recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dreambox 800 HD SE
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dreambox 800 HD SE

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
silverstones2000 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-Marts-2014
Sted: københavn
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér silverstones2000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Dreambox 800 HD SE
    Sendt: 07-Marts-2014 kl. 07:55
Heys Venner, 

Er ny i dette forum, har hårdt brug for lidt assistance mht setup af box. 

Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Status: Offline
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2014 kl. 20:51
Hey velkommen til :-)
Du skriver ikke så meget om hvad problemet er; så er det jo lidt svært at hjælpe. Så skriv lidt mere om problemet, og hvad du skal bruge boksen til (sat, kabel, antenne).
Jeg kan i øvrigt anbefale det forum, der findes på digsat.net. Deres "Peter Pan" images indeholder det meste af hvad man har brug for her i norden.
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
silverstones2000 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-Marts-2014
Sted: københavn
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér silverstones2000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2014 kl. 08:49
Hej Huntiedk, 

Skal bruge den til sat.
Har brug for en som kan hjælpe mig med at flashe boxen, forklar mig hvad images mm bruges til. 
Afventer spændt dit svar

Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Status: Offline
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2014 kl. 15:07
Ok :) Har ikke så meget SAT-erfaring; havde DVB-C tuner i min DM800 HD (første udgave). Hvad angår images, udgiver boksproducenten sit eget image, som stort set ikke bruges direkte, fordi det ingen kodede kanaler kan modtage. Forskellige udviklergrupper udgiver specielle images, som har forskellige fokusområder, dvs. kan forskellige ting mht. dekodning, skins, osv.
Jeg brugte det meste af tiden det nævnte "peter pan" image, da det umiddelbart fungerede til yousees programkort "ud af æsken".

Du kommer nok ikke uden om at læse op på de forskelllige sager.

Peter Pan-images udgives på digsat.net (du skal være logget ind): http://digsat.net/wbb3/index.php?page=Thread&threadID=58495

Der er også guides i installation og flashing, fx.: http://digsat.net/norske-guider/felles-guider/1-flashing-av-dm-702x.html.

Sidst kan du på forummet finde forskellig information om hvordan man får afkodet Canal Digital og Viasat, hvis du har abonnement på disse. Især Viasat er der en del bøvl med; man kan vist stadig ikke dekryptere HD-kanalerne med et Viasat-programkort.

Håber, du kan bruge dette til noget Smile
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
silverstones2000 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-Marts-2014
Sted: københavn
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér silverstones2000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2014 kl. 18:57
Hej igen,

Det er ikke længere muligt at registrere på digsat.net :o((
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Status: Offline
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2014 kl. 20:31
Jeg synes da godt jeg kan registrere mig på forummet:

Øst, vest, ::1 bedst
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu