recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dårlig pico psu?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDårlig pico psu?

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
RasmusR Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 12-Februar-2011
Status: Offline
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2011 kl. 16:10
Oprindeligt skrevet af gigabyte gigabyte skrev:

Jeg ved ikke hvilken erfaring/lære du har. jeg har målt alt fra 9-15 volt på forskellige biler igennem de sidste 20 år. jeg har set generatorer ødelagt pga batterier med for høj impedans (faldet sammen) på 3 WV transportere. Der var der en ladespænding ved 3K rpm på over 15v konstant. det jeg siger er at en bils forsyning ikke er specielt stabil. jeg gider ikke diskutere hvorfor hvornår mere. Jeg stiller min erfaring, uddannelse, og så vidre til rådighed for folk på diverse fora.

mvh Gigabyte
Jeg ved ikke hvilken uddannelse du har, men der er næppe en generator, som er blevet ødelagt pga. for høj impedans. Det modsatte kunne muligvis være tilfældet.

Desuden siger jeg ikke du ikke har målt de nævnte værdier - jeg siger bare at HVIS du kan måle 9 eller 15 V, så har du større problemer... Fx. en defekt laderegulator...

/Rasmus
Til top
stefanb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: Denmark
Point: 452
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2011 kl. 22:04
Nå for lige at komme tilbage på sporet...Smile

Så spurgte jeg tyskeren om 90 xlp eren var kraftig nok og han mente sagtens at den kunne trække pcen.
Så nu er den bestilt.
Til top
stefanb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: Denmark
Point: 452
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2011 kl. 00:21
Lige en tilbagemelding..
Har modtaget pico psuen og det fungerer bare.
Og stikket passede fra 12v strømforsyningen der fulgte med LC kabinettet, så det gik ikke helt galt med økonomien i projektet.
Pico psu 90 xlp 350kr + LC1340mi kabinet 315kr = I alt 645kr inkl forsendelse.

Og stømforbruget:
Standby 2,1W
Idle 18,2W
SD live tv 26,5W
HD live tv 30,5W
Fuld load 38W
Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu