recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dårlig kvalitet pc/dvi-->HDMI
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDårlig kvalitet pc/dvi-->HDMI

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
s6xtoys Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 29-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Dårlig kvalitet pc/dvi-->HDMI
    Sendt: 29-Januar-2006 kl. 18:18

Jeg har et problem, mit billede er utydeligt og dårligt.

Min skærm er et bagprojektions-TV Sony kdf-e50a11e HD-ready og skulle kunne køre opløsninger 720p og 1080i.

Når jeg bruger VGA indgang får jeg et godt billede i opløsning 1024 x 768. Men nu hvor TVét har HDMI indgang ville det jo være bedre at bruge den. Kan også sagtens få billede frem, hvor farverne er meget mere klare end vga men billedet er ubrugeligt til læsning af tekst. 

Har prøvet alt, syntes jeg. 2 forskellige grafikkort, hvilket ikke var nogen forskel. henholdsvis et geforce 4400 128 mb, og et geforce 5200 256 mb.

Kablet er 1 m langt.

Nogen der har en ide om hvad der kan være galt???? er DVI udgangen for dårlige på kortene??

Til top
ziphnor Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-Juni-2005
Point: 306
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2006 kl. 19:01
Oprindeligt skrevet af s6xtoys s6xtoys skrev:

Jeg har et problem, mit billede er utydeligt og dårligt.

Min skærm er et bagprojektions-TV Sony kdf-e50a11e HD-ready og skulle kunne køre opløsninger 720p og 1080i.

Har selv det samme TV, og det samme problem, konklusionen på en længere diskussion er at det ikke drejer sig om det typiske problem med 1:1 pixelmapping men derimod om at videoprocessoren i TV'et synes det er morsomt at lægge kunstig sharpness på billedet. Du kan mindske problemet ved at skrue Sharpness ned til minimum. Problemet skulle gerne kun påvirke desktop'en, film ser strålende ud på mit TV, da skarphedsfilteret(eller hvad det er) netop er beregnet på video.

Jeg, sammen med andre, prøver at løse problemet i denne tråd:
http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=282944

Jeg gider ikke gentage alt hvad der står i denne tråd på dansk, så jeg vil anbefale at du kommer over og besøger os på www.avforums.com.

Redigeret af ziphnor - 26-Juli-2006 kl. 19:52
Til top
s6xtoys Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 29-Januar-2006
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2006 kl. 15:42

Tak for hjælpen, har læst hele tråden på avforum og set at der endnu igen løsning er på problemet desværre.

Du har vist brugt en del tid på at løse problemet må man sige, ærgerligt det ikke er lykkedes endnu. Men det kommer forhåbentligt. Indtil da må vi bruge pc-indgangen.

Til top
ziphnor Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-Juni-2005
Point: 306
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2006 kl. 18:33
Oprindeligt skrevet af s6xtoys s6xtoys skrev:

Tak for hjælpen, har læst hele tråden på avforum og set at der endnu igen løsning er på problemet desværre.

Hvad bruger du computer->TV forbindelsen til? Hvis det er til film, er det overhovedet ikke noget problem, som nævnt i tråden har jeg sammenlignet billedet og fundet at det var bedre over DVI end VGA(sammenlignende naturligvis HDMI 800x600 med VGA 800x600 1:1).

PC(VGA) indgangen er meget dårligere en HDMI, det eneste uskalerede billede du kan få er 800x600, alt andet giver skalering hvilket helt sikkert giver dig en reduceret video kvalitet da ikke HD materiale så bliver skaleret to gange.

Jeg vil stærkt opfordre dig til at emaile/ringe/skrive til sony, og spørge/klage over dette, det er kun hvis mange kunder henvender sig at de overhovedet vil overveje at hjælpe med en løsning.

Udover problemet med HDMI er det også forkasteligt at TV's VGA indstillinger ikke virker ordentligt. Hvis du bruger den understøttede 1024x768 opløsning og vælger Pixel x Pixel vil du opleve at se TV'et presse de 768 linier sammen på de 720 tilgængelige liner istedet for mere fornuftigt at overscan'e de resterende 48 linier.

Redigeret af ziphnor - 26-Juli-2006 kl. 19:52
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu