Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Simon, TC
Super bruger
Oprettet: 02-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 428
|
Sendt: 14-Oktober-2010 kl. 22:47 |
Henrik B. skrev:
Fisk!?
Jeg holder mig bl.a. af samme grund helt fra æble-produkter...
M.v.h. |
Fordi Apple uomtvisteligt er det eneste firma, der nogensinde har involveret sig i sager hvor kunden ikke får ret? - Jeg har haft to iPhones inde hos Telia (begge 3GS) - begge blev ombyttet uden problemer indenfor 5 dage, til spritnye telefoner.
Begge gange skrev jeg også under på at det ville koste 225,- for undersøgelsen, hvis fejlen ikke blev fundet, hvilket jeg finder helt rimeligt, i og med en stor del af fejl på elektroniske produkter opstår pga. fejlbetjening og ej defekt. Kom self. ikke til at betale da defekten begge gange blev anerkendt. En med død pixel og en med en luftbobbel under skærmen.
Til gengæld købte jeg engang en ny Nokia hos Telenor, som var defekt da jeg pakkede den ud. Den måtte jeg pænt vente 3 uger på at få repareret.
|
Tape Connection MKII
|
|
Bruger udmeldt 38
--
Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
|
Sendt: 14-Oktober-2010 kl. 22:49 |
Nej, fordi Apple tilbageviser åbenlyse fabrikationsfejl - og de har gjort det i årevis...
M.v.h.
|
|
ladiesman217
Guld medlem
Oprettet: 26-Juli-2009
Point: 2337
|
Sendt: 14-Oktober-2010 kl. 23:03 |
Simon lyder sygt nok du fik en ny pga. en pixelfejl... Hvad sagde du til dem, og hvad fik du dem til at skrive?
|
|
|
Pade2204
Guld medlem
Oprettet: 10-Maj-2005
Point: 1048
|
Sendt: 14-Oktober-2010 kl. 23:20 |
Har du råd til en så dyr tlf som iphone 4, har du vel også råd til 2 x 225 kr ?
Ellers føler jeg med dig - defekte tlf er sku et helvede, fordi vi bruger den heletiden og nemt kan blive "fejlbetjent" ifølge forhandleren.
|
|
Notfast
Guld medlem
Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2875
|
Sendt: 14-Oktober-2010 kl. 23:26 |
Pade2204 skrev:
Har du råd til en så dyr tlf som iphone 4, har du vel også råd til 2 x 225 kr ?
Ellers føler jeg med dig - defekte tlf er sku et helvede, fordi vi bruger den heletiden og nemt kan blive "fejlbetjent" ifølge forhandleren.
|
Men det kan jo ikke være at rigtig at man skal betale penge når værkstedet ikke gider/vil/må for apple lave nogle åbenlyse fejl.
Det skal man da som forbruger ikke finde sig i?
|
.....
|
|
ladiesman217
Guld medlem
|
Sendt: 14-Oktober-2010 kl. 23:44 |
Det har intet med de 225 kr. i værdi, det er mere den måde jeg skal af med dem på...
Når min kammerat kan, via 3, få dem til at godkende fejlen og betale for undersøgelsen, hvis værkstedet ikke kan finde noget, så kan Telia sgu også... Føler mig lidt snydt der.. Men jeg må bare til en anden Telia butik og fortælle dem samme historie, og så få dem til at skrive en NØJAGTIG beskrivelse af mine fejl, så beskrivelsen bliver idiot-sikker til ham der modtager den på værkstedet...
|
|
|
frugtkompot
Guld medlem
Oprettet: 04-April-2008
Point: 810
|
Sendt: 14-Oktober-2010 kl. 23:48 |
Problemet her er da tydeligvis ikke Apple, men derimod Telia - som yder rædselsfuld service.
Jeg har haft fornøjelsen af at arbejde ved et markedsanalyseinstitut, hvor vi blandt andre gennemførte tilfredsundersøgelser blandt Telias kunder, og jeg har i sandhed aldrig oplevet så mange sure og vrede mennesker. Du er ikke den eneste derude :)
|
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield. Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
|
|
Bruger udmeldt 38
--
Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
|
Sendt: 15-Oktober-2010 kl. 00:21 |
frugtkompot skrev:
Problemet her er da tydeligvis ikke Apple, men derimod Telia - som yder rædselsfuld service.
|
Ikke helt, for Telia sender stadig iPhone's til rep. hos "Apple's" værksted, som er dem der i sidste ende afviser rep. Dette har været vist flere gange i div. forbrugerprogrammer...
M.v.h.
|
|
MJ (udmeldt)
--
Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
|
Sendt: 15-Oktober-2010 kl. 01:01 |
Henrik B. skrev:
Nej, fordi Apple tilbageviser åbenlyse fabrikationsfejl - og de har gjort det i årevis...
M.v.h. |
De har EDERSPANKDYLME også gjort det modsatte....
|
|
ladiesman217
Guld medlem
|
Sendt: 15-Oktober-2010 kl. 08:14 |
Henrik B. skrev:
Ikke helt, for Telia sender stadig iPhone's til rep. hos "Apple's" værksted, som er dem der i sidste ende afviser rep. Dette har været vist flere gange i div. forbrugerprogrammer...
M.v.h. |
Men man må da gå ud fra, at 3 også anvender et Apple godkendt værksted som Telia. Jeg ved ikke hvilket værksted 3 bruger, men Telia bruger Telecare. Jeg forstår bare ikke, hvis de alle skulle bruge Apple godkendte værksteder, hvorfor min telefonen så i første omgang blev afvist med den døde pixel midt på skærmen, når jeg kan læse om flere og flere på amerikanske forums få deres iPhones ombyttet med det samme, bare med én død pixel, og nu også på danske forums. Er jeg bare uheldig at den havnede i hænderne på en retard? Der ud over forstår jeg ikke at når min kammerat kan få 3 til at dække omkostningerne ved værkstedet, hvis der ikke blev fundet fejl, så kan Telia vel også... Så synes godt nok det er lav dårlig service.. Men på mandag prøver jeg en ny Telia butik og fortæller dem samme historie, og så må jeg se om jeg sender den ind. Synes bare det er grotesk at jeg skal betale 2x 225 kr. i undersøgelsesgebyr, når telefonen har været så dyr, og 3 kan sende den ind gratis, hvis de godkender fejlen først..
|
|
|
jonaskp
Guld medlem
Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
|
Sendt: 15-Oktober-2010 kl. 08:27 |
Jeg kender ikke Apples pixelpolitik (har aldrig haft en død pixel), men den løse tænd/sluk knap er et kendt problem som andre også oplever og som telefonerne bør ombyttes på. Nu kender vi jo ikke omfanget af problemet, når vi ikke har set lige præcis din iPhone 4, så det er bare en generel iagtagelse.
Det er meget normalt at serviceværkstederne opkræver gebyr hvis de ikke konstaterer en fejl. At 3 så åbenbart vælger at godtgøre dette gebyr hvis deres ansatte har konstateret fejlen, er jo bare ekstra service (selvom man skulle mene at serviceværkstederne ved mere om at konstatere fejl end den gennemsnitlige 3-medarbejder). I dit tilfælde med den døde pixel vil jeg dog umiddelbart mene at Telia burde have undersøgt Pixelpolitiken, eller som minimum anbefaler dig selv at gøre det (netop fordi det er velkendt at firmaer kan have meget forskellige holdninger til døde pixels) inden de sender telefonen ind.
Jeg har fået ombyttet både en iPhone 3G og en 3GS uden problemer og meget hurtigt. Min iPhone 3GS havde den kendte fejl med flækket plastik ved dockstikket. Da jeg gik ned og afleverede den hos 3 sagde tumpen (undskyld, men det var han altså) at "vi da ikke repararer fejl du har selv har forårsaget". Jeg prøvede at forklare ham at det var en generel fejl, men det endte med at jeg måtte nærmest tvinge ham til at sende telefonen til reparation. 6 dage efter kunne jeg hente en spritny ombyttet iPhone 3GS. Min pointe: Lad være med at regne med alt hvad de bilder dig ind i butikkerne. De ansatte der ved sjældent voldsomt meget mere end en gennemsnitlig bruger/entusiast inden for et specifikt mærke - medmindre de tilfældigvis selv ejer telefonen.
|
|
ladiesman217
Guld medlem
|
Sendt: 15-Oktober-2010 kl. 08:33 |
Så du mener altså at jeg bør gå derned igen, og få telefonen sendt ind, med en grundig beskrivelse af hvad der er galt. Jeg kan godt forstå din pointe, så det gav mig mere lyst til at prøve at sende den ind nu.
Men synes bare det er sygt du fik ombyttet dine iPhones når min blev afvist med en død pixel (ligner et lille mikro korn på skærmen der bare er sort). Men måske Telia og 3 har forskellige synspunkter på dette.
Men alt i alt bør jeg så aflevere telefonen igen, og krydse fingre?
|
|
|