recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dårlig signal med dobbeltskærmet kabel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDårlig signal med dobbeltskærmet kabel

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Lytro Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Maj-2010
Sted: Nejede,Hillerød
Status: Offline
Point: 363
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2010 kl. 09:49
Manden har købt kabler for flerehundre kroner, også skulle han købe en forstærker fra Harald-Nyborg med coax-stik til 58 KR.

Jeg ville nok købe en forstærker til F-stik.

LyngeSmile
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2010 kl. 10:25
Det er før set, at kablerne kan være for "gode".
Jeg har fire boksen og ét antenneudtag.
Ca. 2 meter fra antenneudtaget er der en fordeler (2 udgange) købt i Bilka til små penge. Den ligner den du selv bruger. Fra fordeleren går der et ganske almindeligt kabel ca. 5 m til boks (Samsung 3106) og et hjemmelavet billigt kabel ca. 10 m til endnu en fordeler (4 udgange), der også er købt i Bilka. Fra fordeleren et kort kabel til boks (3126) og et billigt færdigt kabel på 5 meter (købt i Harald Nyborg) til splitter (alm. T-fordeler til 25 kr. eller mindre). Herfra går et færdigt kabel på  1 m til boks (3126) og et 5 meter færdigt kabel til boks (3106). Alle steder er signalet meget fint og boksenes signalstyrke i alle tilfælde mellem 10 og -10. Det krævede er blot mellem 15 og -15.
I stedet for den fordeler med 4 udgange, har jeg tidligere anvendt en forstærker til små 500 kr. Det virkede også fint. Eneste ulempe var, at jeg så bruget boksens antenneudgang til forstærkerens ditto indgang. Hvis jeg af en eller anden grund afbrød helt for strøm til boksen, var der intet signal på de to øvrige bokse.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2010 kl. 12:07
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Det vil jeg nu temmeligt kraftigt betvivle. Jeg vil derimod sige at det ofte er set at kabler der er solgt som værende rigtigt gode, i virkeligheden er elendige.
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2010 kl. 12:12
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Det vil jeg nu temmeligt kraftigt betvivle. Jeg vil derimod sige at det ofte er set at kabler der er solgt som værende rigtigt gode, i virkeligheden er elendige.
Derfor "gode" i citationstegn. Alt for ofte sættes en høj pris helt ukritisk = god kvalitet.
Det er dog en kendsgerning, at mine kabler er af den billige slags og det helt uden problemer.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2010 kl. 12:28

Derfor "gode" i citationstegn. Alt for ofte sættes en høj pris helt ukritisk = god kvalitet.

Jamen så er vi enige Smile

Jeg vil dog tilføje at alt for ofte bruges dén konstatering forkert, nemlig til at konkludere at der ikke er forskel på noget som helst. Det er meget forkert. At høj pris ikke er garanti for god kvalitet, er ikke det samme som at alt billigt er godt.
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2875
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2010 kl. 20:21
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Jamen så er vi enige Smile

Jeg vil dog tilføje at alt for ofte bruges dén konstatering forkert, nemlig til at konkludere at der ikke er forskel på noget som helst. Det er meget forkert. At høj pris ikke er garanti for god kvalitet, er ikke det samme som at alt billigt er godt.
Så sandt så sandt
.....
Til top
larsvj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: DK-2830
Point: 431
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2010 kl. 00:03
Oprindeligt skrevet af gadeberg87 gadeberg87 skrev:

... Er det de forkerte kabler og splitter jeg har købt, eller er der andet der lige springer i øjnene?...
Forbind din boks direkte til vægudtag - Hvad siger signalstyrken nu ?
Kobl så din splitter ind - Hvad ændrer signalniveau sig til nu ? Alt uden for +10 til -10 (+-15 er grænsen) giver fejl
Kan du ikke komme videre skal der en tekniker på. 

P.S. Det er "god latin" at koble spliter på udgang af boks - prøv det før Teknikeren - det er billigst.
* Sony KDL-46WE5W * OPPO BDP-83SE * YouSee Boxe * Yamaha RX-A1010 *
* Center: D A T HjemmeFusk * Front: Beolab 3 * Bag: JBL One *
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu