|
DR1s ’Kontant’ sætter fokus på Boxer |
Besvar ![]() |
Side <1 4567> |
Forfatter | |||
nesager ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2006 Sted: Nordvestjylland Status: Offline Point: 1854 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
@ Kampus.
Nej! Men jeg har fået nabolandskanalerne med.. Som så forsvinder 4-2-2012,medmindre du har DVB-T2 modtager ![]() |
|||
![]() |
|||
Dotman ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 194 |
||
Det er altså IKKE rigtigt! Der er har været tilfæld med den sidste lille håndfuld af trofaste MPEG2 seer af DR1, DR2 & TV2 som efter 11. januar ved overgang til MPEG4 har været nødt til at gøre noget, fordi MPEG4 styrken har været laver end MPEG2
|
|||
![]() |
|||
Dotman ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 194 |
||
VIASAT eller CANAL DIGITAL, fortæller heller ikke at man skal fælde sine trær, hvis de står i vejen for parabol siganlet!!! Man må da bare som udgangspunkt forvente at folk har orden i sine antenneforhold og det har langt de fleste, så hvorfor skal man så begynde at tage sådan forbehold i en reklame, som bare er med til at skabe forvirring og usikkerhed, fordi en lille gruppe ikke har orden på tingne.
|
|||
![]() |
|||
||
Massiv kritik af 'Kontant' efter fejlagtigt og vildledende program om
Boxer http://tvnyt.com/artikel/default.asp?id=20130#.T1kOjgpvN67.facebook
|
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
||
Dotman@
Glimrende redegørelse! Og kan kun være enig i synspunkterne...
|
|||
![]() |
|||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6685 |
||
Nu er der svar fra Lisbeth Kølster, Redaktør, Kontant, til John Strand: bl.a.: "Men kritikken af programmet er desværre båret af en række fordomme mod visse forbrugere, DR-journalister, politikere og Forbrugerrådet, der i dit verdensbillede ikke skulle være fulgt med ind i den digitale tidsalder. Hus forbi. Kontant og de citerede kilder og forbrugere, der optræder i programmet, problematiserer ikke digitaliseringen. Udelukkende, at en lang række forbrugere med Boxer-abonnementet ikke er i stand til at se det tv, de blev lovet. Det forarger dem ydermere, at der af den månedlige betaling for abonnementet kun går 10 kr. til det økonomisk trængte TV2, mens der går 37 kr. til Boxer. " Så Kontant synes det er rigtigt, hvad der var i programmet.
Redigeret af Brixen - 10-Marts-2012 kl. 13:20 |
|||
Venlig hilsen
KB |
|||
![]() |
|||
reslfj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
||
Nu har jeg været arg modstander af den direkte betaling til TV2 fra forslaget først kom frem. Og vi er mange, der har skrevet imod det her på recordere, i andre forum og mange andre steder.
Men jeg hader løse og dårlige argumenter langt mere. Som når der skrives:
"De har nemlig ikke fået at vide, at de uheldigvis befinder sig et sted, hvor der ikke er dækning. Og dækningsgraden er 97 procent, ikke 100. Dette forarger både Forbrugerrådet og en politiker, der var med i beslutningsprocessen bag forliget om at gøre TV2 til betalingskanal. Han er ikke ene om at huske, at det ikke blev diskuteret under forhandlingerne,..." /Jørgen Poulsen ifølge Lisbeth Kølster
Så finder jeg straks denne tekst frem:
" § 3. Gatekeeper skal etablere og drive et sendenet til brug for distribution af lyd- og billedprogrammer mv. på de i § 1, stk. 1, nævnte sendemuligheder. Dette kan ske på basis af aftale med et andet foretagende herom.
Stk. 2. Sendenettet skal opbygges, så der for alle sendemuligheder, når sendenettet er fuldt udbygget, vil være tale om en teoretisk beregnet dækning på mindst 97 pct. af befolkningen, baseret på stationær modtagelse med udvendigt anbragte retningsantenner og beregnet efter den i bilag 2 angivne beregningsmetode." / BEK nr 1287 af 08/11/2007 Det kan ikke været kommet som en overraskelse for nogen på Borgen - der gør deres hjemmearbejde - at Boxer kun skal dække 97% af befolkningen. Det var jo en del af forudsætningen for aftalen med Boxer.
Når jeg kan finde teksten på 1 min via Google - så kan både journalisterne på Kontant og Jørgen Poulsen vel også.
Man kan yderligere på nettet finde de spørgsmål og svar, som fremkom i forbindele med Bibliotekogmediere.dk 's udbud af gatekeeper opgaven (læs især spørgsmål 45).
Det er i øvrigt sådan - efter min bestemte viden - at Boxer har en aftale om spektrum til 3 muxer, heraf en regionalt opdelt mux plus til en ikke startet DVB-H mux. Men Boxer har ikke en aftale om at kunne anvende bestemte UHF kanaler fra bestemte sendere udover hvad DVB-H og den regionale opdeling kræver. Jeg mener at vide, at de ret mange ændringer, der hidtil er lavet i UHF kanalplanen, er sket i et fint samarbejde mellem Telestyrelsen, Teracom, DR og Boxer.
I praksis angiver Boxer selv en dækning på 99,2-99,5% og det lyder slet ikke utroværdigt i mine øre - med de forudsatte krav til antennen.
Så - Lisbeth Kølster - her har vi den første OM'er.
Lars
![]() Redigeret af reslfj - 12-Marts-2012 kl. 19:05 |
|||
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19651 |
||
Lars, det er snyd det der, for du ved jo, hvad du skal søge efter. Det gør de andre ikke........ Klaus :-) |
|||
![]() |
|||
reslfj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
||
Uenig - det ville have været snyd, hvis jeg havde kopieret fra den kopi jeg har på min harddisk eller gik direkte til retsinfo. Jeg vidste naturligvis, at kravet til Boxer var lavere end det DR bruger på MUX1 + MUX2. Jeg havde bla læst eller selv skrevet dette her eller på 'dk.teknik.tv+video' eller ...
Men jeg søgte faktisk på 'gatekeeper dækning' med Google og det var første svarlinie, jeg brugte.
I øvrigt er det for både en jounalist, og især for et medlem af folketinget vel en selvfølgelighed, at tjekke gældende love og regler, når noget nyt skal vedtages eller en sag kritiseres.
Nå, jeg opdagede faktisk, at der i selve beslutningspapiret af 11 juni 2007, stod at gatekeepers muxer skulle overholde samme krav, som man havde stillet til MUX1. (Men jeg har endnu ikke fundet kravene til MUX1 på skrift)
Betænkningen jeg henviser til, var jo i høring før den fik sin endelige form, og jeg husker, der kom mange svar.
Lars
![]() PS! Det er sådan, at med DVB-T er der Boxers signal 1.6dB svagere med direkte sigt mellem sender og modtageantennen, medens det for indirekte signaler (fx indendørs ) er Boxers signaler ca 2.7dB ringere end DR's. Men Kamilla havde også problemer med DR 2, kan man se i udsendelsen (17:20 inde), så hendes problemer er mere almindelige problemer med en forkert antenne. Gad vide, hvorfor vi altid skriver 'surt' om stueantenner og ikke vil høre ordene 'digital antenne' ! (?)
|
|||
|
|||
![]() |
|||
Ham_Der ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 29-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1259 |
||
Nej, Boxer er vel slet ikke egnet til dem, der bor i lejlighed, med mindre dækningen er så god, at de kan bruge en stueantenne, og det skulle antennemontøren have sagt.
Redigeret af Ham_Der - 10-Marts-2012 kl. 16:29 |
|||
![]() |
|||
Ham_Der ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 29-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1259 |
||
Angående Kamilla's sag. Er det ikke muligt, dels at Kamilla ikke har tænkt på, at antennen skal pege i retning mod sendemasten, og at hendes altan vender den forkerte vej, og dels at Boxer's medarbejder ikke har tænkt på at spørge ind til det. Han har fået at vide, en antenne der sidder udendørs, jo der er fin dækning. Sådan en lille rundstråle antenne dur vel ikke til særlig meget, hvis den sidder på den forkerte side af en bygning? Så sad den ikke frit, den sad inde under taget.
|
|||
![]() |
|||
||
Det er nu ikke rigtigt. I hele min barndom, så vi DR1 via en 3 elm VHF antenne monteret lige uden for stuen. Der var lidt skygger, når toget - 2-300 m væk - kørte forbi , men reflektioner er jo ikke noget problem med DVB-T/T2 signaler. Men bor man længere nede i en etageejendom, så har man nok brug for en fællesantenne. I den analoge tid havde jeg selv i meget lang tid DR, SVT1, SV2 og siden også TV2 via 2-3 tagantenner og 3 (siden 4) forstærkere på loftet med en simpel fordeling fra loftet ned til hver lejlighed. Da DR2 kom, valgte ejendommen i stedet youSee. I første række fordi Boxer endnu ikke var i luften med de mange kanaler, men også fordi antennekablerne i ejendommen var gamle, af ringe kvalitet og alligevel skulle skiftes indenfor kortere tid. Men det er jo ikke normalt meningen, at man skal lave individuelle løsninger i en etageejendom. Der deler man indgang, vandrør, elevator, trappe og er også fælles om fx taget etc etc. og naturligvis også fjernsynssignal. Lars ![]() |
|||
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 4567> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |