recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dårlig signal på kanaler over 700000khz
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dårlig signal på kanaler over 700000khz

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2017 kl. 08:16
Oprindeligt skrevet af scouzer scouzer skrev:


nu har jeg så flyttet antennen op oven på skabet og så er der pludseligt signal.
I hvert fald nok til at der er et fint billed på.
Det ser godt nok stadig ikke for godt ud når jeg tjekker signalkvaliteten

Hvis billedet er fint og du ingen problemer oplever, så har du ingen problemer.
.....
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2017 kl. 08:56
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Oprindeligt skrevet af scouzer scouzer skrev:


nu har jeg så flyttet antennen op oven på skabet og så er der pludseligt signal.
I hvert fald nok til at der er et fint billed på.
Det ser godt nok stadig ikke for godt ud når jeg tjekker signalkvaliteten

Hvis billedet er fint og du ingen problemer oplever, så har du ingen problemer.

Men er der så heller ingen problemer, når vejret driller? Højtryksvejr, hvor der gerne er medvind på sendevejene, så svenske og tyske kanaler blander sig i løjerne, og skubber de danske kanaler af banen...

Så KUNNE det måske stadig være en go' idé, med en ordentlig antenne.
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2017 kl. 09:17
Oprindeligt skrevet af scouzer scouzer skrev:

Jeg har lige fået boxer tv, og det kører super godt med de kanaler som ligger på en frekvens på under ca. 700000khz. De har både en signalstyrke og signalkvalitet på 100, mens dem over en frekvens 700000khz har signalstyrke på lige knap 100 men tilgengæld er signalkvaliteen kun et sted mellem 0-15. Mit set Up er således at antennen er indendørs antenne som står i skab hvor den er tilsluttet en fordeler som går rundt i hele huset. Dog er det kun den i stuen der er i brug. Inden i stuen sidder den så tilsluttet en signalforstærker, som så er koblet til en harddisk optager og fjernsynet. Jeg har prøvet at koble direkte til fjernsynet, det hjælper desværre intet.
Nogen gode råd til hvad jeg kan gøre?

Flyt også signalforstærkeren.
Signalforstærkeren skal være så tæt på antennen som muligt, og før fordeler for bedst muligt signal.


Redigeret af mnielsen - 29-Juli-2017 kl. 09:53
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu