recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dreambox
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dreambox

 Besvar Besvar Side  <1 34567>
Forfatter
Besked
Palleba Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Februar-2009
Sted: Faroe Islands
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Palleba Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2020 kl. 15:14
Okay, det var ærgerligt. 

Jeg havde ikke set din besked, men lagde filen op på denne:
https://gofile.io/d/3uzcfy

Der ligger filen én dag.

MVH
Palleba
Med venlig hilsen
Palleba
Til top
Damhus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 503
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Damhus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2020 kl. 15:24
Oprindeligt skrevet af Palleba Palleba skrev:

Okay, det var ærgerligt. 

Jeg havde ikke set din besked, men lagde filen op på denne:
https://gofile.io/d/3uzcfy

Der ligger filen én dag.

MVH
Palleba
 
Fedt, jeg har den, 1000 tak..Smile
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2020 kl. 19:36
En Dreambox... Er det mere en Mareridtsbox? Eller kan den bruges til alm. TV-kigning, uden at skulle rode med diverse software, og hva' har vi?
Til top
Palleba Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Februar-2009
Sted: Faroe Islands
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Palleba Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2020 kl. 19:03
En Dreambox er en boks der kører Linux baseret system, virker efter hånden meget godt og er meget stabilt i dag. Den kan modtage antenne tv, kabel tv, satellit tv og IPTV. Den kan også bruges til streaming, og meget andet.

De første år med Dreambox DM 7000 var nok de mest ustabile, men nu virker de bare.

Drømmemaskinerne er f.eks. Dreambox, Vu+, GigaBlue med flere...

MVH
Palleba
Med venlig hilsen
Palleba
Til top
Damhus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 503
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Damhus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2020 kl. 17:08
Hmm

Jeg fik købt en DM 525 og har i dag fået pakket den ud og sat til.

Så langt så godt, jeg startede den op med det medfølgende image, fandt boxer kanalerne, satte CI modul med kort i, ingen problemer, der kom kanaler frem.

Men så snart jeg gik i menu, eller bare ville skifte kanal, så frøs boksen og jeg måtte genstarte ved at tage strømmen, det samme ved weblogin.

Så prøvede jeg at opdatere via menuen, det gjorde den og jeg genstartede.
Men nu er boksen helt død, jeg kan slet ikke komme i kontakt med den, når jeg sætter strøm til blinker den hurtigt blåt i displayet, derefter rødt.

Der er jo ingen fysiske kontakter ud over power bagpå.

Hvad pokker gør jeg?
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2020 kl. 18:13
Hej.

Jeg ved ikke hvor at du har købt den. Men som jeg læser din beskrivelse, læser jeg at den var defekt ved modtagelsen. Er det korrekt?
For så vil jeg anbefale at du overvejer at kontakte forhandleren og gøre hvad han anbefaler.

Min egen erfaring er fra nogle forrige Dreamboxe 500 og 600. Men jeg har læst om noget der hedder Dreambox Rescue Loader. Her er et link:


Ellers er her nogle links, som jeg fandt med en meget hurtig Google:

'Dreambox DM 525 geht nicht in den Rescue Mode':


'Dreambox reagiert nicht mehr':


Og



Men ellers vil jeg fortælle dig, at en anden forum bruger i øjeblikket har problemer med at optage og måske afspille filer på sin nye DM525. Her er et link til tråden:


Hilsen Carsten.

Til top
Damhus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 503
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Damhus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2020 kl. 19:23
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Hej.

Jeg ved ikke hvor at du har købt den. Men som jeg læser din beskrivelse, læser jeg at den var defekt ved modtagelsen. Er det korrekt?
For så vil jeg anbefale at du overvejer at kontakte forhandleren og gøre hvad han anbefaler.

Min egen erfaring er fra nogle forrige Dreamboxe 500 og 600. Men jeg har læst om noget der hedder Dreambox Rescue Loader. Her er et link:


Ellers er her nogle links, som jeg fandt med en meget hurtig Google:

'Dreambox DM 525 geht nicht in den Rescue Mode':


'Dreambox reagiert nicht mehr':


Og



Men ellers vil jeg fortælle dig, at en anden forum bruger i øjeblikket har problemer med at optage og måske afspille filer på sin nye DM525. Her er et link til tråden:


Hilsen Carsten.


Ja, altså, der var jo lidt liv i den først, men nu er den helt død, bortset fra lidt lys i displayet.

Jeg har købt den via Amazon.

Nu er mit tyske ikke helt skarpt, men som jeg læser det, og andre tråde/hjælp, så står der noget med at holde powerknappen inde, måske overser jeg noget, men jeg kan kun finde den powerknap bagpå, som er en "klik kontakt" altså tændt eller slukket, den kan jeg jo ikke holde inde?
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2020 kl. 19:43
Hej.

Måske kan du bruge https://translate.google.com/ til at oversætte Tysk til enten Engelsk eller måske til Dansk.

Den sidste Dreambox jeg har klargjort er min søsters DM900. Så vidt jeg husker er der en lampe på forsiden. Kan man ikke trykke på den?

Men ellers kan man skifte mellem tændt og standby på fjernbetjeningen.

Hilsen Carsten.

Til top
Damhus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 503
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Damhus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2020 kl. 19:47
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Hej.

Måske kan du bruge https://translate.google.com/ til at oversætte Tysk til enten Engelsk eller måske til Dansk.

Den sidste Dreambox jeg har klargjort er min søsters DM900. Så vidt jeg husker er der en lampe på forsiden. Kan man ikke trykke på den?

Men ellers kan man skifte mellem tændt og standby på fjernbetjeningen.

Hilsen Carsten.


Jeg kan stadig huske en lille smule tysk fra skoletiden, men det er altså ikke helt skarpt LOL

Det går op for mig at displayet måske er en knapConfused

Det prøver jeg lige en gang.
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2020 kl. 07:27
Hvilket HDMI-kabel bruges der? High Speed HDMI-kabel? Hvis ja, så prøv et 4K High Speed i stedet for.

Er der mulighed for at prøve den af på et andet TV? Er signalet i orden?
En boks kan "låse" fuldstændigt, hvis signalet hopper op og ned. Den burde så bare vise "Intet signal", eller lignende, men MÅSKE vil den ikke altid vise den meddelelse... 

Den med at holde tænd/sluk-knappen inde, har jeg også prøvet. I første omgang, virkede det trick - det var så ikke på en Dreambox, men på for mange brugere, "Nightmaresbox". Se mere om det, i tråden her: 


Redigeret af mnielsen - 20-Juli-2020 kl. 10:59
Til top
Damhus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 503
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Damhus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2020 kl. 20:16
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Hvilket HDMI-kabel bruges der? High Speed HDMI-kabel? Hvis ja, så prøv et 4K High Speed i stedet for.

Er der mulighed for at prøve den af på et andet TV? Er signalet i orden?
En boks kan "låse" fuldstændigt, hvis signalet hopper op og ned. Den burde så bare vise "Intet signal", eller lignende, men MÅSKE vil den ikke altid vise den meddelelse... 

Den med at holde tænd/sluk-knappen inde, har jeg også prøvet. I første omgang, virkede det trick - det var så ikke på en Dreambox, men på for mange brugere, "Nightmaresbox". Se mere om det, i tråden her: 

Jeg har prøvet med andet kabel, uden kabel, tage strømmen.
Jeg har prøvet at holde fingeren på displayet, den er død, bare rødt lys.

Jeg laver en reklamation, og ser hvad der sker.
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2020 kl. 20:36
Oprindeligt skrevet af Damhus Damhus skrev:

Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Hvilket HDMI-kabel bruges der? High Speed HDMI-kabel? Hvis ja, så prøv et 4K High Speed i stedet for.

Er der mulighed for at prøve den af på et andet TV? Er signalet i orden?
En boks kan "låse" fuldstændigt, hvis signalet hopper op og ned. Den burde så bare vise "Intet signal", eller lignende, men MÅSKE vil den ikke altid vise den meddelelse... 

Den med at holde tænd/sluk-knappen inde, har jeg også prøvet. I første omgang, virkede det trick - det var så ikke på en Dreambox, men på for mange brugere, "Nightmaresbox". Se mere om det, i tråden her: 

Jeg har prøvet med andet kabel, uden kabel, tage strømmen.
Jeg har prøvet at holde fingeren på displayet, den er død, bare rødt lys.

Jeg laver en reklamation, og ser hvad der sker.

Lod du den være slukket et par minutter eller flere?
Har du mulighed for at prøve på et andet TV? Et nyere et?


Redigeret af mnielsen - 20-Juli-2020 kl. 20:38
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu