|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Bassemand ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 42 |
![]() Sendt: 13-Oktober-2011 kl. 18:02 |
Hej eksperter
Jeg roder lidt med mit Telenor bredbånd, da jeg efterhånden har en masse trådløst udstyr og routeren fra Telenor ikke virker ret god. Derfor har jeg investeret i en Draytek 2820n router, da denne skulle understøtte Telenor. Problemet er bare, at jeg simpelthen ikke kan få det til at køre. Jeg har prøvet både guiden i routeren og manuel indstilling, men det lykkes bare ikke. Der skal ikke tilsluttes noget telefoni. Nogle der har gode tip til at løsning, inden jeg sender routeren tilbage? Venlig hilsen Jesper Laursen |
|
Panasonic TX-P50VT20
Onkyo TX-NR609 Dali Motif LCR, Fazon & B&W 610 Popcorn Hour A-200 NMJ Xbox360, PS3, Wii |
|
![]() |
|
LE40F71 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 134 |
![]() |
Hej
Tjek denne her vejledning. Har du den rigtige software på til AnnexA Routeren virker har en magen til, har brugt den til cybercity og Telia. Software link. ftp://ftp.draytek.com/Vigor2820/Firmware/V3.3.5.2/ |
|
Venlig hilsen
Kenneth |
|
![]() |
|
Bassemand ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 42 |
![]() |
Hej Kenneth
Sikke en fremragende guide :-) Jeg kan dog stadig ikke få det til at virke - æv æv æv. Hvordan finder jeg helt præcist ud af, hvilken firmware, jeg skal hente til den. Under bunden står der, at modemmet er et Annex B. Jeg har vedhæftet et par billeder af forsiden på min routeren. ![]() ![]() |
|
Panasonic TX-P50VT20
Onkyo TX-NR609 Dali Motif LCR, Fazon & B&W 610 Popcorn Hour A-200 NMJ Xbox360, PS3, Wii |
|
![]() |
|
![]() |
Så kom der hul igennem. Dog står DNS til 8.8.4.4 eller sådan noget. Hvor søren kan jeg ændre dette henne?
|
|
Panasonic TX-P50VT20
|
![]() |
|
LE40F71 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 134 |
![]() |
Hej
Det var godt du fik det til at virke, modenhet kan både klare Annex a og b Dns bliver tildelt automatisk, jeg skal se på det når jeg kommer hjem fra arbejde. Det vil sige til aften |
|
Venlig hilsen
Kenneth |
|
![]() |
|
![]() |
Igår aftes gik min forbindelse så fuldstændig i sort. Dette skete efter, at routeren kørte ekstremt langsomt og når jeg skulle skifte "punkt" på routeren var den vildt langsom. Når jeg så bevægede musen på skærmen, så kørte den fint. Meget meget underligt. Derudover kunnne jeg ikke downloade med mere en 10 mbit (har en 20 mbit der kører 14 ca). Var inde og rode med bandwith o.l. men uden nogen ændring til følge.
Efterfølgende satte jeg min telenor router til istedet og forbindelsen er stendød :-). Får først kontaktet Telenor hen på eftermiddagen. Foreløbig tak for din hjælp Kenneth. |
|
Panasonic TX-P50VT20
|
![]() |
|
![]() |
Ér du oppe at køre igen.
|
|
Venlig hilsen
Kenneth |
|
![]() |
|
![]() |
Jeps er oppe at køre igen. Har sendt Draytek'en retur og leder desperat efter noget andet (eller en Draytek med Annex A modem :-) )
Kan du anbefale noget, som er bedre end min Zyxel router? Jeg har selv tænkt lidt på http://www.happii.dk/product.aspx?prodid=309681 Ville dén evt. være bedre eller ville den i det hele taget virke :-) Jeg kan se (på Netgears side), at den understøtter PPPoA og har Annex A modem som påkrævet. Derudover har den jo gigabit LAN porte og anmeldelserne ser fornuftige ud. Ville jeg vinde noget stabilitet og WIFI kvalitet ved at skifte? |
|
Panasonic TX-P50VT20
|
![]() |
|
![]() |
hej
det var synt at du blev nød til at sende Dratek,en retur. Angående Annex A softwaren, Gik du ind under fanebladet "ONLINE STATUS" og så hvilken du havde på, jeg er næsten sikker på at det var en Annnex A der lå på Draytekken. Hvis jeg må foreslå en Router så skal det var en FRITZBOX, du skal købe den i Tyskland det er billigst. Dette er et kvalitet produkt der også bare virker, her kan du finde en masse vejledninger til at sætte den op. Jeg kan fortælle dig at jeg har 2 stk. Draytek kørende hjemme hos mig. De kan godt være lidt svare at sætte op, fordi de kan så meget, men det er et kvalitets produkt.
|
|
Venlig hilsen
Kenneth |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg prøvede også at ligge Annex A firmware på den, selvom der på selve routeren og kassen stod hardware Annex B. Det lykkedes mig at få hul igennem som sagt, men den kørte simpelthen så træg og ikke højere end 10 mbit. Prøvede herefter nogle andre annex a firmwares og det slog forbindelsen ihjel
![]() Jeg må prøve at kontakte Draytek eller kigge på Fritzbox. Foreløbig tak for hjælpen. |
|
Panasonic TX-P50VT20
|
![]() |
|
![]() |
Pyhhhh det er en jungle - også med disse Fritzbox :-). Det ser ud til, at mange af modellerne har ip telefoni. Dette har jeg ikke noget at bruge til. Hvilken model mon jeg skal kigge efter?
|
|
Panasonic TX-P50VT20
|
![]() |
|
![]() |
Hej
Jeg sender senere på dagen en on til dig med mit tlf så kan du ringe til mig i aften eller i morgen |
|
Venlig hilsen
Kenneth |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |