|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
bantam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-August-2006 Status: Offline Point: 1371 |
![]() |
|
Er der alle billeder, der ser sådan ud når de kommer op på TV'et? Er ikonerne og menuerne i orden farvemæssigt? Hvor stammer "det grønne tapet" fra (billede 2)? Kan du evt. poste en nedskaleret version? Hvilken kilde bruger du som TV-tuner i HTPC'en (analog, digital)? Jeg er lige nødt til at stilleet opklarende spørgsmål mere: Når du siger, at du har stillet på gamma, kontrast etc., er det så i grafikkortdriveren eller på TV'et?
|
||
![]() |
||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() |
|
Medmindre det er direkte defekt, så er det ikke et problem at køre det på et 7600GT kort. Jeg bruger selv sådan et kort på mit mediecenter. |
||
![]() |
||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() |
|
Har du HDMI udgang på dit grafikkort?
Siden du kan tilslutte uden DVI til HDMI? |
||
![]() |
||
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
|
7600GT er jo ikke et af de nyeste kort. Har det HDCP? Det syntes jeg ikke jeg kan se nogen steder? Ikke at det skulle være problemet lige her. men i andre sammenhænge er det vigtigt.
Sådan noget sammen med de andre problemer kunne jo godt få en overvejelse frem med hensyn til et nyt kort. Det kan fås fra ATI helt ned til 225 kr. med HDMI/HDCP. Mange ærgelser kunne måske overstås og gengivelsen kunne sikkert få et løft af den simple grund at kortet er nyere med bedre teknologi. Man kunne jo købe på nettet med returret og prøve? Hvad med et HD 3450? Silent type. De kan fås med HDMI ud eller man bruger adapter til HDMI. Nogle af dem der har et 7600gt har måske ikke et TV med en opløsning i 1920x1080? Og det kunne jo godt gøre en forskel. Jeg kan se at specifikationerne nævner 1080i som det højeste der kan bruges, men det betyder ikke at 1080P ikke kan anvendes nødvendigvis. |
||
![]() |
||
Tubs ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-November-2008 Status: Offline Point: 9 |
![]() |
|
Hej bantam Ja, det er alle billeder, der ser sådan ud - også menuer og ikoner. Det grønne tapet, er bare et af de "skrivebordstapeter" i vista. Jeg har ikke købt en tuner endnu, så det bliver mit næste spørgsmål, hvis/når jeg får den op at køre! Det er i Nvidia's kontrolpanel, jeg har stillet på gamma, kontrast etc.
Til Cyberguyen. Ja, der er både HDMI og DVI out på kortet. Det hedder NX 7600 GT. Redigeret af Tubs - 25-November-2008 kl. 10:00 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Vi kan være enige om at man kan købe et kort som kan køre med HDCP billigt og som er at foretrække at benytte til Bluray. Men det er jo ikke problematikken som der beskrives. Manden kan jo ikke engang vise sin desktop i Windows korrekt. Det er enten en fejl i ustyret eller opsætningen. Hvis han kan vise et korrekt billede på en alm. skærm med digital udgang. Så er tror jeg ikke hans problem er løst ved at kaste penge efter et nyt grafikkort. Desuden synes jeg det er en belastende holdning at man bare skal "prøve" et andet kort fordi man har en returret. Man skal da ikke købe noget medmindre man ønsker at benytte det. Returret er hvis man får leveret en vare som ikke lever op til forventningerne og fordi man ikke kan "se" varen før man bestiller. Det bør ikke bruges til at fejlsøge med. |
||
![]() |
||
bantam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-August-2006 Status: Offline Point: 1371 |
![]() |
|
I manualen til TV'et har jeg fundet følgende udsagn, som du måske kan bruge (der er en del tips, som du måske allerede har prøvet): When a PC with a resolution of 1920 x 1080@60Hz is connected to the HDMI IN 1 port, you should set the HDMI1 mode to PC in the Source List of the Input mode. If the HDMI1 mode is not PC, it works depending on the TV setting. Do not attempt to connect the HDMI/DVI connector to a PC or Laptop Graphics Card. (This will result in a blank screen being displayed) (???) You can view higher quality pictures by configuring the screen settings in PC Mode. If you set the Home Theatre PC function to On, you can configure the Detailed Settings (when Picture Mode is set to Standard or Movie) as in PC Mode.
|
||
![]() |
||
Weebyx ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 93 |
![]() |
|
Ups, jeg har set forkert/ikke laest ordentligt. Det er et 9600GT jeg har, saa jeg traekker mig ud af diskutionen :( /Weebyx |
||
![]() |
||
Tubs ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-November-2008 Status: Offline Point: 9 |
![]() |
|
Hej igen bantam, og tak fordi du VIRKELIG prøver.. Jeg har godt læst disse ting i manualen til fjernsynet, og også sat HDMI udgangen til pc mode, og også sat home theatre pc function til on. Det gav dog ingen ændringer. Jeg har så også undret mig over den sætning, du har sat spørgsmålstegn ved... Har nu sat opløsningen ned til 1024x768, og så står billedet meget mere klart, og der er kommet dybde i farverne, MEN det ser jo helt forkert ud, at ikoner og menuer er kæmpe store, og fylder hele skærmen. Er helt grøn i det her HTPC, så det er sgu en træls start jeg har fået. Redigeret af Tubs - 25-November-2008 kl. 15:15 |
||
![]() |
||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
|
Nu er 7600gt et gammelt kort som har mange bugs specielt ift DXVA osv. Om man bruger returetten på det ene eller andet grundlag er sgu da underordnet udfra et forbrugersynspunkt. Faktum er at 7600gt VAR value -for-money for en gamer for et par år siden(Men det har aldrig været et godt htpc gfx kort HDCP eller ej)7600GT har VMR/EVR problemer og tilfældig driverimplementering specielt på Vista.... Jeg ville tænke i 8600gt lp til en HTPC....Har selv et sådant, ligesom jeg har et R3450 kort. |
||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
||
![]() |
||
![]() |
|
VMR/EVR bliver så vidt jeg ved ikke benyttet i til at vise desktoppen på en computer, så det er uvedkommende for at få Tubs mediecenter til at vise et ordentligt billede af desktoppen. Jeg mener desuden ikke EVR kan bruges til mediecenter, sålænge ReClock ikke understøtter det endnu. Om VMR virker korrekt på Vista med 7600GT skal jeg ikke udtale mig om, men det virker ihvertfald uden problemer hos mig med en XP. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Efter at have læst lidt i manualos til mit TV, har jeg fundet følgende under HDMI tilslutninger: The TV may not output sound and pictures may be displayed with abnormal color when DVDplayers/Cable Boxes/Sattelite receivers supporting HDMI versions older than 1.3 are connected. Jeg har en teori om at grafikkortet IKKE understøtter HDMI ver. 1.3, men har hverken fået det be- eller afkræftet, selvom jeg har Googlet i vildskab. Jeg har derfor prøvet at slæbe media-pc'en ind i soveværelset, og tilsluttet den et 32" lcd via HDMI. Det er godt nok ikke Full HD, men billedet står helt kanon, OG der er lyd med i HDMI-kablet, hvilket der IKKE var i stuen!! Derfor vil jeg købe et nyt grafikkort med HDMI output, men hvilket vil I foreslå? Understøtter det 8600gt som Patriarken foreslår HDMI ver. 1.3? Vil jo gerne undgå at stå i samme situation med et nyt grafikkort! Mit bundkort er et MSI P965 Platinum, hvis det har noget at sige. Mvh. Torben Redigeret af Tubs - 30-November-2008 kl. 00:07 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |