recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dreambox Camd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dreambox Camd

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Damhus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 503
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Damhus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Dreambox Camd
    Sendt: 22-September-2020 kl. 20:26
Hej Alle

Jeg har endelig fået min fine lille Dreambox DM 525 til at køre så jeg kan se Boxer TVWink

Jeg kører med et Boxerkort i et CA modul, det virker ok.

Men jeg ville gerne køre med kortet direkte i Dreamboxen, uden CA modul, med hjælp fra en af de Camd der er i Dreamboxen.

Jeg kan ikke rigtig få det til at virke, jeg har umiddelbart prøvet alle de Camd der er Imaget.

Jeg har lagt det nyeste Newnigma2 Image på.

Hvad kan jeg mon gøre?Confused
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2020 kl. 22:01
Hvis du søger her på sitet efter "Boxer", vil du se, at det samme spørgsmål er stillet flere gange de seneste måneder, men uden løsning.

Redigeret af miri - 22-September-2020 kl. 22:02
miri
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2020 kl. 08:48
Hvorfor er det så vigtigt for sig at køre med softcam? De par hundrede kr. det koster for et CA modul kan vel ikke være afgørende?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Damhus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 503
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Damhus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2020 kl. 14:44
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Hvis du søger her på sitet efter "Boxer", vil du se, at det samme spørgsmål er stillet flere gange de seneste måneder, men uden løsning.

Jeg synes at kunne huske der har været løsninger i forhold til at kunne benytte et boxerkort i Dreambox via softcamd.

Jeg kan ikke finde noget dog, derfor spørger jeg.

Du skriver de sidste måneder, er der noget der er ændret for nylig?
Til top
Damhus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 503
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Damhus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2020 kl. 14:53
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Hvorfor er det så vigtigt for sig at køre med softcam? De par hundrede kr. det koster for et CA modul kan vel ikke være afgørende?

Flemming

Det er ikke for at spare penge, jeg har det CA modul.

Men via Dreambox softcamd skulle det, som jeg forstår det være muligt at se en kanal, mens man optager en anden, eller streame en kanal til soveværelset, mens man ser en anden i stuen, med Boxer TV.

Og så oplever jeg kanalskifte enormt sløvt, jeg tænker at det kunne være det CA modul der er skyld i det.

På min gamle Dreambox oplevede jeg det som mega hurtigt, og jeg kunne se, streame og optage indtil flere kanaler samtidig, den mulighed savner jeg.
Det var med Dreambox softcamd, direkte i maskinen, uden CA modul, med et Canal Digital kort, via parabol.
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2020 kl. 14:54
Oprindeligt skrevet af Damhus Damhus skrev:

Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Hvis du søger her på sitet efter "Boxer", vil du se, at det samme spørgsmål er stillet flere gange de seneste måneder, men uden løsning.

Jeg synes at kunne huske der har været løsninger i forhold til at kunne benytte et boxerkort i Dreambox via softcamd.

Jeg kan ikke finde noget dog, derfor spørger jeg.

Du skriver de sidste måneder, er der noget der er ændret for nylig?

At søge diverse tråde her, er BEEEP! JEg søger på Google i stedet for, og så skriver recordere bagefter en tråd-overskrift,  som jeg synes at kunne huske...

Men er det denne tråd, der efterspørges? https://forum.recordere.dk/dreambox_topic161223.html 
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Damhus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 503
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Damhus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2020 kl. 15:30
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Damhus Damhus skrev:

Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Hvis du søger her på sitet efter "Boxer", vil du se, at det samme spørgsmål er stillet flere gange de seneste måneder, men uden løsning.

Jeg synes at kunne huske der har været løsninger i forhold til at kunne benytte et boxerkort i Dreambox via softcamd.

Jeg kan ikke finde noget dog, derfor spørger jeg.

Du skriver de sidste måneder, er der noget der er ændret for nylig?

At søge diverse tråde her, er BEEEP! JEg søger på Google i stedet for, og så skriver recordere bagefter en tråd-overskrift,  som jeg synes at kunne huske...

Men er det denne tråd, der efterspørges? https://forum.recordere.dk/dreambox_topic161223.html 

Cool, tak for finte.Tongue

Ja, f.eks den tråd, som faktisk er min "egen" LOL
Men den gør mig bare ikke klogere på hvordan jeg får det til at køre?
I min gamle Drembox puttede jeg bare kortet i, og så kørte det.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2020 kl. 16:13
Oprindeligt skrevet af Damhus Damhus skrev:

  Men via Dreambox softcamd skulle det, som jeg forstår det være muligt at se en kanal, mens man optager en anden

Hej.

Så vidt jeg husker har en Dreambox DM 525 en anden slags, langt svagere CPU end de store Dreamboxe. Kan dit problem skyldes, at en Dreambox DM 525 ikke har CPU kræfter nok?

Ellers mener jeg  at kunne huske, at man på en Dreambox med en USB port, kan sætte et ekstra Boxer TV modul ind i en USB Adapter. Mon ikke at man kan bruge to kort samtidigt, ved at tilslutte det ene eller begge via en USB Adapter?

Men mon ikke man vil komme ind i det samme problem som Digitalt.tv havde. Læs mere i afsnittet om 'Boxer TV-modtagelse med 2 kortlæser moduler' fra dette link:


Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 23-September-2020 kl. 16:17
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2020 kl. 16:15
Nu har jeg ingen erfaring med Dreambox, men har rodet en del med softcam på andre platforme.

De løsninger jeg kender kræver alle at man eksempelvis definerer CAID for læseren i cardserver.

Canal Digital som du selv nævner er Conax på CAID 0B00
Men YouSee Viaccess benytter CAID 0500, så mit gæt er at Boxer også benytter det.

Så du bør nok starte der.

Hvis du bruger OSCam og har enabled standard webinterface, så burde du kunne tilgå den på <ip>:8888

Ellers kan du måske få hjælp af ham her, som tilsyneladende kører Boxer via OSCam på en VU+ boks:


Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Damhus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 503
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Damhus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2020 kl. 16:24
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Oprindeligt skrevet af Damhus Damhus skrev:

  Men via Dreambox softcamd skulle det, som jeg forstår det være muligt at se en kanal, mens man optager en anden

Hej.

Så vidt jeg husker har en Dreambox DM 525 en anden slags, langt svagere CPU end de store Dreamboxe. Kan dit problem skyldes, at en Dreambox DM 525 ikke har CPU kræfter nok?

Ellers mener jeg  at kunne huske, at man på en Dreambox med en USB port, kan sætte et ekstra Boxer TV modul ind i en USB Adapter. Mon ikke at man kan bruge to kort samtidigt, ved at tilslutte det ene eller begge via en USB Adapter?

Men mon ikke man vil komme ind i det samme problem som Digitalt.tv havde. Læs mere i afsnittet om 'Boxer TV-modtagelse med 2 kortlæser moduler' fra dette link:


Hilsen Carsten.


Muligvis, måske det lidt sløve kanalskifte kan forklares med manglende CPU kraft.

Tak for link, der er i hvert fald noget at læse på, og jo, tænker også at det måske bliver for mange krumspring.Confused
Til top
Damhus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 503
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Damhus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2020 kl. 16:26
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Nu har jeg ingen erfaring med Dreambox, men har rodet en del med softcam på andre platforme.

De løsninger jeg kender kræver alle at man eksempelvis definerer CAID for læseren i cardserver.

Canal Digital som du selv nævner er Conax på CAID 0B00
Men YouSee Viaccess benytter CAID 0500, så mit gæt er at Boxer også benytter det.

Så du bør nok starte der.

Hvis du bruger OSCam og har enabled standard webinterface, så burde du kunne tilgå den på <ip>:8888

Ellers kan du måske få hjælp af ham her, som tilsyneladende kører Boxer via OSCam på en VU+ boks:



Ja, Viaccess står der.

Tak for link, det prøver jeg at kigge påSmile
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2020 kl. 23:40
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Nu har jeg ingen erfaring med Dreambox, men har rodet en del med softcam på andre platforme.

De løsninger jeg kender kræver alle at man eksempelvis definerer CAID for læseren i cardserver.

Canal Digital som du selv nævner er Conax på CAID 0B00
Men YouSee Viaccess benytter CAID 0500, så mit gæt er at Boxer også benytter det.

Så du bør nok starte der.

Hvis du bruger OSCam og har enabled standard webinterface, så burde du kunne tilgå den på <ip>:8888

Ellers kan du måske få hjælp af ham her, som tilsyneladende kører Boxer via OSCam på en VU+ boks:


Men husk, at du heller ikke har erfaring med Boxer, og deres "sikkerhed" er en del skrappere end f.eks Yousee. Du kan ikke anvende andet end godkendte Boxer CAM - ingen "tilfældige" Viaccess CAM virker! 
... Og fyren som du henviser til, han har et brugernavn, der betyder papkrus på svensk, så det er nok den svenske Boxer, som det vedrører.... 
miri
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu