recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dårlig WiFi forbindelse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dårlig WiFi forbindelse

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
vonbylov Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vonbylov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Dårlig WiFi forbindelse
    Sendt: 31-Juli-2014 kl. 22:44
Irreterende nok bor jeg i en bygning med ubehagelig meget beton. Så selvom, at min Airport Extreme (5'th gen) arbejder på højtryk, er der lidt dårlig signal i dele af lejligheden.

Umiddelbart siger min googling mig, at endnu en airport express ville kunne virke for forstærker, men synes det er lidt mange penge for en så begrænset funktion.

Derfor vil jeg høre om nogen herinde, har et godt bud på en løsning?
Har et par gamle routere liggende og overvejer derfor at opdaterer den ene
(Netgear CVG824G
til noget DD-WRT eller tomato og opsætte den som forstærker, men er i tvivl om hvordan det præcis skal gøres. 

Redigeret af vonbylov - 31-Juli-2014 kl. 22:45
[indsæt lang liste af AV/HIFI/IT gear her]

[indsæt sjov katte-gif her]
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2014 kl. 07:49
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vonbylov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2014 kl. 08:00
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Du har sikkert tænkt på sådan en.

Tak.

Har været omkring den løsning, men for at være ærlig, ville jeg fælt gerne slås lidt med ideen om at genbrug en gammel router.... hvis ikke andet så for projektets skyld.  

Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2014 kl. 11:45
Mange problemer med Wifi består ofte af forkert opsætning. Enten står routeren dårligt placeret eller også benytter den måske kanaler som er optaget af routere i nærheden.

De fleste prøver at løse problemet ved at købe en "forstærker/repeater" men i virkeligheden gør de måske endda problemet større.
Den sidste løsning bør være at opsætte en ekstra router og det bør altid gøres over en kablet forbindelse.
Trådløse repeatere er det største problem inden for trådløse netværk i tætliggende beboelsesområder, da de optager en masse ekstra båndbredde.

Så mit råd er at forsøge at placere routere mere gunstigt eller skift til en god router med eksterne antenner.

Prøv at flytte kanalerne hen hvor der er frit. Man kan hente programmer til mobiltelefon eller computer, som kan vise hvor kanalerne ligger i området.

Sæt som sidste løsning en ekstra enhed op med kabel.
Hvis det er en router som opsættes, så skal der slås dhcp fra og LAN porten skal benyttes til forbindelsen. Husk at give routeren sin egen IP adresse som ikke kan må kunne gives til andre enheder.
Sæt SSID, kryptering og adgangskode op så de er ens på begge enheder, men sørg for at deres wifi er på forskellige kanaler.

Redigeret af Cyberguyen - 01-August-2014 kl. 11:46
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vonbylov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2014 kl. 17:24
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Mange problemer med Wifi består ofte af forkert opsætning. Enten står routeren dårligt placeret eller også benytter den måske kanaler som er optaget af routere i nærheden. 

Det ser sørme ud til at have virket, at skiftet kanal. 

Tak for hjælpen.

Nu til del 2 af min udfordring.

Jeg har en ekstern HD tilslutte min Airport Extreme og ønsker nu at opsætte en VPN forbindelse til den.

Umiddelbart, skal jeg vel have en ekstra router der kan håndtere en VPN forbindelse?
Har kigget lidt på FlashRouters hp og kan forstå at man kan lave et dobbelt router setup, hvori den ene (airporten) håndterer det almindelige hjemme netværk og den anden (flashet med DD-WRT eller Tomato Firmware) og tager sig af VPN'en.

Lyder denne løsningsmodel bekendt for nogen herinde? God råd e.l.?

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu