recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dragon Cam (T-Rex) med Viasat
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDragon Cam (T-Rex) med Viasat

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
tick Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 20-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Emne: Dragon Cam (T-Rex) med Viasat
    Sendt: 20-September-2007 kl. 00:51
Hey,

Jeg har i et par uger nu forgæves prøvet at få mit Viasat abb. til at virke med mit setup som er 1 FloppyDTV og 1 T-Rex Twin Cam (Dragon Cam).

Jeg har et Viasat abb. og NDS Serial nummeret. Jeg er ved at løbe tør for idéer. Er der nogen herinde fra der faktisk har eller har haft et virkende setup så hører jeg meget gerne fra jer!

Mvh. Tick
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2007 kl. 08:56
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
tick Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2007 kl. 08:59
Ja men det virker ikke for dem, har læst og snakket derinde :) Derfor jeg tænkte der var nogen herinde fra der havde et virkende setup. Har hørt mange sige "du skal bare have et floppydtv og et ca modul og serie nummeret fra boxen til kortet" osv. men når det kommer til stykket virker det ikke... Så håber på en herinde fra sidder med et setup der virker og gider guide lidt :)

Ellers må jeg køre canal digital kun. Men giver lige tråden til i næste uge :)

Mvh. Tick
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2007 kl. 09:07

Har du fået fat i den fil, der skal programeres ind i CAM-modulet?

Det er en dyr løsning, dels skal man have programeringsudstyret og T-Rex Cam modulet. .
Har ikke forfulgt muligheden, da jeg også synes at jeg godt kan undvære Viasats programmer og deres særlige måde at drive forretning på... 

Til Canal digital kan man bare købe et Conax Cam vers. 4.00 (f.eks. fra www.dvbshop.net). Der kan dog ved nyere abonnemneter opstå et problem med chip-parring...  

Denne løsning har jeg kørende..

Redigeret af avh - 20-September-2007 kl. 09:09
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
tick Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2007 kl. 09:14
Jeg har et FloppyDTV (DVB-S), et T-Rex Twin Cam (Dragon Cam), 1 seriel kort brænder, 1 loader kort. Alt i alt ca. 3k kr. Så ja dyr løsning, også derfor den gerne skulle komme til at virke.

Jeg har prøvet med Predasaur og Predator firmware til cammet. Predasaur vil kortet slet ikke med, computeren vil slet ikke finde floppy kortet ved boot.

Med Predator, har prøvet 3.59 (Nyeste), 3.12 og 3.21 virker cammet fint, og kan taste NDS Serial Number ind, de første 10 cifre ud af de 11 på STB. Men det virker stadig ikke.

Jeg kan kun decode FTA kanaler lige nu.

Før jeg begynder at stille spørgsmål omkring Canal Digital vil jeg lige prøve og få det til at virke med Viasat, men hvis det ikke virker ser det ud til Canal Digital er en meget nemmere løsning.

Mvh. Tick
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10580
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2007 kl. 10:14

Oprindeligt skrevet af tick tick skrev:

Med Predator, har prøvet 3.59 (Nyeste), 3.12 og 3.21 virker cammet fint, og kan taste NDS Serial Number ind, de første 10 cifre ud af de 11 på STB. Men det virker stadig ikke.

Ser ud som om du har gjort det rigtigt. Fremgår den  korrekte (den loadede) Predator version i Cam menuen og godtager receiver det indtastede serie nummer? Hvis du kan svare ja til begge skulle det virke efter en genstart af PCen, ellers kan jeg desværre ikke hjælpe dig.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
tick Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2007 kl. 10:46
Jep der står 3.59 hvis jeg loader 3.59 f.eks.
Jeg har prøvet at loade imens jeg var på en FTA kanal som der står man skal og så genstarte PC'en, har også prøvet bare at tage cammet ud og sætte ind igen. Men intet held med nogle af delene.

Den godtager det indtastede serie nummer. Mit er på 11 cifre og har fået afvide man skal bruge de 10 første da man kun kan indtaste 10.

Under Smartcard, i CAM menuen står der "Not Decoding" og "Card Is NDS", kan det have noget med det at gøre?

Tror du mit CAM måske kan være defekt og har du selv et setup der virker pt.?

Mvh. Tick
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2007 kl. 11:17

Tror du mit CAM måske kan være defekt og har du selv et setup der virker pt.?

Det virker fint i min Arion. Hvilken version er dit CAM, helt gamle versioner har nemlig problemer med NDS Videoguard?

Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top
tick Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2007 kl. 11:32
Jeg er begyndt at tro jeg stadig har det forkerte CAM. Jeg siger stadig fordi jeg i første omgang modtog det forkerte kort og sad og spilte 1-2 uger på at få det til at virke.

Det første jeg fik var: http://www.tektronik.dk/catalog/product_info.php?cPath=33&am p;products_id=778
Jeg fik det så byttet til det rigtige tror jeg. Det jeg har nu ser sådan her ud: http://www.tektronik.dk/catalog/product_info.php?products_id =641 (Ud fra billedet på hjemmesiden)

Det jeg BESTILTE er dette: http://www.tektronik.dk/catalog/product_info.php?products_id =547 (Ud fra billedet på hjemmesiden)

Så spørgsmålet er om jeg har fået et forkert for 2. gang?

For at opsumere, det CAM jeg har nu står der T-Rex på, klistermærket er T-Rex. Er der Dragon Cam klistermærke på Dragon Cammet? Jeg er ikke hjemme lige nu så kan ikke tjekke numrene der står bagpå det. Det gør jeg senere.

Mvh. Tick

Mvh. Tick
Til top
Shovel79 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-August-2005
Point: 422
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2007 kl. 11:42

Kan du se status på CAM modulet fra PC'en?
Der skulle du kunne se om det virker og, hvilket kodnings system det dekoder. Mit blev fejl loaded en gang, og holdt så op med at virke. Jeg sendte det til en "ekspert" i Holland der fixede det for 10 Euro (det skal skilles ad). Jeg har et godt link derhjemme til et forum i Holland (også på engelsk) hvor du garanteret kan få god hjælp - jeg kan sende det senere idag, hvis du er interesseret.

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2007 kl. 11:50

Jeg er begyndt at tro jeg stadig har det forkerte CAM. Jeg siger stadig fordi jeg i første omgang modtog det forkerte kort og sad og spilte 1-2 uger på at få det til at virke.

Det første jeg fik var: http://www.tektronik.dk/catalog/product_info.php?cPath=33&am p;am p;products_id=778
Jeg fik det så byttet til det rigtige tror jeg. Det jeg har nu ser sådan her ud: http://www.tektronik.dk/catalog/product_info.php?products_id =641 (Ud fra billedet på hjemmesiden)

Det jeg BESTILTE er dette: http://www.tektronik.dk/catalog/product_info.php?products_id =547 (Ud fra billedet på hjemmesiden)

Så spørgsmålet er om jeg har fået et forkert for 2. gang?

For at opsumere, det CAM jeg har nu står der T-Rex på, klistermærket er T-Rex. Er der Dragon Cam klistermærke på Dragon Cammet? Jeg er ikke hjemme lige nu så kan ikke tjekke numrene der står bagpå det. Det gør jeg senere.

Mvh. Tick

Mvh. Tick

Dine links virker ikke.

Flemming

Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top
tick Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2007 kl. 12:30
Det jeg fik første gang. Dette virkede både med Predator og Predasaur, men decodede ikke.
http://www.tektronik.dk/catalog/product_info.php?cPath=33&am p;am p;products_id=778

Det jeg fik det byttet til tror jeg. Dette virker kun med Predator. (Baseret ud fra billedet på hjemmesiden)
http://www.tektronik.dk/catalog/product_info.php?cPath=33&am p;am p;products_id=641

Det kort jeg bestilte. (Baseret ud fra billedet på hjemmesiden)
http://www.tektronik.dk/catalog/product_info.php?cPath=33&am p;am p;products_id=547

Jeg er derfor lidt i tvivl om jeg har fået det forkerte, fordi der på deres hjemmeside står Dragon på Dragon Cammet og T-Rex på deres T-Rex. Og på mit står der så T-Rex :/

Jo jeg vil meget gerne have link til det forum du snakker om :) Men hvis mit CAM er det forkerte eller defekt må jeg sende det retur for 2. gang og få det byttet/lavet, det kan ikke være min fejl.

Mvh. Tick

Redigeret af tick - 20-September-2007 kl. 12:31
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu