recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dårlige .flac filer på Tvix 6600
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDårlige .flac filer på Tvix 6600

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Jacobtoft Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-September-2008
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 381
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2011 kl. 23:07
Ja, og jeg har også svaret med citat fra et tidligere indlæg. Harddiskene er 1tb WD EACS og 2tb Samsung F4
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2011 kl. 23:08
Hvilken sad i først og er det en Samsung HD204UI ?
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2011 kl. 02:35
WD sad i først, og Samsungen er korrekt :)
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2011 kl. 09:01
Øv...
Der er et problem med Samsung'en - under bestemte betingelser kan den generere bad blocks på disken uden at der behov for det - det kunne være en god forklaring, HVIS den havde siddet i boksen først (så havde du jo blot kopieret korrupte filer over på WD'en og så vil de selvfølgelig stadig ikke virke)

Se fix for Samsung-disken her: http://www.samsung.com/global/business/hdd/faqView.do?b2b_bbs_msg_id=386

Hvis du finder en cd / et album med en eller flere filer som volder problemer, så vil jeg foreslå dig at kopiere filerne over på en PC og se om du kan spille dem der.

Dernæst vil jeg foreslå dig at rippe den pågældende CD igen - med præcis de samme flac-parametre (samme tags osv) og så lave en binær sammenligning af filerne fra de to albums - er de identiske?

De problemer du beskriver kombineret med det faktum at Windows gerne ville checke disken(e) gør at jeg også vil checke om de er ok. Samsung har et værktøj her (http://www.samsung.com/global/business/hdd/support/utilities/ES_Tool.html) og jeg vil gå ud fra at WD har et tilsvarende værktøj.

Håber du har backup af dine filer - om ikke andet er det en god ide at lave det inden du går i gang med ovenstående.
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2011 kl. 12:14
Tak for indlægget - det hjalp da i hvert fald videre i sagen!

Jeg har sikkerhedskopier på pcen. Det har taget mig et halvt år (med pauser) at overspille hele cd-samlingen til .flac og overføre til Tvixen, så der tages ingen chancer!

I første omgang tror jeg, jeg prøver at slette al musik og overspille det igen. Alle filer er indspillede med samme program (jeg kan ikke huske hvad det hedder på stående fod), som har lavet glimrende kopieringer indtil Tvix pludselig ikke ville læse en del af filerne.

Sjovt nok var fejlen med "K" i midten, men hvis WDen har lavet fejl i filerne, er de der vel stadig, selvom de er kopieret over på Samsung. Jeg har prøvet at afspille filerne på pc, da WD disken stadig sad i, og der virkede de fint, men det må være på tide med et servicetjek efter din opskrift :)
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu