|
Dårlig tuner? |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||
Olympen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 26-Marts-2016 Sted: Midtjylland Status: Offline Point: 16 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Ja det tør da vist siges. Desværre. Nu ved jeg ikke så meget om den hel inderste teknik i fjernsynet, men YouSee, altså DVB-C kom jo fint ind på anlægget. Det går jo i samme fysiske stik på fjernsynet. Deles signalet fra stikket til to "interne" tunere eller er det ren software-håndtering af hhv. DVB-C og DVB-T?
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Min Strong stueantenne kostede gratis, da den fulgte med en DVB-T2 modtager ![]() |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Det aner jeg intet om. |
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5313 |
|
Hvor får den strøm fra, egen netadaptor, eller fra et TV? Nogle TV kan give 5Volt forsyning andre ikke. Og skal evt. sættes ON/OFF op i TV menu. Mvh. JørgenT
|
||
![]() |
||
Olympen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 26-Marts-2016 Sted: Midtjylland Status: Offline Point: 16 |
|
Ja, den er aktiv og har egen forsyning fra nettet.
Det er da bestemt et forsøg værd at se, om jeg kan slå noget forsyning fra fjernsynet fra. Men der er alligevel nok 10-20 meter antennekabel ud til teknikken fra stuen. Er det ikke langt for 5V jævnstrøm at rejse? ![]() |
||
![]() |
||
|
Nå! Hvis nogen har interesse i denne tråd, så vil jeg da lige give en opfølgning på mine forsøg. Jeg valgte at slæbe det gamle fjernsyn ind i stuen igen og sætte det til, eftersom jeg vidste det virkede tidligere. Det gjorde det så ikke! Siden sidst var den eneste forskel i setup, at vi havde anskaffet en tørretumbler, som jeg havde stillet antennen ovenpå ude i teknikrummet. Så derfor valgte jeg at flytte antennen op på en hylde ved siden af. Så kom der igen signal på det gamle fjernsyn. Jeg kunne jo så flytte det samme kabel DIREKTE over i det nye fjernsyn - og vupti! Så var der også signal der. Så denne antenne kan godt forsyne et helt antenneanlæg når den står indendørs - og jeg må anbefale ikke at stille den ovenpå en tørretumbler :-)
|
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5313 |
|
![]() Og historien bekræfter nok en gang at indendørs antenne af den type er med MEGET varierende/ustabilt resultat. ![]() EDIT: Passiv retningsbestemt antenne er at foretrække. Mvh. JørgenT
Redigeret af JørgenT - 06-Januar-2017 kl. 19:56 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |