|
Dårligt ladning af Moto G |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
kaizer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2368 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 28-Februar-2015 kl. 04:55 |
Jeg har de sidste par dage haft problemer med at lade min Moto G.
I går ladede den fra 40% - 60% på ca. 7 timer. I nat har den brugt 7,5 timer på at lade fra 35% - 43%. Begge gange har telefonen været slukket. Det plejer at gå meget hurtigere. |
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Prøv med en anden USB lader.
Evt. Sluk telefon og tag batteriet ud og tæl til ti inden det sættes i igen. |
|
![]() |
|
kaizer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2368 |
Jeg har de sidste 2 timer prøvet med anden lader og kabel, men det ændrer ikke på noget. Så vidt jeg ved kan batteriet ikke tages ud. |
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Læs her.
https://help.motorola.com/hc/3263/43/global/da-dk/d0e1460.html |
|
![]() |
|
Er prøvet nu. Har kørt i sikker tilstand, og har gendannet fabriksindstillinger og dermed startet forfra. Det hjælper tilsyneladende ikke. Den har stået til ladning i ca. 45 minutter, og står stadig på 29% som da jeg satte den til. Jeg har læst at der nogle gange kan komme skidt i telefonens laderstik, så næste trin er nok at prøve forsigtigt med lidt trykluft. En anden mulighed er at kalibrere batteriindikatoren ved at aflade den meget, for så at lade den op igen. Det er bare lidt risikabelt, hvis den på nuværende tidspunkt viser status korrekt. Så vil det tage adskillige døgn at lade den op igen. |
|
![]() |
|
javilha ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-April-2012 Sted: kbh Status: Offline Point: 455 |
Hvis du siden du købte den, aldrig har afladet den helt, skulle du gøre det og så lade den op helt.Du skal helst lade den ligge i st, by tilstand under afladningen, så kommer den længst ned. Men, da smartphones jo hurtigt aflder et batteri på typisk en enkelt dag, vil du hurtigt stå med et slidt batteri, som med tiden får en højere indre modstand og dette gør det sværere at lade batteriet op med tiden. Indikatoren viser fint fuldt opladet, men det er det ikke og "lavt batteri" opstår meget tidligere, men kan fint køre i længere tid alligevel. Det kan man ikke med et helt nyt batteri, når det viser lavt batteri, så er det lavt. Du skal muligvis have et nyt.
![]() Redigeret af javilha - 28-Februar-2015 kl. 13:54 |
|
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
|
|
![]() |
|
Den har været afladet en del gange. Typisk går den 2 - 2 1/2 dag på en opladning. Er den under 50% ved aftentid på første dag, bliver den dog ladet op. Problemet er dog løst pt. Jeg brugte lidt trykluft i telefonens stik, og det virkede åbenbart. Den ladede helt op på et par timer eller 3. |
|
![]() |
|
javilha ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-April-2012 Sted: kbh Status: Offline Point: 455 |
Ok. Jamen det var godt du fandt ud af det.
![]() ![]() |
|
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |