recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dårligt billede på TV2 .....
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDårligt billede på TV2 .....

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2007 kl. 16:32
Friends er muligvis ikke TV2's skyld. Prøv at se en Friends dvd og se hvor dårlig den er, det er ganske rædselsfuldt. 
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40576
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2007 kl. 16:57

DR og TV2 er Must Carry kanaler, og det er ved lov at de skal leveres til brugerne Digitalt, enten som de er (DTT), eller remoduleret til DVB-C. 

”Must Carry” regler i fællesantenneanlæg

Love og bekendtgørelser kan være tung læsning og lovteksten er ikke altid helt entydig.

Bekendtgørelse af lov om radio og fjernsynsvirksomhed regulerer "must carry” forpligtelserne, altså kravet om at visse programmer skal være på antenneanlægget.

Reglerne har hidtil været noget uklare, hvorfor Kulturministeriet har fundet det nødvendigt at præcisere indholdet i bestemmelsen:

- De nye digitale terrestriske kanaler DR1, DR2 og TV2 skal udsendes på kabelnettet transparent – dvs. præcist som de er modtaget – i digital form.

- Er det i et lokalområde også muligt at modtage et program analogt (f.eks. DR2) skal dette også udsendes på kabelnettet analogt.

- Såfremt programudbuddet er opdelt i pakker skal de udsendte digitale programmer ligge i alle pakkerne.

- Det er også tilladt, at konvertere de digitale til analoge kanaler, men de digitale kanaler skal samtidig udsendes på kabelnettet.

Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
Til top
Sundin Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 25-Juli-2007
Sted: Denmark
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2007 kl. 23:07

radiomand: dvs at hvis jeg går ud og køber mig et LCD eller Plasma tv med DVB tuner så er "problemet løst ?? eller hur ????

Så er ? jo bare hvad man skal købe.....da jeg max vil give 7-8000 ca

+ det er squ oz sur røv feks at købe sig HD optager hvs billedet er så ringe som det er - har kig på en Pioneer et eller andet 

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2007 kl. 23:18

Det TV du skal købe skal være et som har mulighed for at understøtte den måde hvorpå din udbyder udsender det Digitale signal, som i de mindre anlæg kan blive sende som DTT eller det kan også være DVB-C, er det DVB-C, så er der Loewe og Sony der har TVer med den standard, ellers skal der anvendes en STB fra udbyderen. Udsendes det som DTT, så kan et hvert TV med den type Tuner anvendes, det er såfremt at det Digitale signal udsendes på enten VHF eller UHF, nogle udbydere ynder at bruge S frekvenser, og dem kan et TV med DTT Tuner ikke anvende, det er der kun enkelte STBer der kan. 

Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
Til top
Sundin Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 25-Juli-2007
Sted: Denmark
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2007 kl. 23:00

Det er squ ikke til at hitte ud af men det må TDC vel kunne fortælle mig??

Men hvis det kan afhjælpe mit problem med dårligt billede, sååååå er der jo kun et at gøre,nemlig købe en fladskærm med digi-tuner...

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2007 kl. 23:06

Hvis det er et TDC anlæg så anvendes der/vil der anvendes, DVB-C.

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu