recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DR1 kvalitet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDR1 kvalitet

 Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
niepe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1120
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2008 kl. 22:13
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af niepe niepe skrev:

tja.. Her i Slangerup har jeg ikke de omtalte problemer. Den pågældende hammerslag fra florida stod fint og flot på min LCD. (Jeg bruger en oldgamle teledanamark sagem boks).

Hvis nogen der mener de modtager det i fin kvalitet har mulighed for at optage det (i max kvalitet selvfølgelig), vil jeg gerne se det. Dette komprimering var væsentligt mere end en typisk HD-optagelse påfører billedet. Og det var nøjagtigt lige så slemt under tv-avisen efterfølgende, det var ikke kun det optagede.

TV-avisen stod som sædvanligt perfet på min 42". Det kan godt være jeg bruger briller med TV-avisen varmindst ligeså godt som en god DVD films...

Vil da gerne prøve at optage et klip fra TV-a i morgen..

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2008 kl. 22:13
Når jeg skriver, at jeg synes TV Avisen ser fin ud, sammenlignet med Hammerslag, så er det i øvrigt kun baseret på hvad man ser fra studiet. Indslagene er sikkert nok ligeså elendige som Hammerslag. Og der ér helt sikkert forskel; det kan på ingen måde passe, at studiematerialet fra TV Avisen og Hammerslag er samme billedkvalitet!
Til top
niepe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1120
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2008 kl. 22:14
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af BRAS BRAS skrev:

Otto, du skriver du har Stofa....har du så også fået en af disse nye Motorola / Zaptor bokse ?

Nej, jeg bruger den gamle Samsung boks. Jeg har ikke specielt travlt med at få de problemer jeg kan se og høre at andre har... Dette er dog encode støj, det burde boksen ikke kunne påvirke.

Men der er vel også Stofe og Yousee der encoder?

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2008 kl. 22:14
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 

 Jeg sad og så omtalte udsendelse + TV Avisen, modtagelse via DTT på min nye PX80, og der var billedet billedet støjfrit og firkanter var der ingen af.

Jeg skal lige være færdig med at omprogrammere fjernbetjening, så laver jeg lige en hurtig test med DVB-T vs DVB-C... Jeg begynder at få mistanke til at det er Stofa der re-encoder signalet, måske i forbindelse med at de skal kunne levere "start forfra"-service til Zaptor-kunderne? Hvis jeg var en lille smule mere intrigant, kunne jeg jo finde på at antyde at Stofa re-encoder til en lavere bitrate, for at kunne sende signalet via indernettet til brug i Zaptor-systemet... Jeg sidder lige og zapper lidt rundt, og Canal+ (ikke HD) virker også væsentligt ringere end for nogle måneder siden.

Til top
Vanderlay Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1168
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2008 kl. 22:19
Jeg så lidt af det der Hammerslag på en plasma via DVB-T og jeg synes
heller ikke det var kønt.

Jeg tror een af grundene til den varierende billedkvalitet er, at der ganske
enkelt er forskel på det, der produceres i DR Byen og så de programmer, der
fx produceres i DR Provinsafdelingen i Århus. I hvert fald mener jeg alle eller
de fleste af de programmer, der blev nævnt, hører hjemme i
provinsafdelingen, og jeg synes som regel de kører med en noget mere
rusten billedkvalitet.
Til top
TVJ1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 56
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2008 kl. 22:21

Jeg synes faktisk det stod fint - ligesom det plejer. Nu har jeg dog 5 meter til skærmen såe...

Jeg modtage alene via alm. Dvb-t - har god antenne på loftet.

 

TVJ
Pioneer PDP 5080XD
PS3 - GT5 pro
Logitech G25
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2008 kl. 22:21

 

 Det kunne tyde på, at stofa ikke er flinke med deres signaler. Som niepe også skrev, så var det som at se en DVD.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2008 kl. 22:22
Oprindeligt skrevet af TVJ1 TVJ1 skrev:

Jeg synes faktisk det stod fint - ligesom det plejer. Nu har jeg dog 5 meter til skærmen såe...


Ja, Hammerslag, Kender Du Typen osv., ser da også fint nok ud på det 14" vi har i køkkenet


Redigeret af Naiera - 20-Marts-2008 kl. 22:23
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2008 kl. 22:30

Nå, nu har jeg zappet lidt frem og tilbage, og det er umiddelbart præcist det samme hvadenten jeg kører fra Samsung boxen, eller bruger DVB-T tuneren i min HDD-optager. Det er nok bare mig der har levet i en osteklokke og set for meget HD siden sidst jeg så noget TV af betydning, så jeg er blevet forvænt... Men jeg vil nu fastholde at selvom jeg har et større billede end flertallet, så er dén kvalitet ikke det vi burde forvente af DR. TV3 eller Kanal 5, jo måske - men bare fordi HD er på vej, behøver vi vel ikke stille os tilfreds med at DR sender en så handicappet version af deres ellers ypperlige studie-optagelser ud i æteren. Enten skal vi have DR i HD NU, eller også skal de tage dét de sender ud lidt mere seriøst. I betragtning af hvor meget de gør ud af selve optagelserne, er det da lidt grinagtigt at det skal snittes SÅ meget i stykker, før vi får det at se.

Dén film der kører lige nu, er der f.eks. en scene med mads mikkelsen i forgrunden, og nogle træer ude af fokus i baggrunden. I det grønne fra træerne, kan jeg bogstaveligt talt tælle firkanter i billedet, fra tre meters afstand. Det kan godt ske at det er godt i forhold til hvad man normalt bliver præsenteret for på dansk TV, men god billedkvalitet er det i hvert fald ikke. Og for nu at være lidt tvær: Hvis man kan synes at dét er skarpt og rent, så skal man nok ikke bekymre sig så forfærdeligt meget om hvorvidt éns TV kan vise 1080P eller ej...

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2008 kl. 22:37

Oprindeligt skrevet af niepe niepe skrev:

Men der er vel også Stofe og Yousee der encoder?

Jeg skulle mene at det er DR der encoder, og Stofa/Yousee skal bare sende dén encode videre, uden at re-encode. Og efter at have sammenlignet, tror jeg også at det er dét der sker.

Men som sagt, det er nok bare mig der er blevet forvænt, og kvaliteten er som den hele tiden har været. Jeg fandt lige nogle gamle optagelser på HDD'en, og det ligner meget godt de samme artifacts. Så meget desto mere på tide at råbe lidt op over det...

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2008 kl. 22:49
Oprindeligt skrevet af niepe niepe skrev:

TV-avisen stod mindst ligeså godt som en DVD films..

Så vil jeg være lidt grov og sige at dit setup ikke er i stand til at levere dig den fulde kvalitet af en DVD-skive... Hvis jeg så en DVD med dén kvalitet, ville jeg betragte den som defekt.

Det irriterende er at man kan se at selve optagelsen er af meget høj kvalitet, bare overført med al for lav bitrate.

Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2008 kl. 23:26
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Dén film der kører lige nu, er der f.eks. en scene med mads mikkelsen i forgrunden, og nogle træer ude af fokus i baggrunden. I det grønne fra træerne, kan jeg bogstaveligt talt tælle firkanter i billedet, fra tre meters afstand.

Jeg har optaget den rå MPEG-strøm fra denne optagelse via DVB-C (den version, der er den konverterede DVB-T, dvs. med DVB Subtitles - ikke den, som TDC selv laver med hard-mattede subtitles). Hvis du kan fremskaffe lidt information omkring ca. tidspunkt for den pågældende scene, så kan jeg prøve at skære klippet ud af min .ts fil og så kan vi se om det er det samme hos mig som hos dig...
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu