recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dårlig wi-fi dækning i hus
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dårlig wi-fi dækning i hus

 Besvar Besvar Side  <1 78910>
Forfatter
Besked
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2019 kl. 16:33
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

det gør jeg. Har pt dog lidt svært ved lige at vælge. Overvejer deco 5, amplifi hd eller linksys velop.

Hvad giver en speedtest i dit nuværende setup ?

Ja det er da helt pinligt. Har ikke testet før. 12,4/10.2 med en ping på 13 og en jitter på 41.  
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2019 kl. 16:40
nå, nu er jeg nede på 1,32 mb

Ved indgangen af netværk, har jeg Ca 30/30. Men omkring stue og køkken er jeg nede omkring de 1,5 pga afstand...



Redigeret af aerik - 17-December-2019 kl. 17:06
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2019 kl. 17:22
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

nå, nu er jeg nede på 1,32 mb

Ved indgangen af netværk, har jeg Ca 30/30. Men omkring stue og køkken er jeg nede omkring de 1,5 pga afstand...

så kan det næsten kun blive bedre.
Jeg ligger selv på 400 til 550mbit(170m2 hus i 2 plan) her er begrænsningen min telefon.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2019 kl. 18:48
nu  har jeg genlæst hele tråden. 

Og synes den leder to veje ap eller mesh.
Må lige lure på det en gang til, da jeg har udtag i hele huset.

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2019 kl. 19:30
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

nu  har jeg genlæst hele tråden. 

Og synes den leder to veje ap eller mesh.
Må lige lure på det en gang til, da jeg har udtag i hele huset.

du får højest hastighed og stabilitet ved kablet ap.

Bemærk du kan godt køre kablet ap med mesh funktionalitet.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2019 kl. 19:38
så det kunne måske bare være løsningen at slå trådløs fra på stofa modem, bruge kabler til fx stue og køkkenalrum og så sætte et par mesh punkter på med.kabel.
Til top
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajDS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2019 kl. 19:41

Det er den helt rigtige måde! 

Dog er mesh ligegyldigt, når de bliver kablet.. 
Men det er bare noget nørd-semantik. 

Igen du kan overveje ubiquiti lite AP.. To af dem.. Netværk (inkl. POE injektoren som følger med) i røven af dem, hvorefter du sætter dem op med en app på din telefon, og når det kører, så slår du WiFi fra i din router.. 





Redigeret af NikolajDS - 17-December-2019 kl. 19:44
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2019 kl. 19:54
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

så det kunne måske bare være løsningen at slå trådløs fra på stofa modem, bruge kabler til fx stue og køkkenalrum og så sætte et par mesh punkter på med.kabel.
hvis du køber mesh clienter, så check lige at de kan køre kablet. 

Den primære grund til at benytte mesh clienter er at de oftest er pænest.

Hvis de alligevel skal stå gemt væk, så er et rigtigt ap at foretrække. Det vil ofte have 4 fysiske porte du kan bruge til pc, m.m.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2019 kl. 20:05
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

så det kunne måske bare være løsningen at slå trådløs fra på stofa modem, bruge kabler til fx stue og køkkenalrum og så sætte et par mesh punkter på med.kabel.
hvis du køber mesh clienter, så check lige at de kan køre kablet. 

Den primære grund til at benytte mesh clienter er at de oftest er pænest.

Hvis de alligevel skal stå gemt væk, så er et rigtigt ap at foretrække. Det vil ofte have 4 fysiske porte du kan bruge til pc, m.m.

Hvilke AP kunne være fornuftig? Kan sagtens være det ender med mesh, fordi konen er lidt sippet ;)
Til top
MortenP Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 654
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2019 kl. 08:25
Jeg har koblet alt wi-fi fra min Yousee router, så den bare står og agerer internet modem, og så kører jeg med Deco M5'erne som Mesh.. Det er kun den første der er kablet, de 2 sidste trådløst (men har prøvet med kabel). 

Jeg har fuldmuret hus, så ikke så nemt at trække kabler pænt. 


Til top
MortenP Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 654
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2019 kl. 08:27
aerik

Jeg har en 150/30 forbindelse fra Yousee, og trækker (trådløst vel at mærke) mellem 160mbit og 130mbit i hele huset. Selv i yderste afkroge. 

Så er fuldt ud tilfreds. 
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2019 kl. 21:14
endte med deco m5. Har sat to op, en ved indgang og en midt i huset. Har fuld og konstant dækning. I yderste krog af huset får jeg dog kun 28 Mbit ud af de 30
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 78910>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu