recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dreambox
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDreambox

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
fibermand Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-Marts-2010
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Emne: Dreambox
    Sendt: 30-Marts-2010 kl. 01:56
Hej Jeg har pt. Fiberbredbaand, men ville over på egen parabol igen.
 
Jeg ville gerne høre om der er en dygtig Dreambox mand.
 
kan man lave så man har 3 af dem her i huset 1 som har kortet og de 2 andre ser med via internettet, jeg ville nemlig gerne have tv i Stuen (Master) og 1 i soveværelset og 1 i gæsteværelset.
 
endvidere ville jeg gerne have tv3 og FilmNet og kan man også få DVB-T / C ?
 
Jeg ved godt det er meget at forlange, men gider ikke have 2-3-4 boxe under tv´et
 
 
Fibermann
 
 
 
 
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2010 kl. 08:36
Hvis du vil have både DVB-S, DVB-C og DVB-T så skal du have DM8000. De er ret pebrede i prisen (ca. 10.000,- stk.), men fungerer fint.

De kommer som standard med to fast-monterede DVB-S2 tunere og du kan så selv putte to ekstra tunere i - DVB-C og/eller DVB-T. Jeg kører selv med 2xDVB-S2 og 2xDVB-C (YouSee Cable), og det spiller bare...

Mht. INTERN card sharing mellem flere DM8000'ere, så burde det ikke være noget (teknisk) problem, men jeg har ikke personligt prøvet det. Det kræver dog enten en, der har prøvet det før, eller som er villig til at trevle de grå områder på nettet igennem for at se, hvordan det gøres.

DM8000 kan sættes op til både Canal Digital og ViaSkvat, men du kan ikke få adgang til HD-kanalerne på ViaSkvat, da de låser det til deres egne modtagere. Canal Digitals HD-kanaler er ikke et problem (i hvert fald ikke i øjeblikket).

Redigeret af HeartWare - 30-Marts-2010 kl. 08:38
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2010 kl. 08:59
Når du skriver "ser med via internettet" hvad mener du så med det ?
 
Jeg går ud fra at du mener at de er koblet på dit interne netværk og så trækker på det samme kort. Alle boksene skal jo så kobles til hver deres antennesignal også, hvilket er lidt kryptisk når vi taler parabol, da det højst sandsynligt vil kræve ekstra udstyr ved parabolen alt afhængigt af hvor mange kanaler der skal kunne ses / optages samtidig.
 
DM8000 kan for øvrigt købes for ca. 8000 inkl. harddisk. Hertil kommer jo så de ekstra tunere hvis du har brug for mere end de indbyggede DVB-S/S2 tunere.
 
Min egen løsning består af en DM800 som dog mest fungerer som ekstra tuner til mit mediecenter, udover en anden tuner som så trækker på kortdata fra DM'en. I mit tilfælde er det så mediecentret som fungerer som PVR i stedet for Dreamboksen.
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
largo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-September-2009
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2010 kl. 12:24
Nu kender jeg så et netværk. Men de kører det over satellit og hvor jeg bor er der desværre ingen mulighed for at opsætte en sådan. Men vil det kunne lade sig gøre at dele koderne hvis jeg anvendte en box der kørte på kabel istedet??
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2010 kl. 12:31
 
 En Cardsplitter vil også kunne bruges der, når modtagerne er tilsluttet til antenneudtaget.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10320
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2010 kl. 13:03
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 En Cardsplitter vil også kunne bruges der, når modtagerne er tilsluttet til antenneudtaget.
 
Jeg tror du er på vildspor. Det er vist ikke en cardsplitter largo sigter efter.
 
Flemming


Redigeret af fltk - 03-April-2010 kl. 13:03
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2010 kl. 13:05
Oprindeligt skrevet af largo largo skrev:

Nu kender jeg så et netværk. Men de kører det over satellit og hvor jeg bor er der desværre ingen mulighed for at opsætte en sådan. Men vil det kunne lade sig gøre at dele koderne hvis jeg anvendte en box der kørte på kabel istedet??
 
Nådada - du kender et netværk ? hmmm ikke særlig lovligt Big smile
 
Nå, men uanset hvad, skal du have din egen parabol - det er kun selve koderne der kan deles via netværk ( altså dit eget ikke sandt ? )
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Bla Blasen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2010 kl. 17:23
Ved ikke hvor meget længere tid sådan en dreambox og canal digital vil virke ?
 
Har selv en Canal Digital HDPVR box og en ældre CDC 7000 - som jo  begge er canaldigital godkendte, herudover en Samsung 9510, som jeg for en del år siden købte netop med et canal digital abb.
Men den kan jeg nu ikke længere bruge ifm. abb. hos CD.
 
Idag prøvede jeg så begge de gamle receivere, for at se om de stadigvæk virkede, og hvordan kvaliteten var.
På begge virkede de fri programmer, men på BEGGE var CD's programmer stadigvæk kodede, så jeg tror allerede mit SAT kort er låst til HDPVR boxen ?
 
 
 

Godkendte tv-boxe

For at tegne et abonnement hos os og få et programkort, skal der benyttes en tv-box, der er godkendt af Canal Digital.

Du kan se listen over godkendte tv-boxe her:

Canal Digital HDTV-box med harddisk
Brugermanual
Canal Digital HDTV-box
Tekniske specifikationer 
Canal Digital CDC-7000ST
Brugermanual 
Canal Digital TS 1232 CXCI
Brugermanual 
Digiality CX-CI 422 TS
Tekniske specifikationer 
Grundig DSR6450/52/54
Tekniske specifikationer 
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10320
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2010 kl. 17:39
På begge virkede de fri programmer, men på BEGGE var CD's programmer stadigvæk kodede 
 
Hvordan skal det forståes?? Alle Canal Digitals programmer er da kodede.
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2010 kl. 17:57
Ja, her står jeg også af - både CD og Viasat har længe parret deres kort med en bestemt modtager.
 
En af de store fordele ved en Dreambox er netop at den er ligeglad med den parring.
 
 
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Bla Blasen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2010 kl. 18:10
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

På begge virkede de fri programmer, men på BEGGE var CD's programmer stadigvæk kodede 
 
Hvordan skal det forståes?? Alle Canal Digitals programmer er da kodede.
 
Flemming
 
Jeg brugte mit kort fra Canal Digital HDPVR boxen, og satte det over i CDC/Samsung, uden at det virkede.
 
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Ja, her står jeg også af - både CD og Viasat har længe parret deres kort med en bestemt modtager.
 
En af de store fordele ved en Dreambox er netop at den er ligeglad med den parring.
 
 
 
Vil det sige, at man kan købe den aller billigeste CD box, hvortil kortet er kodet - og så bruge en dream box istedet ?? Clap
 
Er der andre SAT-receiver, som er ligeglad med den parring ?


Redigeret af Bla Blasen - 03-April-2010 kl. 18:13
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2010 kl. 19:02
Oprindeligt skrevet af Bla Blasen Bla Blasen skrev:

 
Vil det sige, at man kan købe den aller billigeste CD box, hvortil kortet er kodet - og så bruge en dream box istedet ?? Clap
 
Er der andre SAT-receiver, som er ligeglad med den parring ?
 
Jep Smile
 
Der findes en del andre bokse som f.eks IP box 9000 tror jeg den hedder. De fleste er dog Dreambox "wannabees" da dreamboxen jo er forholdsvis dyr.
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu