recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - dårlig mobil-dækning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

dårlig mobil-dækning

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
pianomartin Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-August-2005
Status: Offline
Point: 388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pianomartin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: dårlig mobil-dækning
    Sendt: 31-Maj-2012 kl. 09:37
Hej. 

Jeg er forholdsvis ny i forhold til at gå på nettet med min telefon, men købte en iPhone 4s for ca. 4 måneder siden, og bruger den til mail, surfe osv.

Jeg er Telmore-kunde og har den pakke, der hedder 6 timers tale/1 gb data for 149 om måneden. Jeg synes det er svært at finde info om hastigheden.

Men jeg synes tit, at nettet er MEGET langsomt. (i forhold til, at reklamer mm fortæller at mobilt bredbånd efterhånden nærmest kan erstatte den hjemlige ADSL-opkobling). Jeg kan til nød forstå at langt ude på landet kan dækningen være forfærdelig, men jeg bor i Aalborg, og forleden befandt jeg mig på toppen af en ret høj bakke (sohngårdsholmsvej, red), og selv her skiftede telefonen til "E" (edge) og nettet var så langsomt, at jeg var nødt til at opgive at finde info om hvem, der havde vundet grandprixet på dr's hjemmeside.

Jeg har ikke studeret de forskellige mobil-data-udbydere så nøje, men jeg tænker, at TELMORE bruger TDC's net, så jeg burde vel være i gode hænder, eller hva?

PS: Det var for resten sverige der vandt, fandt jeg så ud af. Men Danmark fulgte godt med "et par pladser længere nede" :-(  

Til top
Peter49 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Juni-2008
Point: 256
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter49 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2012 kl. 20:29
På Telmore´s hjemmeside står der:

• Surf med op til 4 Mbit/s i download hastighed (upload er 1 Mbit/s)
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6685
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2012 kl. 20:53
Hent en app til at teste hastigheden - søg på ookla.

Jeg har prøvet TDCs net (Fullrate) på min iPad, og der var upload begrænset til 0,05 Mbps Angry
Fullrate support sagde at de aldrig havde hørt om det, men lidt google opklarede, at TDC begrænser upload på nogle enheder.

Bruger nu BiBob, og det er hurtigere, hvor jeg bor. 3-5 Mbps download / ca. 0,5 Mbps upload.

Venlig hilsen
KB
Til top
----OR---- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Denmark
Point: 787
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ----OR---- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2012 kl. 01:24
Er på Telenor, 3 GB data, mine 10 nærmeste og 2 timers tale. For 75,-kr. DL er 5 Mb, UL er ca. 1,3 Mb.
Bor Svenstrup J. Fungerer rigtig godt, synes det er hurtigere end GVD.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu