recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dreambox DM 500-S
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDreambox DM 500-S

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Ebberson Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-April-2010
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Dreambox DM 500-S
    Sendt: 12-April-2010 kl. 19:19
Har lige fået min dreambox op og køre og har lavet mig en kanalliste inde i opsætning men er ikk helt klar over hvordan jeg fået slået den til så den bruger den nye liste..?

Har også tænkt om det kunne lade sig gøre at koble den op til computeren evt, både com og dreamboxen er forbundet til nettet gennem kabel til en switch.
Til top
kdalbjerg Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Juni-2009
Sted: Denmark
Point: 57
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2010 kl. 16:57
Kanallisten: tryk på OK, og tryk så blå mener jeg. ellers den farve som står ud foran favorit.

Det kan sagtens lade sig gøre. Et eller andet sted i opsætning er der noget der kan fortælle dig hvilket ip den har fået. Find den, og så start din internet explorer op og gå ind på http://dreamboxip
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2007
Point: 913
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2010 kl. 22:18
Hvis du vil optage fra db over på en pc, har du valgt den forkerte box. Her skal du op i en lidt større boks. Og så kan du lige så godt putte en HDD i.

MVH
Til top
Ebberson Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-April-2010
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2010 kl. 20:16
Kan godt gå ind der og se min liste men kan bare ikke få den til at vælge den
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2010 kl. 21:10

Prøv at tage et kig på denne : http://www.dvblogic.com/dreambox.php

Jeg har sat det op med min DM800, og henter mit Viasat signal direkte ind i mit mediecenter som kører med Mediaportal.
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Hajric Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-Juni-2009
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2010 kl. 11:10
Du kan sagtens optage fra DB500 ned på din PC.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2010 kl. 11:55
@Hajric
Siden hvornår ?.
Uden udrivniger og det som jeg vil kalde helt stabilt ?.

Jeg har oplevet rimelige optagelser hvis det sendes i lav opløsning fra selskabet, hvis jeg var oppe i 720 i bredden så fik jeg en del udrivninger.

Det kører fint med DB600.

Der er sikkert forskel på DVB-C og DVB-s da der er højere bitrate på -S, hvad var/er dit opsæt.

MVH

Til top
Hajric Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-Juni-2009
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2010 kl. 14:39
Selvfølgelig sker der udrivninger hvis ikke man har sit kram i orden ;)
Så sent som i går?

Der er sikkert forskel på DVB-C og DVB-s da der er højere bitrate på -S, hvad var/er dit opsæt.

Det er ikke helt rigtigt. Man kan sagtens få DVB-C tunere som har en meget høj bitrate. Men i de fleste tilfælde er det som du skriver (DM500).
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2010 kl. 14:45
Ok, så det er altså stadig ikke at anbefalt en DB500 som en fejlfri boks der bare laver super optagelser.
Jeg har kun testet det med 100 MB net, SATA 300 diske. Skulle mene det var nok, men nej.

Bitraten for DVB er vel som den er uafhænigt af tuneren. Det nytter jo intet hvis det valg af netkort som DreamMultimedia har taget er for lille. Men jeg vil mene at man vil være mest heldig med et DVB T, mest uheldig med DVB-S og indimellem dette kommer DVB-C. Det er der skrevet mere om under HTPC forum.
Mit indlæg var nu også bare for at trådstarter ikke bruger en masse tid på noget jeg og andre har prøvet uden det store held.
MVH
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu