|
Dårlig Signal på TV2 men ikke TV2 HD |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Brianigenigen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 624 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 18-Juni-2012 kl. 08:55 |
|
Hejsa
Efter at Boxer er begyndt at sende HD kanaler ud, så har vi oplevet at TV2 Pixilerer HELT vildt meget, Det er KUN på TV2 og Ikke andre kanaler overhovedet. MEN TV2 HD er super , ingen pixilering overhovedet. Er der nogen der ved om Boxer har "nedjusteret" TV2 signalet ?? Vi har ikke før haft problemer med at signalet pixilerer på kun EEN kanal (Vores antenne ligger inde på loftet) og bliver således ikke påvirket af vind, MEN af sne (Så vi oplever da pixilering om vinteren) ...man kan jo ikke finde et sted der er totalt upåvirket af Vejeret
![]() |
||
![]() |
||
mhv_omjk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-November-2010 Sted: Odsherred, DK Status: Offline Point: 159 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
- Nu ved jeg ikke om det kan have noget at gøre med det nye 4G-netværk og strålingen fra det, men hvor tæt bor i på en tele-mast og hvor langt har i til jeres Tv-sender? - støjen fra 4G-netværket kan så vidt mig bekendt klares med et filter.
Redigeret af mhv_omjk - 18-Juni-2012 kl. 11:17 |
||
mhv_omjk alias Michael Hvidberg
|
||
![]() |
||
Brianigenigen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 624 |
|
Vi bor 50 KM fra Videbæk senderen
|
||
![]() |
||
reslfj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
|
Nu skal man lige have solgt 800 MHz båndet til brug med LTE. De nuværende LTE frekvenser er helt udenfor rækkevidde for en UHF antenne. Auktionen begyndte i dag - så det varer indtil engang næste år, før det tidligst bliver et problem.
Du kan se her http://www.boxertv.dk/Global/Danish/PDF-filer/Serviceliste_020412.pdf at TV2 er placeret i mux3 og TV2 HD i mux5 (DVB-T2).
For Videbæk kan du aflæse UHF kanalerne ser sender mux 1-5 her:
Det kunne tænkes, at din modtager har fanget Viborg for mux3 (UHF kanal 21) og ikke Videbæk (kanal 34). Lidt efter hvor du bor, kan det endda være Varde (kanal 46) der er tunet ind.
Du vælger fx TV2 (eller en anden kanal på mux3) og trykker på info på remoten (tools, menu eller...) og aflæser UHF kanalen, signalstyrke og signalkvalitet.
Selv om du ikke har kort til alle kanalerne kan du på de fleste bokse, godt tune ind og aflæse info. Prøv også med en mux4 kanal.
Autotune er ikke noget jeg kan forlige mig med - jeg synes det er for 'lige ved og næsten'.
Lars
![]() |
||
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
||
![]() |
||
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
|
Antenner har bedst af frisk luft. ![]() Jeg går ud fra at der er en god grund til at antennen er placeret på loftet. Indtast din adresse her: Så kan du se hvordan dækningen er lige hvor du bor og hvilken sender der er den bedste/kraftigeste. Måske skal du rette på antennen, eller anskaffe dig en kraftigere model. Det lyder som om din modtagelse altid har været på grænsen og nu hvor der er skiftet mux ser du fejl der måske altid har været der. Redigeret af Mufti - 18-Juni-2012 kl. 18:19 |
||
![]() |
||
|
Hmmm troede Videbæk var bedste Mast, men her skriver den Viborg, og Skive som alternativ, må lige checke nogle frequenzer når jeg kommer hjem
[/QUOTE]
|
||
![]() |
||
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
|
De fleste bokse/TV kan vise signal styrken.
Det er et udemærket instrument til at indstille antenneretningen. Triax havde engang en boks der også gav lydsignal. Så kunne man stå på taget og høre om antennen var justeret rigtigt.
![]() |
||
![]() |
||
|
Hej igen. Har fundet ud af at vores antenne FAKTISK peger på Viborg (det må være alderen der trykker)
Så det kan jo tænkes at vores modtager udstyr har valgt Skive freq til TV2, det skal jeg checke op på senere idag, jeg vender naturligvis tilbage med hvad jeg finder ud af her. Mufti ...hmm også på boksen ( plejer at bruge den på TV sammen med den langhårede der råber at nu er signalet i TOP) :)
|
||
![]() |
||
tashda ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-November-2011 Status: Offline Point: 55 |
|
Til info kan der nævnes at Boxer ikke har nedjusteret på TV2 SD (MUX3) på nogle af sendemasterne - de sendes ud upåvirket efter den 2. april 2012, hvor DVB-T2 (MUX5) blev taget i brug.
Boxers dækningskort kan ligesom DR's give vejledning til hvilken sender der passer bedst til din adresse: http://www.boxertv.dk/kundeservice/Daekningskort/ Signalstyrken skal gerne være over 70% før at et rent billede kan komme igennem (et rent billede kan komme ind ved lavere styrke, hvis kanalen ikke er krypteret) - hvis signalstyrken er på de 99-100%, og pixelleringerne forekommer, kan det ligeledes være overstyring af signalet. Vend gerne tilbage med hvad du finder ud af :-)
|
||
![]() |
||
|
Kan anbefale at du skifter din antenne ud til noget kraftigere.
Du kan evt sætte en forstæker på hvis der skal flere tv på. Muligvis skal dit kabel og stik også skiftes så du får en RF tæt instalation. Gå for øvrigt efter materiel der der sikret mod 4g eller LTE.
|
||
![]() |
||
|
Men, du må da inrømme at det er MEGET påfaldende, at signalet PLUDSELIG pixilere samme tidspunkt som de starter med at sende HD.
Mufti... Skal da nok kigge på din link og kabler samt antenne, men kan ikke forstå hvorfor jeg skulle skifte antenne, da den altid har fungeret perfekt. Der har aldrig været problemer på nogen af vores TV´s, men checker da lige op på det med de forskellige kabler. INFO ang. TV2 pixilering. Satte mig ned igår aftes med pc og disse råd herinde fra, for at finde ud af hvad som kunne få den til at pixilere, MEN , MEN , MEN , Nu er der sgu ikke nogen pixilering, ikke på NOGEN af de 3 TV´s DET er sgu da På en måde træls men også fedt. Sigsnalstyrken og kvalitets styrken ligger på alle TV på 100% Så JEG tror at boxer HAR lavet noget, for jeg har ikke ændret noget somhelst ( Har ikke været hjemme), men jeg takker mange gange for jeres hjælp, og skal nok særge for at skrive her i tråden, hvis ting ændre sig. Rigtig God week-end til jer alle
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
TV2 kører helt fint her over Hedensted senderen. Til gengæld er der kommet pixelleringer på DR1 HD, specielt ved bevægelser.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |