recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DR1s ’Kontant’ sætter fokus på Boxer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DR1s ’Kontant’ sætter fokus på Boxer

 Besvar Besvar Side  <12345 7>
Forfatter
Besked
peejay Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-December-2004
Status: Offline
Point: 183
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér peejay Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2012 kl. 13:48
Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Du har ret. Antenneproblemerne med gamle spærrefilte og des lige er ingenlunde Boxers problem eller skyld.
Og det har 'Det nye signal' faktisk meget klart gjort opmærksom på.
 
Den Leif Bigum i Kontant, der havde to ret nye antenner - havde jo indlysende ikke systematisk læst om det nye signal, men klart håbet, det bare gik med det eksisterende udstyr.
Jeg undrer mig meget over den tolerance der udvises overfor Boxer på dette forum. 

Hvis det er Elgiganten eller Fona som sælger TV uden at oplyse at at der er en DVB-T2 standard på vej, så skal jeg da lige love for at de får høvl her på www.recorder.dk.

Når Boxer forsømmer en tilsvarende "oplysningspligt" er den generelle opfattelse tilsyneladende at kunderne selv burde have orienteret sig på andre sites.
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2012 kl. 13:59
Oprindeligt skrevet af peejay peejay skrev:

Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:


Det er til gengæld vore dumme politikeres skyld at det endte med så klodset en løsning at ALLE der blot ønsker at se public servive kanalen (et afgørende aspekt) TV2, ud over de andre public service kanaler fra DR nu skal betale minimum 41 kr/md (kortafgift 199/år + abb TV2 alene 19 kr + BS afgift 5,40 kr) eller endnu mere for at få en pakke der også indeholder andre kanaler fra enten Boxer eller diverse IPTV, kabel-tv eller satellitudbydere.
Men det er næppe politikerne der rent faktisk har prissat Boxers salgspris på TV2 - fire gange højere end kostprisen.
-
Det er politikernes ansvar at tage bestik af og forudse konsekvenserne af deres beslutninger. Som "reslfj" skriver, så er vi mange der helt åbenlyst forudså at det ville blive konsekvensen af den valgte løsningsmodel. (man kan endog finde eksempler på det her i forum). Det burde politikerne også have forudset. Ellers er de jo at betragte som [fagligt] inkompetente til at træffe den slags beslutninger som de [af rolle] er de eneste der har fået ansvaret og kompetencen til at træffe.
-
Oprindeligt skrevet af Helsinge Helsinge skrev:

TBC1!
Jeg synes faktisk, at der står, at hvis man har et tv2-alene-kort, så vil man slet ikke få mulighed for tv2HD, da tv2-alene-kort ikke er nogen basispakke.
Tilvalgspakker kan man kun købe, hvis man har en basispakke.
-
Det er også sådan jeg umiddelbar læser det. Men vi må jo vente og se. Men hvis der er sådan som vi umiddelbart læser det, så kommer det samlet set formentlig til at koste over 100 kroner/md eller mere at få adgang til at se HD udgaven hos Boxer, lige som det gør stort set alle andre steder via andre tv-udbydere. Komercielle udbydere vil jo altid forsøge at tjene på kunderne, det er der jo intet overraskende eller underligt ved.
-
...Det kunne så i stedet havde kostet den famøse tier for størstedelen af befolkningen (dem med betalings-tv i forvejen), og gratis for dem der helt har fravalgt betalingstv, hvis politikerne ellers havde valgt den langt mere intelligente løsning der i første omgang var på bordet, hvor der blev lagt en TV2 afgift hos alle udbydere af betalingstv, så alle med betalingstv i forvejen uden om yderligere administration (af f.eks de her TV2 alene kort) betalte de 10 kr mere for deres pakker, mens alle havde adgang til at se TV2. Men nu skal alle der ønsker/vælger at kunne se TV2 altså punge betragtelig mange flere penge ud end det, og ikke mindst langt mere end der reelt ender i TV2's kasse. Endnu smartere havde det været bare at tage det over skatten, eller hæve licensen med den tier, hvis man ønskede et TV2 med public service forpligtelser. Men uha nej, en tier mere i skat er jo et fyord, så er det bedre at 99% befolkningen skal betale en faktor 4-12 gange mere til en komerciel udbyder, for det er jo ikke en skattestigning. Nu er kanalen jo reelt i samme pose som rent komercielle kanaler, mens det faktisk er en public service kanal, og den dermed egentligt er i en slags underlig "hverken eller enten" situation.


Redigeret af TBC1 - 07-Marts-2012 kl. 14:47
Til top
skyking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-December-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skyking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2012 kl. 14:26
Antenneproblemerne
 
 
Hvorfor er der ingen der nævner at et sådant filter normalt, eller for det meste, kun sidder hvis man anvender 2 eller flere UHF antenner. Hvis man kun anvender en antenne bør der vel ikke sidde et spærrefilter, og hvis man skal fjerne dette "Hvor sidder det da henne?".  Cry  Nogle ønsker dette oplyst på en sådan måde at ingen tvivl er mulig!  


Redigeret af skyking - 07-Marts-2012 kl. 14:38
En noget indforstået Joke, do not answer!
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2012 kl. 14:49
Oprindeligt skrevet af peejay peejay skrev:

Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

Og det har 'Det nye signal' faktisk meget klart gjort opmærksom på.
 
Den Leif Bigum i Kontant, der havde to ret nye antenner - havde jo indlysende ikke systematisk læst om det nye signal, men klart håbet, det bare gik med det eksisterende udstyr.
Jeg undrer mig meget over den tolerance der udvises overfor Boxer på dette forum. 

Hvis det er Elgiganten eller Fona som sælger TV uden at oplyse at at der er en DVB-T2 standard på vej, så skal jeg da lige love for at de får høvl her på www.recorder.dk.

Når Boxer forsømmer en tilsvarende "oplysningspligt" er den generelle opfattelse tilsyneladende at kunderne selv burde have orienteret sig på andre sites.
Nu  er 'Det  nye signal' den officielle informationskilde til digitalt antenne-tv - både DR, Regionalt  og Boxer.  Vi fik alle en fin informationfolder med posten, så her ser jeg ikke Boxer har undladt at gøre noget de burde.
 
Du skal huske, at Boxer jo kun levere kanaler og opkræver penge.  Det er Teracom (tidligere BSD), der udsender antennesignalerne for både DR, TV2 regionerne, lokal og Folketinget samt for Boxer. 
 
Elgiganten var faktisk ganske hurtig til at fortælle om DVB-T2 på deres hjemmeside. Fona, Expert og  Bilka noget langsommere.   Jeg og andre skev om det her på recordere, så du kan finde tråde om det fra september 2011 og fremad.   
 
Hvad den enkelte sælger siger, ved jeg naturligvis ikke.  Jeg var selv i Elgiganten i oktober 2011 og manglede på det tidspunkt en mere klar besked om DVB-T2 fx. var der 50-55" fjernsyn uden DVB-T2, der blev solgt med Boxer.  
Det skulle aldrig være sket.  Men jeg har også indtryk af, at  DR og Boxer ikke forstår, at når man er sikker på den vej udviklingen vil gå - og alle ved at DVB-T2 vil komme - så skal man ikke længere tøve, men melde klart og forståeligt ud.
 
Forretningerne havde vist købt rigeligt DVB-T/C modeller hjem, fordi de sparede nogle ret få kroner og der slet ingen positive udmelding var fra DR/Boxer/Kum omkring DVB-T2.  
De skulle naturligvis hellere have solgt dem til kabel-tv seere og hurtigt skaffet DVB-T2 modeller til antennefolket.
 
Lars   Smile
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
Thorslund Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 122
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorslund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2012 kl. 14:59
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Men nu skal alle der ønsker/vælger at kunne se TV2 altså punge betragtelig mange flere penge ud end det, og ikke mindst langt mere end der reelt ender i TV2's kasse.


Som det er nu er det vel ikke alle, der vil se TV2, der kommer til at betale "betragteligt mange flere penge"?

Dem der i forvejen har betalings-tv har vel typisk fået lagt cirka de 10 kr. plus moms oven i prisen. Det er måske rimeligt nok.

Dem, der betaler meget mere end de 10 kr. er jo netop dem, der kun vil have TV2. For mig at se er det vel fair nok, at de betaler den pris det nu engang koster.
Hvorfor skal jeg, fordi jeg i forvejen betaler for at se tv, betale for at de fortsat kan se TV2 gratis?

Jeg kan ikke se hvordan du kommer frem til, at 99% procent af befolkningen betaler en faktor 4-12 for TV2.
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2012 kl. 15:18
Oprindeligt skrevet af skyking skyking skrev:

Antenneproblemerne
 
 
Hvorfor er der ingen der nævner at et sådant filter normalt, eller for det meste, kun sidder hvis man anvender 2 eller flere UHF antenner. Hvis man kun anvender en antenne bør der vel ikke sidde et spærrefilter, og hvis man skal fjerne dette "Hvor sidder det da henne?".  Cry  Nogle ønsker dette oplyst på en sådan måde at ingen tvivl er mulig!  
 
Men der var flere, der anvendte en forstærker, som havde et sådant filter indbygget. Det er mere end antydet, at det kan sidde på antennemasten i ovenstående link.
 
Hvis man selv vil installere sin antenne og kabling, er det første man skal gøre vel at optegne, hvad der er, og hvor det er.
 
Der er adskillige steder, hvor man ofte anvendte antenner, der kun dækkede et mindre antal kanaler omkring den oprindelige analoge TV2 frekvens. Derved gav antennen en bedre modtagelse af netop det ønskede analoge TV2 signal.  
Det er fra de fleste hovedsendere netop den originale analoge TV2 kanal, der nu anvendes af MUX1.  Hjælpesendere anvendte en anden kanal end hovedsenderens til det analoge TV2, men benytter nu som oftest* samme kanal som hovedsenderen med SFN drift.
 
Det var fx tit det der gjorde, at kanal 69 fra Hadsten/Århus var vanskelig at fange med visse ældre antenner, fordi  de var bygget til at modtage kanalerne omkring kanal 26 - analogt TV2 fra Hadsten.  Sådanne antenner kan fange MUX1, men ikke mux2 eller flere af Boxers muxer  i Østjylland.
 
Lars    Smile
 
* Bortset fra fx på Anholt og Læsø
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2012 kl. 15:21
Oprindeligt skrevet af Thorslund Thorslund skrev:

Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Men nu skal alle der ønsker/vælger at kunne se TV2 altså punge betragtelig mange flere penge ud end det, og ikke mindst langt mere end der reelt ender i TV2's kasse.


Som det er nu er det vel ikke alle, der vil se TV2, der kommer til at betale "betragteligt mange flere penge"?.

Jo for nu skal alle der vil se TV2 (som er en public service kanal) have betalings-tv, og det betaler de for, også hvis de havede det i forvejen (så havde de bare valgt og er vant til at betale for betalings-tv i forvejen). Det er så nu blevet den eneste vej til TV2, så i forhold til de smartere løsninger jeg omtaler (inkl det tidligere politiske forslag), betaler alle således betragteligt flere penge i den daglige praksis, for at blive/være i stand kunne se TV2 (med eller uden andre betalingskanaler), end de blot 10 kroner der oprindeligt og med de tidligere politiske forslag på tale om [for i det mindste nogle betalende brugere]
 
Den billigste vej til TV2 er Boxer, mens det er endnu dyrere at skaffe sig adgang til TV2 via diverse kabel og satellit-tv pakker.

Oprindeligt skrevet af Thorslund Thorslund skrev:


Dem der i forvejen har betalings-tv har vel typisk fået lagt cirka de 10 kr. plus moms oven i prisen. Det er måske rimeligt nok.

Helt rimeligt. Og det var også det der var planen oprindeligt, selv om det så "kun" var det betragtelige flertal af befolkningen (dem der i forvejen havde betalings-tv) der skulle betale de 10 kroner ekstra på den måde.
Oprindeligt skrevet af Thorslund Thorslund skrev:


Dem, der betaler meget mere end de 10 kr. er jo netop dem, der kun vil have TV2. For mig at se er det vel fair nok, at de betaler den pris det nu engang koster.
Hvorfor skal jeg, fordi jeg i forvejen betaler for at se tv, betale for at de fortsat kan se TV2 gratis?

Fordi du forhåbentligt er en både intelligent og solidarisk person, der kan se hvad der bedst ville kunne betale sig i det store samfundmæssige perspektiv Wink ...særligt når der nu er tale om en public service kanal. Du og andre med selvvalgt betalings-tv ville i begge tilfælde komme til at betale de 10 kr. mere, selv om der ville være nogle til sammenligning få gratiser på DTT-nettet. (det var det oprindelig politiske forslag). Problemet er at TV2 er en public service forpligtet kanal, og altså som sådan bør være tilgængelig for alle uden komercielle mer-omkostninger for brugerne. Jeg vi give dig det, at det dog i princippet ville virke meget mere retfærdigt [og fornuftigt] at man betalte de 10 kr ekstra over skatten eller licensen, hvilket var den løsning jeg personligt ville have valgt hvis jeg skulle besteme. Enten det, eller også gøre TV2 til en hvilken som helst anden non-public service forpligtet komerciel kanal på linje med alle andre af den slags.

Oprindeligt skrevet af Thorslund Thorslund skrev:

Jeg kan ikke se hvordan du kommer frem til, at 99% procent af befolkningen betaler en faktor 4-12 for TV2.
 
Det er på grund af det meget personlige perspektiv du anlæger dig hjemme fra din egen stue, hvor du selv i forvejen har valgt at betale måske flere hundrede kroner/md for modtagelse af komercielle TV kanaler. Det bliver dog klart hvis man betragter det fra den mere objektive vinkel. Min pointe og vinkel var netop at den smarteste løsning var at dem der i forvejen vælger og betaler for betalings-tv (størstedelen af befolkningen) skulle betale via TV2 afgiften via betalingstv udbydere (det tidligere politisk forslag), eller endnu bedre (hvis jeg selv skulle bestemme) at det var betalt via licens eller skat. I forhold til det skal alle der i dag skal igang med at se TV2 fra en "sort-tv 2" skærm, med den nuværende løsning ud og betale minimum en faktor 4-12 (eller evt. betragteligt højere udgift afhængigt af et evt. selvvalgt større pakketilvalg på grund af andre kanaler) i forhold til de 10 kroner der oprindeligt var talt om politisk for blot at se TV2, hvis det var blevet betalt af enten betalings-tv brugere, lincensbetalere eller skattebetalere, hvis man til sammenligning i dag med den nuværende klappe-kage løsning vil igang med overhovedet at kunne se public service kanalen TV2 via en komercial udbyder (DTT, kabel, satellit/IPTV). Det er i den forbindelse og relation at der er tale om minumum en faktor x4 i forhold til de tidligere smartere løsningsmodeller man ikke valgte grundet diverse tåbelige politiske ideologier der viser sig slet ikke at kunne stå mål med virkeligheden.
 
Politikerne har dermed stillet folk der ønsker at se public service kanalen TV2, men i øvrigt ikke er interesseret i komerciel TV, i en særdeles ufordelagtig situation hvor de er blevet slagtekvæg for sultne komercielle interesser og sammen med alt andet fæ, i den daglige praksis skal have BETRAGTELIGT mere om af de uldne lommer end blot 10 kr for at være/blive i stand til at finde TV2 på deres skærm. 
 


Redigeret af TBC1 - 07-Marts-2012 kl. 16:12
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2012 kl. 15:37
Oprindeligt skrevet af Thorslund Thorslund skrev:

Som det er nu er det vel ikke alle, der vil se TV2, der kommer til at betale "betragteligt mange flere penge"?

Dem  der i forvejen har betalings-tv har vel typisk fået lagt cirka de 10 kr. plus moms oven i prisen. Det er måske rimeligt nok.
 
youSee øgede betalingen med 25 kr for alle andre end brugere af grundpakken, og man kan ikke fravælge TV2.  Dermed er argumentet for betalingen ret beset borfaldet, for det var netop det markedsmæssige dvs. valget mellem at betale eller fravælge, der begrundede, at man på Borgen ikke ønskede  en betaling over licensen. (+ en ideologisk grundet Dead lyst til at sælge TV2).
Oprindeligt skrevet af Thorslund Thorslund skrev:

Jeg kan ikke se hvordan du kommer frem til, at 99% procent af befolkningen betaler en faktor 4-12 for TV2.
 
4-12 er lidt i overkanten, måske mere 2,5-5 gange de 10kr, hvis man ikke lige har youSees  grundpakke.
 
Alle Boxers nye kunder betaler jo en høj samlet pris for TV2, eller de tegner en pakke med yderligere kanaler og skal så betale mere for den.
 
Lars   Smile
 
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2012 kl. 15:39
Oprindeligt skrevet af Ham_Der Ham_Der skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ja det var en sørgelig forestilling....
 
Forbrugerne er i den grad ladt i stikken. De 10 kr som TV2 skal ha' fra hver bruger for at overleve, er blevet en lukrativ forretning for et svensk firma, der udviser usædvanlig kølighed over for brugernes problemer.
 
De har ellers fået tre-doblet kundetallet, og skulle være i stand til rent økonomisk at friholde de kunder der har ofret store summer på INGENTING. Men nej, det lå ikke lige for i direktørens udtalelser i går.


Så du mener at indtægter fra 100.000-150.000 (et gæt) kunder med mere betalings tv end TV2 er nok til at finansiere kort, modtageudstyrrabat, administration og fakturering, service osv for "kun TV2" kunder, som jeg gætter på er mindst de 100.000.
JA!  Der er et overskud fra TV2 kunderne også: 199 kr minus 12x10 kr til TV2's kasse = 80 kr. Gange 100.000 TV2 kunder, giver da lige 8 mill kr. Så der burde være råd til bedre service

Redigeret af Kampus - 07-Marts-2012 kl. 15:55
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2012 kl. 15:49
Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

4-12 er lidt i overkanten, måske mere 2,5-5 gange de 10kr, hvis man ikke lige har youSees  grundpakke.
 
Hvis man skal til at skaffe sig adgang til TV 2 i i den forbindelse vælger at skaffe sig adgang til TV2 modtagelse via YouSee vil der snarere være tale om en faktor 10-20 (afhængit af prisen for grunpakken lokalt) for at skaffe sig angang til TV2 på sin skærm den vej, i forhold til de andre løsninger, med f.eks. de nævnte 10 kr ekstra over skatten eller licensen. ....Ved YouSee skal man jo som minumum betale for grundpakken, der for mange koster 199/md, for af den vej at få adgang til at se public service kanalen TV-2


Redigeret af TBC1 - 07-Marts-2012 kl. 15:52
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2012 kl. 15:55
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

JA! Der er et overskud fra TV2 kunderne også: 199kr minus 12x10kr til TV2's kasse = 80 kr. Gange 100.000 TV2 kunder, giver da lige 8 mill. Så der burde være råd til bedre service
 
8 millioner  kan slet ikke forrente og afdrage  Boxers milliard investering over de små 10 år som Boxer har rettighederne til DTT. 
Helt bortset fra,  at Boxer skal levere kort, udføre kunderegistrering og sende faktura, yde kundeservice (og forbedre denne) og betale strøm og vedligehold til sendemasterne. Der er også 'Robert' der ikke kan være helt gratis.
 
Jeg kan ikke se, der er andet en en knap omkostningsdækning (jeg tror det er med tab) i denne TV2  ordning. Men det er måske en billig måde at komme i kontakt med kunderne for et mersalg.
 
Det er jo et væsentligt problem ved alle individuelle ordninger, at vi ikke længere har sulte-lønnede folk til at udføre det grove.   (Og det håber vi vel heller ikke, vi får i fremtiden)  
 
Lars   Smile   
 
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2012 kl. 15:57
Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

JA! Der er et overskud fra TV2 kunderne også: 199kr minus 12x10kr til TV2's kasse = 80 kr. Gange 100.000 TV2 kunder, giver da lige 8 mill. Så der burde være råd til bedre service
 
8 millioner  kan slet ikke forrente og afdrage  Boxers milliard investering over de små 10 år som Boxer har rettighederne til DTT. 
Helt bortset fra,  at Boxer skal levere kort, udføre kunderegistrering og sende faktura, yde kundeservice (og forbedre denne) og betale strøm og vedligehold til sendemasterne. Der er også 'Robert' der ikke kan være helt gratis.
 
Jeg kan ikke se, der er andet en en knap omkostningsdækning (jeg tror det er med tab) i denne TV2  ordning. Men det er måske en billig måde at komme i kontakt med kunderne for et mersalg.
 
Det er jo et væsentligt problem ved alle individuelle ordninger, at vi ikke længere har sulte-lønnede folk til at udføre det grove.   (Og det håber vi vel heller ikke, vi får i fremtiden)  
 
Lars   Smile   
Joh! For det er også en investering i at "folk kommer ind i butikken" så der sælges flere pakker fremadrettet
 


Redigeret af Kampus - 07-Marts-2012 kl. 15:58
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu