|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
popsi ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-Oktober-2005 Status: Offline Point: 144 |
![]() Sendt: 02-Januar-2006 kl. 17:34 |
Nå drenge, skal vi ikke starte året op med at få den her nød knækket...??? Et af de sidste store problemer jeg har tilbage på min media maskine er billede kvaliteten ved brug af S-video kabel. Min sat-box er en Nokia 220s MediaMaster. På den er der 2 scart-stik. I den øverste har jeg sat en scart-omformer med stik ud til Composite, S-video og 2 Phono-stik. Som det er nu bruger jeg Composite stikket op til mit TV-kort.... og det er jo ikke det bedste billede. Bruger jeg S-video stikket får jeg et meget ringere billede, nærmeste en slags flimmer. Der er farver på og kan også læse teksten. Har prøvet at køre direkte fra sat-boksen til TV`et (som er et TFT SONY KLV40), det er præcist det samme ringe billede. Så det må være fra Sat-boksen den er gal med. Ved brug af Composite kabel bliver de røde farver meget gnidret, derfor jeg gerne vil over på S-video. Nogle af jeg der har en løsning på mit problem, høre jeg gerne fra jer Godt Nytår
|
|
![]() |
|
MichaelS ![]() -- ![]() ![]() Tidl. redaktør recordere.dk Oprettet: 11-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2062 |
![]() |
- Tjek om S-Videokablet er af god kvalitet. Det kunne lyde som om du har et dårligt kabel (fx klemt fladt, strukket eller været udsat for andet. Er det langt ? Jo kortere jo bedre! - Måske trænger Scart omformeren til en udskiftning /MichaelS |
|
mvh MichaelS
|
|
![]() |
|
pekr ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Januar-2005 Status: Offline Point: 181 |
![]() |
Husk dog på at svhs ikke laver et særlig godt billede, hvis du fx er vant til at se sat med scart rgb kabel, så vil du aldrig acceptere et svhs signal.
|
|
![]() |
|
![]() |
Har prøvet 3 kabler og 2 "omformere" samme resultat. Kablerne er ca. 1 meter lange. Jamen s-video giver da stadig et bedre billede end composite, gør det ikke? eller har jeg misforstået noget? |
|
![]() |
|
jacobsen ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 10-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 21 |
![]() |
Kører selv med samme satbox og bruger composite kabel. Mine farver er som forventes, den røde virker ikke gnidret hos mig. I specifikationenerne til 220s står RGB og composite udgang over scart, så problemet er nok, at den ikke sender et S-video signal.
|
|
![]() |
|
![]() |
Får godt nok billede på, men ikke særligt pænt....
|
|
![]() |
|
![]() |
Både composite og svhs er dårligere end scart RGB. Forvent ikke et super billede, du vil blive skuffet. Og det er selvom du køber et dyrt kabel.
|
|
![]() |
|
![]() |
Skulle man så købe sig sådan en svend så? http://www.cypress.com.tw/product.php?PId=2264&CId=007&a mp;CName=Video%20Processors&SR=0 Bare med han-stik på? ... og kan det lade sig gøre? |
|
![]() |
|
![]() |
Koster ikke mindre end 1208,- i Norge...
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Ja et komponent signal er langt langt bedre.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |