|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
vaio ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 27-Marts-2006 Status: Offline Point: 1 |
![]() Sendt: 27-Marts-2006 kl. 19:52 |
Jeg har købt en VAIO VGX-XL100 ( http://vaio.sony-europe.com/view/ShowProduct.action?product= VGX-XL100&site=ite_en_GB&pageType=Overview&categ ory=VD+XL+Series) med NVIDIA Geforce 6600 grafikkort. Alt fungerer fint, bortset fra Live TV. TV kvaliteten er ekstremt dårlig, selvom jeg har kabeltv og Selector. Jeg har prøvet alle mulige indstillinger, men der er ikke noget der hjælper. TV signalet er perfekt, når det går direkte fra selector til TV. Mit Media Center er forbundet til Beovision7 32" LCD med HDMI/DVI kabel. Fra Selector (Sagem 60) er der Scart til video og stereokabel. Er der noget, jeg kan gøre for at forbedre TV kvaliteten? |
|
![]() |
|
Clemen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Februar-2006 Status: Offline Point: 606 |
![]() |
Ved mig hjalp det da jeg købt et andet grafikkort.
|
|
![]() |
|
misterburns ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-Maj-2005 Status: Offline Point: 79 |
![]() |
Jeg har det samme problem med dårlig TV-kvalitet, men også kun dette, selve computerbilledet, afspilning af DVD m.v. på HTPC'en står knivskarpt, så jeg tror ikke det er grafikkortet (Radeon 1600 256 DDR3 Ram). Jeg bruger et hauppauge 500 tuner-kort med alle de seneste opdateringer. På min 40 tommer Samsung står det alm TV billede i øvrigt knivskarpt. Jeg ved imidlertid ikke hvad problemet er??? Misterburns |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Når DVD input står fint på TV-et, må det oplagte være at skifte til et DVB-TV-kort. Et DVB-TV-kort modtager en datastream og skal ikke først encode et analog billede. Endvidere kan der præsenteres ægte 16:9 billeder og 5.1 lyd. DVB-kortet leverer praktisk talt samme kvalitet som inputtet fra en DVD.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |