recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DR-kanaler uden 5.1 (Waoo Airties)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DR-kanaler uden 5.1 (Waoo Airties)

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Rolf Lemmike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Maj-2007
Status: Offline
Point: 1054
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DR-kanaler uden 5.1 (Waoo Airties)
    Sendt: 04-December-2013 kl. 02:54
Ved nogen hvorfor man ikke får Dolby Digital på DR's kanaler på Waoos Airties-boks? Det virker fint med Tv2-kanalerne...

Og det skal siges, at det er sluttet til en Pioneer vsx-921 via hdmi.
 
Jeg har skrevet til både Waoo og Seas-Nve på deres fb-sider (orker ikke deres kundeservice), og uden held med et svar.
Til top
Grymok Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-Maj-2013
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 330
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Grymok Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2013 kl. 14:55
Formentlig fordi det kun er udvalgte film på DR HD som sendes i DD. Det er vel pga. de ikke får nok licens kroner, at de IKKE har råd til at sende alt i DDLOL 

Jeg har selv undret mig over det samme. TV3 hd sender største delen af deres FILM i DD, mens Discovery sender ALT i DD
Men jeg har dog ikke en tv boks, jeg får noget tv fra yousee ting noget :)

Hvordan forholder det sig med Dolby Digital (AC3)/analog lyd? 
Som udgangspunkt er TV boksen sat op med analog lyd, fordi ikke alle TV-kanaler og film leveres med Dolby Digital-lyd. Med Dolby Digital-lyd bliver der ikke sendt analog lyd ud via SCART-stikket eller L/R audio - kun hvis det er den eneste type lydspor, der sendes ud. Det kan derfor betyde, at lyden forsvinder. Du kan ændre lydsignaler til Dolby Digital under Opsætning - Lydformat på TV-portalen. Vil du have lyden i stereo, skal du sætte det op i TV boksen.
Til top
Rolf Lemmike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Maj-2007
Status: Offline
Point: 1054
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2013 kl. 16:16
Jeg har naturligvis tjekket, at min opsætning er korrekt.

Og selvfølgelig er der 5.1 på f.eks. Broen.

Her er linket til svaret fra seas (hvilket jeg synes er rimelig arrogant)

https://www.facebook.com/SEASNVE/posts/604077876325328?comment_id=82603724&reply_comment_id=82608880&offset=0&total_comments=6¬if_t=feed_comment
Til top
jeps Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Juli-2004
Status: Offline
Point: 234
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jeps Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2013 kl. 21:54
DR har besluttet at bruge AAC og der med HE-AAC (når det er flerkanal).
Det var i tidernes morgen (Da EBU lavede sine anbefalinger til digital broacasting) at denne anbefaling blev efterlevet af DR.
Næsten alle surround receivere kan sagtens dekode den 2 kanals AAC, men meget få (=ingen) kommercielle receivere kan dekode HE-AAC.

Hvis du har IP-TV fra Waoo og har en Airties boks er det noget overraskende, hvis du har 5.1 lyd.
Min Airties 7130 boks kan ikke dekode HE-AAC og laver "Pass through" til min receiver, den kan så kun dekode AAC - ergo 2 kanals lyd.

Det er alligevel en Onkyo 5010, så den kan da ellers lidt af hvert!

Jeg har ad flere omgange opfordret Waoo til at trancode HE-ACC signalet til AC3, dette vil kunne gøres næsten tabsfrit. De har indtil videre ignoreret mine indlæg på FB.

Til top
Rolf Lemmike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Maj-2007
Status: Offline
Point: 1054
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2013 kl. 22:08
Du misforstår... Det jeg skriver er, at Broen 100% sikkert er lavet med 5.1... Ikke at jeg får 5.1, jeg får stereo, som altid.

Det lyder jo bare fuldkommen vanvittigt at TV2 og DR har forskellige lyd-formater.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu