recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dårlige kanaler efter bredbånd?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDårlige kanaler efter bredbånd?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Emne: Dårlige kanaler efter bredbånd?
    Sendt: 23-Maj-2004 kl. 15:39
Efter, at jeg har installeret bredbånd (fra bynettet) - Esenet i Esbjerg er nogle af mine tv-kanaler blevet dårlige. Er der nogen, der har oplevet det samme?? og kan man gøre noget ved det?
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2004 kl. 16:08

Hej Thorvald

Ved antenne-indgangen til huset sættes normalt et filter, som adskilder TV-signalerne fra data-signalerne.

Sådan et filter dæmper signalet en smule, og det kan gå ud over de TV-kanaler som var svagest i forvejen.

Har du din egen antenne installation indenfor huset også, med deling ud til flere TV ?  Eller har du kun et TV på ?

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2004 kl. 16:14

Jeg bor i lejlighed. Ved installation af bynet bredbånd satte jeg en box på antenneindgangen, til adskillelse af TV og data. Der er kun ét fjernsyn sat til. Jeg har overvejet om det hjælper, at finindstille kanalen, men det hjælper ikke. Jeg ved ikke om det vil hjælpe at køre en ny automatisk programopsætning. Jeg har været de nuværende kanaler igennem og af de kanaler der modtager TV2 (som er problemet), er den lidt dårlige modtagelse den bedste.

Måske er jeg nødt til at leve med det...

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2004 kl. 16:29

Hej Thorvald

Nej, du er ikke nødt til at leve med det. Tag fat i din antenne forening imorgen, og fortæl at signalet er blevet dårligere efter installation af internet. Så kommer der en tekniker ud og kigger på det.

Jeg har selv haft problemet, og der udskiftede de forstærkeren ude i skabet ved vejen - til en nyere og bedre type som gav mere forstærkning og dermed mere signal.

Et for svagt antennesignal går iøvrigt ikke kun udover TV-programmerne, din internet forbindelse kan også gøre knudder (periodisk) hvis signalet ind i lejligheden ikke er godt nok.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu