recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dårligt billede
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDårligt billede

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Martinb Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 153
Direkte link til dette indlæg Emne: Dårligt billede
    Sendt: 08-December-2006 kl. 16:29

Jeg har nu fået samlet mig min htpc og den kører ret godt :-) Men jeg synes at billedet når jeg ser tv gennem hgtpc'en er lidt sløret/uskarpt/dårligt (altså bare lidt ringere) i forhold til hvis jeg bare ser gennem tv-stikket.

Hvad kan det skyldes? Kan det være tv-kortet som er dårligt, eller grafikkort eller forkerte indstillinger måske?

Mit setup : MSI K9NGM2 mobo, 1 giga ram, 2.2 ghz amd 64 cpu, hauppauge pvr-150mce, mediaportal, Panasonic 37" plasma, TDC kabel tv. 

Alle forslag på hvad der kan være galt modtages med kyshånd..

Redigeret af Martinb - 08-December-2006 kl. 16:34
Mvh
Martin
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2006 kl. 18:28
Ja, ok, jeg foreslår en selector der forbedrer meget. Jeg har netop et pwr150 kort hvor jeg har selector ind på s-video. Da selectoren er ret billig (sagem60) på tilbud kan jeg godt forsvare at anbefale det.

Nogle vil også forslå FireDTV, men det koster noget mere og det er godt og kan lave HD optagelser fra den rigtige kanal (hvis man lige har den), men når man nu har et egnet tv kort og TDC, så er en selector god. En selector står i 295 + 6 md. a 49 kr for en favoritpakke med 4 kanaler . Det er det samme som den koster uden ekstra kanaler .Og et selector kort til 199 for et år. Men så ser det også godt ud.

Jeg finder lige et link til en prøve, så du kan se om det bliver bedre hos dig.

Ok, her er lige et klip fra mig

http://upload2.net/page/download/FgBMePb0cfQqoKd/_2.mpg.html

og så lige

http://upload2.net/page/download/VyjhhlKKSsq7hUt/capture_06_ 23_07.mpg.html

Redigeret af Ken_T - 08-December-2006 kl. 18:50
Til top
BeLLe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Juli-2006
Point: 302
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2006 kl. 13:33
og for dem der ikke kan få selector:

Den største synder ved dårligt billede i MCE er efter min erfaring tv signalet. Mediacenter er langt mere følsom over for fejl/støj i signalet end hvis man bare ser på almindeligt tv.

Sørg derfor at have kvalitets antenneledning og evt spiltter. og hvis det heller ikke løser problemet kan en god antenneforstærker være nødvendig
Til top
Henst Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 03-December-2006
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2006 kl. 15:33

Jeg havde samme problem med gnidret billede via MCE, men efter jeg skiftede mit ATI 9100 onboard grafikkort ud med et NV6800 har jeg set en stor forskel. NVidia's tweaking muligheder mht. billedet er imponerende (dog noget rodet sat op), men efter lang tids eksperimentering har jeg nu et fornuftigt billede. 

Du nævner ikke hvilket grafikkort du benytter, men det kan måske være en ide hvis du kan låne et andet grafikkort og se om det gør en forskel.

Redigeret af Henst - 09-December-2006 kl. 15:35
Til top
Martinb Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Maj-2005
Point: 153
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2006 kl. 15:40

Ken : Hvis man har en selector tilslutet skal man så skifte kanal på den, eller kan man stadig det via tv'et eller pc'et?

Belle : Ja det var måske en ide at købe nogle bedre kabler.

Henst : Jeg har et onboard nvidia 6150. Hvilke tweaking muligheder skal man bruge?

Mvh
Martin
Til top
Henst Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 03-December-2006
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2006 kl. 16:05

Hvis du har NVIDIA Control Panel kan du indstille lysstyrke, kontrast, mætning, flimmerfilter, hvidbalance, edge enhancement og noise reduction.

Det er jo meget individuelt hvordan man ønsker sit billede skal stå, desuden har fjernsynet jo også sine egne indstillingsmuligheder, så det er svært at sige, hvilke ting du skal fifle med.

Med mit onboard kort kunne jeg ikke vælge hverken 'clone mode' eller 'dual view', hvilket jeg nu kan med 6800 kortet. Det gør at jeg nu kan se fjernsyn via MCE og samtidigt bruge min PC til almindelig brug. Det gør det også en del lettere at tweake, da jeg kan sidde ved min PC og fx ændre kontrasten og med det samme se hvordan det ser ud på TV'et.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu