, da du var her forbi, for et års tid siden.



Redigeret af Naiera - 20-Marts-2008 kl. 21:32
Til top
niepe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1120
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2008 kl. 21:31

tja.. Her i Slangerup har jeg ikke de omtalte problemer. Den pågældende hammerslag fra florida stod fint og flot på min LCD. (Jeg bruger en oldgamle teledanamark sagem boks).

TV-avisen stod mindst ligeså godt som en DVD films..

Men det kan jo være at i jyder igen bliver snydt ...

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2008 kl. 21:33
Nej, det er selvfølgelig ikke dét der er tilfældet. Jeg ser det på digital parabol fra Canal Digital (som giver et tydeligt bedre billede end noget jeg hidtil har set på DVB-T), og det ligner alligevel noget hø.



Redigeret af Naiera - 20-Marts-2008 kl. 21:36
Til top
niepe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1120
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2008 kl. 21:39

Det skal siges at jeg har testet den "nye" sagem 60 boks og dens kvalitet ligger langt fra på højde med mit gamle skrummel..

Synes dog altid at DR ser pænt ud imodsætning til TV3 og 3+ som virkelig kan være noget skod..

Kanal 5 er også en gang hø herhjemme..

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2008 kl. 21:43
Oprindeligt skrevet af niepe niepe skrev:

tja.. Her i Slangerup har jeg ikke de omtalte problemer. Den pågældende hammerslag fra florida stod fint og flot på min LCD. (Jeg bruger en oldgamle teledanamark sagem boks).

Hvis nogen der mener de modtager det i fin kvalitet har mulighed for at optage det (i max kvalitet selvfølgelig), vil jeg gerne se det. Dette komprimering var væsentligt mere end en typisk HD-optagelse påfører billedet. Og det var nøjagtigt lige så slemt under tv-avisen efterfølgende, det var ikke kun det optagede.

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2008 kl. 21:44

Jeg må hellere hive min DVB-T antenne frem igen og sammenligne lidt, så jeg kan se om det er Stofa der laver ballade... Jeg hælder dog mest til at dem der ikke bemærker problemer, har for små fjernsyn...

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2008 kl. 21:50
Altså, nu har jeg så 42", og med Canal Digital så har det altså set meget bedre ud før. Og når jeg slår om på en af de indtil flere DVB-T tunere jeg har, så ser det præcis ligeså skidt ud. Eller faktisk en smule værre, som DVB-T plejer at være, i forhold til DVB-S.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2008 kl. 21:52
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Og det var nøjagtigt lige så slemt under tv-avisen efterfølgende, det var ikke kun det optagede.


Dét synes jeg er lidt underligt. TV Avisen ser fin ud her, og det er ikke længe siden, at jeg havde en kamerat på besøg, der troede at Deadline 17.00 var HD...

Men det hjælper så nok på det, at han har Mirai LCD derhjemme
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2008 kl. 21:57

 

 Jeg sad og så omtalte udsendelse + TV Avisen, modtagelse via DTT på min nye PX80, og der var billedet billedet støjfrit og firkanter var der ingen af.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
BRAS Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-April-2006
Status: Offline
Point: 165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2008 kl. 22:02

 

Otto, du skriver du har Stofa....har du så også fået en af disse nye Motorola / Zaptor bokse ?

Gunden til at jeg spørger er at jeg hos Energimidt også har fået en af disse bokse for at kunne se HD kanalerne og jeg synes som du skriver at stort set alle kanaler ( undtagen HD ) er fulde med støj. Den gamle Kreatel settop boks jeg havde før var der slet ikke disse "støjgener".

Desværre har jeg ikke mulighed for at køre en A/B test med den gamle og nye settop boks, men det kunne have været spændende.

En ting er sikkert ...dvb-t signalet er helt klart bedre end via settop boksen...

 

 

 

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2008 kl. 22:11
Oprindeligt skrevet af BRAS BRAS skrev:

Otto, du skriver du har Stofa....har du så også fået en af disse nye Motorola / Zaptor bokse ?

Nej, jeg bruger den gamle Samsung boks. Jeg har ikke specielt travlt med at få de problemer jeg kan se og høre at andre har... Dette er dog encode støj, det burde boksen ikke kunne påvirke.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu