|
Dreambox Camd |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |||
Damhus
Guld medlem Oprettet: 24-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 503 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 22-September-2020 kl. 20:26 |
||
Hej Alle
Jeg har endelig fået min fine lille Dreambox DM 525 til at køre så jeg kan se Boxer TV Jeg kører med et Boxerkort i et CA modul, det virker ok. Men jeg ville gerne køre med kortet direkte i Dreamboxen, uden CA modul, med hjælp fra en af de Camd der er i Dreamboxen. Jeg kan ikke rigtig få det til at virke, jeg har umiddelbart prøvet alle de Camd der er Imaget. Jeg har lagt det nyeste Newnigma2 Image på. Hvad kan jeg mon gøre?
|
|||
miri
Guld medlem Oprettet: 21-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2066 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hvis du søger her på sitet efter "Boxer", vil du se, at det samme spørgsmål er stillet flere gange de seneste måneder, men uden løsning.
Redigeret af miri - 22-September-2020 kl. 22:02 |
|||
miri
|
|||
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10450 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hvorfor er det så vigtigt for sig at køre med softcam? De par hundrede kr. det koster for et CA modul kan vel ikke være afgørende? Flemming
|
|||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|||
Damhus
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg synes at kunne huske der har været løsninger i forhold til at kunne benytte et boxerkort i Dreambox via softcamd. Jeg kan ikke finde noget dog, derfor spørger jeg. Du skriver de sidste måneder, er der noget der er ændret for nylig?
|
|||
Damhus
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det er ikke for at spare penge, jeg har det CA modul. Men via Dreambox softcamd skulle det, som jeg forstår det være muligt at se en kanal, mens man optager en anden, eller streame en kanal til soveværelset, mens man ser en anden i stuen, med Boxer TV. Og så oplever jeg kanalskifte enormt sløvt, jeg tænker at det kunne være det CA modul der er skyld i det. På min gamle Dreambox oplevede jeg det som mega hurtigt, og jeg kunne se, streame og optage indtil flere kanaler samtidig, den mulighed savner jeg. Det var med Dreambox softcamd, direkte i maskinen, uden CA modul, med et Canal Digital kort, via parabol.
|
|||
mnielsen
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 2222 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
At søge diverse tråde her, er BEEEP! JEg søger på Google i stedet for, og så skriver recordere bagefter en tråd-overskrift, som jeg synes at kunne huske... Men er det denne tråd, der efterspørges? https://forum.recordere.dk/dreambox_topic161223.html
|
|||
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock |
|||
Damhus
Funktioner
Tak(0)
|
||
Cool, tak for finte. Ja, f.eks den tråd, som faktisk er min "egen" Men den gør mig bare ikke klogere på hvordan jeg får det til at køre? I min gamle Drembox puttede jeg bare kortet i, og så kørte det.
|
|||
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4700 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hej. Så vidt jeg husker har en Dreambox DM 525 en anden slags, langt svagere CPU end de store Dreamboxe. Kan dit problem skyldes, at en Dreambox DM 525 ikke har CPU kræfter nok? Ellers mener jeg at kunne huske, at man på en Dreambox med en USB port, kan sætte et ekstra Boxer TV modul ind i en USB Adapter. Mon ikke at man kan bruge to kort samtidigt, ved at tilslutte det ene eller begge via en USB Adapter? Men mon ikke man vil komme ind i det samme problem som Digitalt.tv havde. Læs mere i afsnittet om 'Boxer TV-modtagelse med 2 kortlæser moduler' fra dette link: Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 23-September-2020 kl. 16:17 |
|||
Cyberguyen
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4944 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Nu har jeg ingen erfaring med Dreambox, men har rodet en del med softcam på andre platforme.
De løsninger jeg kender kræver alle at man eksempelvis definerer CAID for læseren i cardserver. Canal Digital som du selv nævner er Conax på CAID 0B00 Men YouSee Viaccess benytter CAID 0500, så mit gæt er at Boxer også benytter det. Så du bør nok starte der. Hvis du bruger OSCam og har enabled standard webinterface, så burde du kunne tilgå den på <ip>:8888 Ellers kan du måske få hjælp af ham her, som tilsyneladende kører Boxer via OSCam på en VU+ boks: |
|||
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|||
Damhus
Funktioner
Tak(0)
|
||
Muligvis, måske det lidt sløve kanalskifte kan forklares med manglende CPU kraft. Tak for link, der er i hvert fald noget at læse på, og jo, tænker også at det måske bliver for mange krumspring.
|
|||
Damhus
Funktioner
Tak(0)
|
||
Ja, Viaccess står der. Tak for link, det prøver jeg at kigge på
|
|||
miri
Guld medlem Oprettet: 21-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2066 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
... Og fyren som du henviser til, han har et brugernavn, der betyder papkrus på svensk, så det er nok den svenske Boxer, som det vedrører....
|
|||
miri
|
|||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |