Hejsa!
Min mening med denne post er ikke at dizze G30´eren, men et forsøg på at få opklaret om andre har haft samme oplevelse med G30´eren.
Prolog: Min kone skal ha´ et tv til hendes kontor i kælderen, da hun skal starte selvstændig og kommer til at sidde der en del. Helt fint. "Snu" som jeg er siger jeg vi kan sætte vores 42" Panasonic PX80 derned og købe en tilsvarende G30´er. Vi skulle således ikke være afhængig af den mindst talt elendige YouSee boks til alm. tv-kiggeri., plus bedre billede, fuld HD, DLNA m.v. Skønt. Fruen slår til.
Problemet: Tv´et bliver slæbt hjem og sat til ... hmmm synes det billede er noget mørkt ... farverne underlige matte, fuld blus på contrasten ... stadig for mørk ... hvad sker der lige ? Efter at ha læst stolpe op og ned .. brugt forskellige kalibreringssettings m.v. sætter jeg PX80´eren op ved siden af og sidder bla og ser Vild med dans x2. Når jeg så på G30 isoleret, havde jeg lyst til at tænde mere lys i stuen ... simpelthen for dunkel ... G30´eren er skarpere og panoreringer klarer den bedre end PX80, det er jo super, men (for mig) er skidtet simpelthen for dunkel .. det mangler lys .. for lidt "umpfff" i billedet.
Det er rigtig øv! Er super glad for vores PX80 og har været den største fortaler for Panasonic plasma. Super tv til små penge.
Ville være fedt at høre andre om deres G30 erfaringer - specielt om lysstyrken ;)