|
DR-kanaler uden 5.1 (Waoo Airties) |
Besvar |
Forfatter | |
Rolf Lemmike
Guld medlem Oprettet: 25-Maj-2007 Status: Offline Point: 1054 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 04-December-2013 kl. 02:54 |
Ved nogen hvorfor man ikke får Dolby Digital på DR's kanaler på Waoos Airties-boks? Det virker fint med Tv2-kanalerne...
Og det skal siges, at det er sluttet til en Pioneer vsx-921 via hdmi. Jeg har skrevet til både Waoo og Seas-Nve på deres fb-sider (orker ikke deres kundeservice), og uden held med et svar.
|
|
Grymok
Super bruger Oprettet: 09-Maj-2013 Sted: Frederikssund Status: Offline Point: 337 |
Funktioner
Tak(0)
|
Formentlig fordi det kun er udvalgte film på DR HD som sendes i DD. Det er vel pga. de ikke får nok licens kroner, at de IKKE har råd til at sende alt i DD
Jeg har selv undret mig over det samme. TV3 hd sender største delen af deres FILM i DD, mens Discovery sender ALT i DD Men jeg har dog ikke en tv boks, jeg får noget tv fra yousee ting noget :) Lidt fra Waoo support: http://www.waoo.dk/service/kundeservice/sporgsmal-og-svar/tilslutning-af-tv-boks |
|
Rolf Lemmike
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har naturligvis tjekket, at min opsætning er korrekt.
Og selvfølgelig er der 5.1 på f.eks. Broen. Her er linket til svaret fra seas (hvilket jeg synes er rimelig arrogant) https://www.facebook.com/SEASNVE/posts/604077876325328?comment_id=82603724&reply_comment_id=82608880&offset=0&total_comments=6¬if_t=feed_comment |
|
jeps
Bruger Oprettet: 12-Juli-2004 Status: Offline Point: 234 |
Funktioner
Tak(0)
|
DR har besluttet at bruge AAC og der med HE-AAC (når det er flerkanal).
Det var i tidernes morgen (Da EBU lavede sine anbefalinger til digital broacasting) at denne anbefaling blev efterlevet af DR. Næsten alle surround receivere kan sagtens dekode den 2 kanals AAC, men meget få (=ingen) kommercielle receivere kan dekode HE-AAC. Hvis du har IP-TV fra Waoo og har en Airties boks er det noget overraskende, hvis du har 5.1 lyd. Min Airties 7130 boks kan ikke dekode HE-AAC og laver "Pass through" til min receiver, den kan så kun dekode AAC - ergo 2 kanals lyd. Det er alligevel en Onkyo 5010, så den kan da ellers lidt af hvert! Jeg har ad flere omgange opfordret Waoo til at trancode HE-ACC signalet til AC3, dette vil kunne gøres næsten tabsfrit. De har indtil videre ignoreret mine indlæg på FB. |
|
Rolf Lemmike
Funktioner
Tak(0)
|
Du misforstår... Det jeg skriver er, at Broen 100% sikkert er lavet med 5.1... Ikke at jeg får 5.1, jeg får stereo, som altid.
Det lyder jo bare fuldkommen vanvittigt at TV2 og DR har forskellige lyd-formater. |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |