|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Business101 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 16-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 423 |
![]() Sendt: 09-August-2007 kl. 16:51 |
hej alle
Har lige købt mig en dm500s uden at have den helt store kendskab til linux. Vil i denne tråd forsøge at komme med does and donts med dreambox, i det omfang jeg finder løsninger på de udfordringer der er i vente. Håber dermed at vi i fællesskab kan skabe en tråd der kan hjælpe dummies som mig selv og andre til en gnidningsløs opsætning af dreambox. Jeg skal have den til at køre viasxx, og har kunnet læse mig frem til at jeg skal bruge gemini med en emulator men der hører forstanden også op ![]() er der ikke nogen der kan henvise til en opdateret dreambox 500s for dummies side/manual Redigeret af Business101 - 25-August-2007 kl. 09:43 |
|
![]() |
|
hummelmose ![]() Administrator ![]() ![]() Skribent, udvikler Oprettet: 25-Juli-2004 Sted: København, DK Status: Offline Point: 3978 |
![]() |
Ja da. men inden vi starter Dreambox for dummies, så fortæl lige lidt mere om hvad du præcis du skal køre.
Jeg vil anbefale dig siden www.i-have-a-dreambox.com Det du skal bruge er Gemini 3.60 og det letteste cam at sætte op er CCCam 2.03. |
|
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
|
|
![]() |
|
Business101 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 16-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 423 |
![]() |
opdatering:
har installeret gemini 3.6 med flashwizard er igang med dreamboxedit til opsætning af multilnb og kanaler mere senere |
|
![]() |
|
![]() |
har droppet dreamboxedit
har installeret cccam 2.03 nu skal jeg vel ftp for at taste boxid ind, men kan ikke finde cardserv.cfg scanner igen og igen men den finder ingen kanaler? Redigeret af Business101 - 09-August-2007 kl. 20:55 |
|
![]() |
|
bruger udmeldt 5 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
![]() |
Kan det være fordi det er en DEMO model .... LOL... driller lidt... Nå, tillykke med købet... Jeg har f,eks valgt: 4 satellites via DISEqC OPT A/B |
|
![]() |
|
bruger udmeldt 5 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
![]() |
Har set at bmradio også fører en hård kampagne for at sælge disse billigt. Kunne det være at det er kopi bokse? |
|
![]() |
|
![]() |
ja tro mig. havde den samme ide. men alt stemmer.
|
|
![]() |
|
![]() |
kan det betyde noget at jeg rodede rundt i dreamboxedit?
pendec har du en liste jeg kan overføre til db? jeg koncentrerer mig udelukkende på at få viasxx op at køre. med satfinder på db har jeg snr: 60%, agc: 100% og ber 8224 nogen problemer i kan spotte? ved transponder search kommer denne meddelse: all known transponders have been tried but no lock was possible Redigeret af Business101 - 09-August-2007 kl. 22:13 |
|
![]() |
|
hummelmose ![]() Administrator ![]() ![]() Skribent, udvikler Oprettet: 25-Juli-2004 Sted: København, DK Status: Offline Point: 3978 |
![]() |
snr er alt for lav. skal op på 90+
|
|
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
|
|
![]() |
|
![]() |
Du kan nok ikke bruge min konfig, da min box er en IPbox med SF Enigma image, de bruger samme filer, dog er sat navne anderledes og så går det hen og bliver teknisk at bruge min konfiguration, da du så skal have alle filer, og du har kun 1 lnb kan jeg så forstå.. så kan min ikke helt bruges. det er også rigtig er snr skal op på 85-90 procent, har lige checket mit viaskvat signal, og her er den på flere transponders deroppe omkring. |
|
![]() |
|
![]() |
Kik under /var/tuxbox/config/newcamd Du kan hvis den er tilsluttet internet, hente konfiguration igennem menu'n, så kan diverse opsætnings filer findes der. |
|
![]() |
|
![]() |
ja synes også selv det er i dan lave ende med den viaskvats egen box har ingen problemer? prøver om jeg kan få et bedre signal i morgen. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |