|
DR1s ’Kontant’ sætter fokus på Boxer |
Besvar ![]() |
Side <1234 7> |
Forfatter | |||||
Ham_Der ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 29-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1259 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||
Nu forsvarer de sig på følgende måde
http://www.boxertv.dk/kundeservice/kontant-dr1/Kontant/ Jeg synes nu de har ret. Antenneproblemer er ikke Boxers ansvar. Det er f.eks ikke dem selv, der har bestemt hvilke frekvenser, de sender på, det er IT & Telestyrelsen. Jeg mener, det eneste de kunne have gjort var at rådgive bedre. Man kan sige at de skulle have været bedre forberedt til TV2 og ansat flere til kundeservice. Ser man her http://www.boxertv.dk/kundeservice/om-boxer/om-boxer/ står der ansatte: 33. Hvis det er rigtigt, så kan jeg godt forstå lange ventetider i telefonen. |
|||||
![]() |
|||||
Ham_Der ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 29-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1259 |
||||
Så du mener at indtægter fra 100.000-150.000 (et gæt) kunder med mere betalings tv end TV2 er nok til at finansiere kort, modtageudstyrrabat, administration og fakturering, service osv for "kun TV2" kunder, som jeg gætter på er mindst de 100.000. |
|||||
![]() |
|||||
TBC1 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 2031 |
||||
Du har ret. Antenneproblemerne med gamle spærrefilte og des lige er ingenlunde Boxers problem eller skyld.
Det er til gengæld vore dumme politikeres skyld at det endte med så klodset en løsning at ALLE der blot ønsker at se public servive kanalen (et afgørende aspekt) TV2, ud over de andre public service kanaler fra DR nu skal betale minimum 41 kr/md (kortafgift 199/år + abb TV2 alene 19 kr + BS afgift 5,40 kr) eller endnu mere for at få en pakke der også indeholder andre kanaler fra enten Boxer eller diverse IPTV, kabel-tv eller satellitudbydere. Man kunne i stedet havde givet TV2 de skallede 10 kr i licens fra alle, eller nøjes med at opkræve pengene som en afgift fra de komercielle udbydere hvis kunder i forvejen betalte til andre betalingskanaler hos udbyderen (en løsning der i øvrigt tidligere var på skrivebordet). TV 2 signalet kunne så være forblevet ukodet og en masse åbenbart overmåde dyr administration og besvær være sparet. Som det er i dag betaler alle mindst det firdobbelte af politikernes ambitioner om en tier (og mange endog meget mere) for at få/have adgang til en løsning (DVT-t, IPTV, satellit eller kabel-tv) der indeholder TV2, mens andre (som jeg selv) på grund af den høje pris slet ikke modtager public service(!) kanalen TV2 længere. ...Noget der næppe heller kunne være politikernes ambitioner angående en public service kanal(!). Det er slet og ret den største omgang politiske makværk længe. Men vores politikere (særligt den forrige regering) er jo så forhippede på at "skattetrykket ikke må øges", mens de åbenbart hellere i forhold dertil mindst 4-dobler (eller mere) mange husstandes udgifter i privatiseringens hellige navn, sålænge det bare hedder sig at skatten i hvertfald ikke stiger ...Ja go' da' mand økseskaft siger jeg bare ![]() Det eneste jeg kan se boxer har andel i af skylden for er det evidente forhold at billedkvaliteten samtidig er blevet dårligere på kanalen. At se direktøren stå og benægte det gør ham blot 110% utroværdig og en klaphat på linje med tilsvarende løgnagtigt spinnende og ubehjælpelige politikere.
Redigeret af TBC1 - 07-Marts-2012 kl. 12:28 |
|||||
![]() |
|||||
Helsinge ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 115 |
||||
Jeg synes ikke, at jeg på Boxers hjemmesider kan aflæse, om kunder med et tv2-alene-kort vil få mulighed for at se tv2 i HD-kvalitet - og hvad det evt. skal koste. Er der nogle her, der er bedre til at læse på Boxers hjemmesider?
Iøvrigt har jeg efter 11/1 et lige så godt tv2-signal som tidligere. Det må være vanskeligt at vurdere og udtale sig om Boxers billedkvalitet, hvis man slet ikke modtager tv2... Vh. Helsinge Redigeret af Helsinge - 07-Marts-2012 kl. 12:41 |
|||||
![]() |
|||||
digitalt.tv ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-November-2005 Status: Offline Point: 720 |
||||
Det har Boxer mig bekendt ikke oplyst endnu. Alle får HDTV i en prøveperiode men pris derefter er endnu uvist.
|
|||||
![]() |
|||||
TBC1 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 2031 |
||||
0 kr. i perioden 2. april - 2. juli 2012. Derefter kan kanalerne købes som en Boxer HD Tilvalgspakke. Prisen oplyses senere.
Har du aldrig hørt om at man kan låne en anden vens bil, eller man kan få en prøvetur af forhandleren så man kan opleve hvordan bilen er at køre i? Når man har prøvet bilen kan man udtale sig om den, i forhold til den man havde før og andre referencer man måtte have. Det samme gælder boxer, der er jo ANDRE der har det, som man enten kan gøre en tur med eller ligefrem låne "bilen" af i perioder. Og Boxer selv har også flere gange stillet deres signaler til rådighed til en gratis "prøvekørsel". Så du behøver ikke have nogle vanskeligheder ved at undre dig over hvordan man kan udtale sig om det uden selv at have købt og ligefrem selv eje det. At det ikke er alle der kan se forringelserne er ikke noget nyt fænomen. Det har været debatteret indgående tidligere her i forum, og der er bare så absolut forskel på hvad folk opfatter som dårlig/tilstrækkelig/god kvalitet og ikke mindst hvilke kvalitetsforskelle folk overhovedet er i stand til at opfatte, med den måde de så at sige "kører bil på". Hvis man kører søndagskørsel i en Ferrari finder man ikke ud af hvor meget bedre dens kræfter og accelleration er over en fiat punto. På samme måde med TV. Det er helt sikkert nemmere for mig at se forskel på billedkvaliteten 3 meter fra mine 123 tommer D-ILA, mens andre kan være så godt som ude af stand til at konstatere nogen forskel 'om søndagen' 4 meter fra en 42 tommer LED/LCD
Redigeret af TBC1 - 07-Marts-2012 kl. 13:27 |
|||||
![]() |
|||||
filmfreak ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1396 |
||||
Hvor ved du fra at billedkvaliteten på TV2 er blevet ringere efter 11. januar ?
Jeg har ihvertfald heldigvis ikke bemærket nogen forringelse. Sammenligende før 11. januar Digi-tv's og Boxertv's udgave af TV2 og havde meget svært ved at se forskel.
|
|||||
![]() |
|||||
Helsinge ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 115 |
||||
Står her ikke, at man skal have en basispakke? Det har man ikke med et tv2-alene-kort.
|
|||||
![]() |
|||||
reslfj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
||||
Og det har 'Det nye signal' faktisk meget klart gjort opmærksom på.
Den Leif Bigum i Kontant, der havde to ret nye antenner - havde jo indlysende ikke systematisk læst om det nye signal, men klart håbet, det bare gik med det eksisterende udstyr.
Hvorfor testede han ikke sine antenner i god tid FØR 11 janauar - jeg spør' bare. Hvorfor fortalte Kontant ikke om alderen på antenner og boks. Antennemasten så meget ny ud.
Endnu en gang må man konstatere at ´det er vigtigere at overholde standarderne nøjagtigt end om det virker en enkelt dag under en håndboldkamp.
Det har imidlertid været et problem at gamle samlebokse bygget til de danske og svenske analoge kanaler fortsat blev solgt selv efter nov 2009. Her har politikerne klart svigtet. Deres evige tro på det frie marked og neutralitet - har skadet mange mennesker helt unødigt.
Der skulle klart have været en 'negativ reklame' omkring det, der ikke ville virke fremadrettet.
BSD . dk havde et par udemærkede vejledninger og FAQ's omkring antenner og om kobling af flere antenner.
Det er vi mange, der utallige gange har fremhævet siden den nuværende ordning blev vedtaget.
Det er vi også mange, der er enig i. Det er det samlede udgiftstryk på befolkningen, der er problemet - fordyrede varer er et 4 gange så stort problem, som momsen på fordyrelsen.
Der er desværre mange, der ikke forstår, hvor dyrt det er med frie individuelle valg. De 10 kr som blev til 47 kr er jo i høj grad ekstra omkostninger ved kort og betaling.
Boxer kan da kritiseres
Jeg skal ikke afvise, at Boxer komprimere meget, men uden en egentlig blindtest er det nu ikke let at sige noget om ældre MPEG-2 på MUX1 vs. nyere MPEG-4 på MUX3. Noget andet er efter 2 april, hvor der skal findes 'bits' til yderligere to SD kanaler fra MUX5.
|
|||||
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
|||||
![]() |
|||||
||||
Tja, jeg tror bestemt du kommer til at betale ekstra. Hvad havde du selv regnet med?
Jævnfør beskeden fra kl 13:14 lige over din egen fra kl. 13:25
Den slags er jeg så selv bedrøvende ligeglad med, det må andre brokke sig over.
De komprimerer desværre meget hårdt for at få plads til alle kanalerne. Og det ses! ...især på den spatiale opløsning. Og den slags er jeg bestemt ikke ligeglad med. At jeg så er mere opmærksom og overfølsom over får hård kompression og kompromitteret spatial opløsning end de fleste nok er, det er så en anden snak. Jeg har også gamle MPEG2 optagelser liggende på min PVR at sammenligne med, og bevares det var da ikke ligefrem guld og grønne skove den gang med TV2 (den gang var det også elendigt!), men dog stadig en tand bedre hvad angår den spatiale opløsning. MPEG4 er langt bedre til at håndtere tendensenen til makroblokking ved lave bitrater, og jeg tror dét er hvad langt de fleste bemærker sig i forbindelse med om de betragter et signal som værende "godt nok" eller ej. Men der er mere til billedkvaliteten end blot ét parameter, og kæden er jo aldrig stærkere end sit svageste led. ps. Hvis nu Boxer direktøren havde spunnet det til at der jo kommer en bedre version af TV2 til April hos boxer og de dermed øgeder kvaliteten, så kunne man havde haft større respekt for hans spin i stedet for at tale mod bedre vidende (jævnfør også ekspertudsagnet i udsendelsen, hvis man ikke stoler på entuisiaster i et forum)
Ja, det bliver det jo ikke just bedre af, men de almindelige ikke-entuisiastiske masser vil nok ikke opdage noget. Redigeret af TBC1 - 07-Marts-2012 kl. 13:54 |
|||||
![]() |
|||||
||||
TBC1!
Jeg synes faktisk, at der står, at hvis man har et tv2-alene-kort, så vil man slet ikke få mulighed for tv2HD, da tv2-alene-kort ikke er nogen basispakke. Tilvalgspakker kan man kun købe, hvis man har en basispakke.
Redigeret af Helsinge - 07-Marts-2012 kl. 13:44 |
|||||
![]() |
|||||
peejay ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-December-2004 Status: Offline Point: 183 |
||||
Der er givetvis korrekt at det er politikerne der har forsømt at sætte restriktioner for Boxers prissætning af TV2. Men det er næppe politikerne der rent faktisk har prissat Boxers salgspris på TV2 - fire gange højere end kostprisen.
|
|||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 7> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |