recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DR1 Støj (CH 02)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDR1 Støj (CH 02)

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Morten B Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 81
Direkte link til dette indlæg Emne: DR1 Støj (CH 02)
    Sendt: 27-September-2004 kl. 17:06

hejsa. jeg har lidt problemer med DR1 (CH02) & TV2 (CH03) 

se screenshot  

jeg har lige sat ny Fordeler (1 ind / 4 ud for F-Connektorer) op på loftet og har herfra ca 10 meter på alle kabler (8mm dobbeltskærmede) og slutter hver streng med Radio/TV stik (slutdåse) fra TRIAX

Jeg har Stofa KabelTV og har for ganske nyligt fået skiftet connectorer/fordeler ude i skabet på fortorvet fordi de var anløbet og løse.

kan det være næstved-senderen CH06 der forstyrer ?

jeg har eksperimenteret med en masse ferit-kerner på alt el i nærheden og fjernet forskellige apperater fra El-nettet som forsøg, men intet ændrer symptomerne

skal jo være total iorden når nu 558'eren kommer i slutningen af denne uge

 

 

 



Redigeret af Morten B
Morten B

Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2004 kl. 17:34
Jeg har haft samme fejl. Bor også i Næstved. Men fejlen var der kun når antennesignalet gik gennem videoen, og videoen stod i standby.
Jeg fik så et vide i dk.teknik.tv+video, at det sikkert var strømforsyningen i min 7 år gamle video der var synderen.

Venlig hilsen
KB
Til top
Morten B Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 81
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2004 kl. 18:26

skylder jo nok egentligt at fortælle at det er værst på mit tv kort i PC'en.....

så din teori om strømforsyning er nok ikke helt ved siden af...

må prøve at finde en bedre strømforsyning og teste med

 

Morten B

Til top
Løystrup Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2004 kl. 23:22
Hejsa. Har du samme problem hvis du kører direkte, altså udenom ts-4´eren og så bare den ene tilslutning koblet på?? Heroppe hvor jeg bor har vi tit samme problem på Dr1, den ligger på 175 MHz - kanal 5. Ofte skyldes problemet for svagt antennesignal, og der vil de lave frkv. blive ramt først, da de er mere modtagelig overfor støj.. Så prøv evt. med en triax IFA201 linieforstærker. Nu er det svært at se på screenshot´et, men det ku også godt se ud til at du har lidt korn i billedet = i underkanten af antennesignal..
Til top
Morten B Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 81
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2004 kl. 23:37
umiddelbart hjælper det ikke så meget, men måske skulle jeg alligevel prøve en linieforstærker. skal den bare ind før splitteren ?
Morten B

Til top
Løystrup Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2004 kl. 23:53
Jep, mellem det kabel der kommer ude fra, og så ts-4´eren. Og brug ikke en af de billige linieforstærkere fra harald nyborg eller lign., da du vil komme til at døje med en h.... masse interferenz.. De er gode nok til alm. antenne-anlæg, men til fællesantennebrug dur de simpelthen ikke.. Jeg bruger næsten altid triax IFA 201, men andre kendte mærker såsom LUNEX, SPAUN, DIGIALITY m.fl. kan selvfølgelig også bruges
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu