|
Dårlig billedkvalitet med ny HTPC |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Henrik_DK ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 19-Oktober-2010 Status: Offline Point: 15 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 02-Marts-2013 kl. 00:33 |
Jeg har for et par uger siden samlet en ny HTPC og endelig har jeg fået softwaren til at spille sammen :-). Men efter at have koblet HTPC´en til TV´et, så er jeg godt nok noget skuffet, for billedkvaliteten er ikke særlig god... Jeg har testet på bla. DR Update (Viasat) og der er farverne svage, billedet står ikke særlig skarpt og rulle teksten i bunden af skærmen er "grumset"
![]() Skifter jeg så over til min VU+ DUO på samme kanal, så er billedet meget bedre. Farverne er kraftige, billedet er skarpt og teksten i bunden af skærmen er helt klar.... Nu har jeg så søgt på google og læst i diverse forums og der er mange, der oplever det samme problem, men jeg kan ikke finde nogen løsninger. Jeg har læst, at det er fordi, at TV´et håndterer HDMI signalet fra en PC anderledes end en DVD/BD/Receiver. Er det rigtigt? Og skal jeg bare acceptere den dårlige billedkvalitet? Eller er der en løsning? Er billedkvaliteten bedre med en Raspberry PI? (med XMBC og DVBlink add-on koblet til min HTPC) HTPC: Intel Core i3-3225 3,3 GHz (Ivy Bridge) ASRock Z77 Professional-M, Intel Z77 Asus Radeon HD 6450 1 GB 8 GB Kingston HyperX Blu Series DDR3 Corsair 120 GB SDD Digital Devices Cine S2 V6.5, PCIe, Dual DVB-S2, Low-Profile Software: Windows 8 med WMC DVBlink XMBC Nyeste drivers TV og receiver: Sony KDL-46NX700 Onkyo TX-SR608 |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvad opløsning og Hz har du sat dit grafikkort til?
Det skal stå til 1080p50 (1920x1080 50Hz) og have codec eller drivers, som kan udføre deinterlacing. Overscan skal være slået fra på grafikkort drivere.
|
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
der er også 16-235 vs 0-255 i farveværdi problematikken at tage hensyn til. Jeg kunne indstille farverummet i driveren til mit ATI grafikkort. Ellers er vi ude i regedit.
BS
Redigeret af Bschmidt - 02-Marts-2013 kl. 12:54 |
|
![]() |
|
Lostie ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-November-2012 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1 |
Har du sat hdmi porten til 1:1 pixel? På fjernsynet.
Mest til hvis du bruger en anden port end til den gamle htpc. Det er det jeg oftest ser på de setups af fejl når nu du nævner hdmi signalet. |
|
![]() |
|
Henrik_DK ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 19-Oktober-2010 Status: Offline Point: 15 |
Efter at have justeret på farverne, synes jeg, at billedet er blevet markant bedre :-). Ikke perfekt men ok.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |