recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dårligt signal efter 5G kom til?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dårligt signal efter 5G kom til?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Dårligt signal efter 5G kom til?
    Sendt: 06-Februar-2023 kl. 10:18
Lige siden 5G blev "standarden" hos teleudbyderne har jeg oplevet at signalet på min og min kærestes iPhone er blevet merkant ringere. 

Jeg bor i udkanten af silkeborg, har Yousee. 
Min iPhone er en 13 Pro, kærestens er en iPhone 11. 

Oplever i også dette?
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2023 kl. 11:21
oplever intet ændret her på sjælland

Altid 100% dækning

Og det er på huset 2 stk IP13 host Telmore som nok benytter samme net.
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2023 kl. 17:02
Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:

Lige siden 5G blev "standarden" hos teleudbyderne har jeg oplevet at signalet på min og min kærestes iPhone er blevet merkant ringere. 

Jeg bor i udkanten af silkeborg, har Yousee. 
Min iPhone er en 13 Pro, kærestens er en iPhone 11. 

Oplever i også dette?

Nej, men jeg bor så også et andet sted (Nørrebro Kbh), med ca 50 meter til den nærmeste mast og max nogle få hundrede meter til fjerneste operatørs master.

En MULIG(!) forklaring kunne handle om at TDC har omlagt til nogle højere frekvenser på jeres lokale master. Jo højere frekvenser, jo større båndbredde, MEN jo kortere rækkevidde. Så hvis i bor langt fra masten kunne i rammes af noget sådant HVIS(!) det skulle være sammenhængen - du kan tjekke masterne på www.mastedatabasen.dk og tjekke hvilke hastigheder i burde kunne forvente på 
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
spoxy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-August-2006
Sted: Brøndby,Denmark
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spoxy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2023 kl. 17:54
Bemærk, at en iPhone 11 ikke er en 5G telefon.
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2023 kl. 20:08
Oprindeligt skrevet af spoxy spoxy skrev:

Bemærk, at en iPhone 11 ikke er en 5G telefon.

Det er for så vidt lige meget i forhold til den fysiske side af sagen; det med frekvenserne. Skulle man [dog mod min forventning] have fjernet det lave frekvensbånd omkring 700 MHz og der kun er de høje frekvenser omkring 2 Ghz tilbage, så er det lige meget om det er 4G, 5G eller GSM (tale), så vil rækkevidden være kortere, signalstyrken og data hastigheden lavere hvis man bor langt fra masten - også længe før vi taler 24 Ghz (a.k.a. 5G nmwave) altså 5G hastigheds-gøglebilledet, som man i hvert fald ikke normalt vil finde "i udkanten af" nogen by.

Jeg siger LANGT fra at det er det er forklaringen, kun at det er en af de få mulige forklaringer der ville give nogen rationel mening som forklaring af trådstarters ret besynderlige oplevelse. En anden kunne naturligvis være en mast der var gået i stykker eller taget ud af drift, eller hvis vi taler datahastigheder, at en mast der har fået for mange samtidige tunge brugere.

Redigeret af TBC1 - 07-Februar-2023 kl. 01:04
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu