recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dårlig billedkvalitet ved Live TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDårlig billedkvalitet ved Live TV

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tkttds Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 10-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Emne: Dårlig billedkvalitet ved Live TV
    Sendt: 10-September-2006 kl. 12:05

Løsningen er fundet!

Jeg har fulgt et par tråde herinde og downloaded det freeware konfigurationsprogram der findes til Hauppauge kortene.

Programmet finder du på adressen: http://www.cask-of-amontillado.com/pvr_tweak.html

Programmet hedder Hauppauge-Tweak-Tool, og det giver mulighed for at ændre mange af funktionerne på de forskellige Hauppauge kort som programmet understøtter.

Under fanen 150/500 Advanced har jeg sat Temporal Filter (Blur) ned fra 8 til 1, og det har givet en væsentlig forbedring.

-----------------------------------------------------------
Setup
LCD TV:
- Fujitsu-Siemens Myrica V32-1 32" LCD TV

Microsoft Windoxs XP Media Center PC:
- Fujitsu-Siemens Scaleo E
- Pentium 4 (3.0 GHz) 630 med HT teknologi
- 2 GB RAM
- 2 stk. HVR-1300 hauppauge hybrid tuner kort (Køre DVB-T)
- Nvidia GeForce 6600 Grafik 256MB
- Alle servicepack installeret

MCE og LCD TV er forbundet via DVI kabel.

Når der ses f.eks. håndbold, fodbold eller andre programmer, hvor der er hurtige bevægelser, føler man sig "søsyg" efter få minutter. Billedet står egentlig fint nok der hvor der ikke er bevægelser, men det er som om skærmens responstid meget høj.

Tilkobler jeg i stedet min DVB-T tuner via scart og køre TV uden om Media Center PC'en - står billedet perfekt.

Ser jeg en DVD-film eller film direkte fra harddisken, er billedet også perfekt.

Hvad kan det være?

Man burde jo gå udfra at et grafikkort med 256MB burde kunne vise perfekt TV.

PS. Tænker på at købe et Terratec Cinergy 2400i DT / MCE tunerkort, men ved ikke om der er PCI-e i min Scaleo E. Kan ikke finde oplysninger om bundkortet nogen steder. Er der nogle som ved hilken bundkort der er i den?

Redigeret af tkttds - 15-September-2006 kl. 12:00
Til top
LeRoi Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-September-2006
Point: 103
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2006 kl. 08:30
Puha, jeg ville også have en løsning. Dog kan jeg se godt se "sport" men når der er action virker det som det ikke kan følge med!?

jeg har et Acer Idea500 også med DVB-T tuner og køre MCE2005 alle nye driver!
Til top
torpedo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Maj-2006
Point: 183
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2006 kl. 08:31

Jeg gætter på at det Microsofts TV Engine, som bare ikke gør jobbet godt nok. Jeg oplever lidt samme problem i MediaPortal, som anvender den samme TV Engine. Det har dog også betydning hvilket codec man bruger. Codecs som klarer film fra harddisk perfekt, performer ikke ens ved brug af TV Engine.

MediaPortal har taget konsekvensen at skrive deres egen, da der er flere svagheder ved Microsofts (bl.a manglende support for undertekster ved brug af DVB-C). Jeg gætter på, at et af deres mål er, at opnå en bedre performance, specielt når billedet skal behandles digitalt.

Redigeret af torpedo - 14-September-2006 kl. 07:43
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu