|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() Sendt: 20-November-2009 kl. 18:35 |
Jeg sad lige og så Kasper og Mandrilaftalen på DR-K. Det er en gammel 4:3-udsendelse, men den blev bredt ud over hele skærmen på vores 16:9 TV.
Da vi så analog-TV, kunne det af og til være nødvendigt at korrigere for forkert aspect ratio, men det er vist allerførste gang, jeg har oplevet det på en digital kanal. Er det normalt for DR-K? |
|
![]() |
|
HeartWare ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4804 |
![]() |
DR-K har problemer med deres format-skifte. I starten blev alle 4:3 udsendelser pillar-boxed, hvilket gav en lavere opløsning til 4:3 udsendelser.
Dette har de korrigeret således, at de nu bruger fuld opløsning på 4:3 udsendelser, men med den ulempe, at signalet sendes som om det var 16:9. Du kan muligvis på dit TV slå over i "4:3" mode når du ser en sådan udsendelse. Hvis du kører HDMI til dit TV og det ikke virker, så prøv at forbinde med SCART, så burde det virke... |
|
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
|
![]() |
|
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() |
Som jeg skrev, er det det, jeg gør. Det er bare højst usædvanligt, at jeg er nødt til det på en digital kanal. Alle andre kanaler - også DR's - klarer fint at sende blandet 16:9- og 4:3-indhold med korrekt formatskift på mit TV (Sony W4000). |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |