|
Dreambox hjælp ønskes: SID ikke fundet i PAT |
Besvar |
Forfatter | |
bygork
Junior bruger Oprettet: 17-Januar-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 27 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 12-Maj-2018 kl. 19:35 |
Hej Jeg har et underligt problem med mine 2 dreambox 800se
kloner. Købt samme sted. Mit setup er som følger: Jeg har begge bokse koblet til de samme 2 quad lnb’er på 1.
grad vest og 4,8 grader øst. De kører hver gennem hver deres DiSEqC switch 4/1 (2 forskellige fabrikater).
Switch1 sidder på kabel 1 ind i huset. Og alt fungerer fint her. Switch 2
sidder på kabel 2 ind i huset og nogle kanaler kører ikke når Dreamboksene
kører ind denne vej. Mit problemer er at uanset
hvilken dreambox der er koblet til kabel 2, så oplever jeg problemer med nogle af kanalerne
på 4,8 grader øst (TV3, 3+ HD, 3max, viasat med flere) får en fejl der hedder: (rød advisering knap når der skiftes til
kanalen der ikkekan modtages) KANAL ikke fundet! (SID ikke fundet i PAT) . Der vises egentlig gode
signal tal på kanalerne men næsten 100 %, snr 18,9 og agc 29 % BER. Skifter jeg den pågældende
boks med problemer med Kabel2, over på kabel 1 fra Switch 1 virker alle kanaler
fint. Jeg har endvidere prøvet at skifte Kabel2 ud med et helt nyt ubrugt kabel
fra Switch 2, samt at bytte om på de 2 switche (så kablerne fra lnb’er føder
kabel 2 og ikke kabel1) Men resultatet er altid det samme. Er der nogen der kan
give et hint om hvad mit problem skyldes? Og hvad fejlen KANAL ikke fundet! (SID ikke fundet i PAT )
Reelt betyder ? Jeg er ved at mangle reelle fejlsøgningshjælp. Synes det er
underligt at kanalerne melder fejl når signalet virker til at være godt. |
|
HeartWare
Guld medlem Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4802 |
Funktioner
Tak(0)
|
Et skud fra boven:
Det er ikke noget med H/V polarisering af de transponders, det ikke virker på? Når du kobler to receivere til samme LNB, så er det ofte således, at kun den ene får lov til at vælge polarisering, og hvis den anden receiver så prøver at tune ind på en kanal med en anden polarisering end den, som den første receiver har aktiveret, så kan den ikke modtage noget signal. |
|
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |