recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dårligt signal på TV2 Sport/TV3 Puls (HD boks)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDårligt signal på TV2 Sport/TV3 Puls (HD boks)

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Gizmodo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 146
Direkte link til dette indlæg Emne: Dårligt signal på TV2 Sport/TV3 Puls (HD boks)
    Sendt: 05-November-2009 kl. 19:56
Er der andre som oplever dårligt signal på følgende kanaler, efter vi er gået fra analog til digital:

• TV2 Sport (sd)
  • TV3 Puls
  • TV2 Film (sd)
  • VH1
  • Nogle af Disney kanalerne

Signalstyrken ligger på ca. -19-20 stykker, og gør at det nærmest er én stor pixelering, hvor lyden ligeledes skratter helt vildt. Desuden er der sort skærm ind i mellem. Alle andre kanaler står super skarp, som de hidtil har gjort. Kanalerne står desuden fint, hvis jeg ikke sender signalet igennem boksen.

Har forsøgt at ringe til Yousee, men efter at have ventet i 40-50 minuutter, så opgav jeg! Må prøve igen i morgen. Er der andre, som har oplevet dette? Og måske nogen som allerede har fået en svar fra Yousee?

Et lille ekstra spørgsmål: Er der nogen som har oplevet, at når man trykker på forstørrelsesglasset på fjernbetjeningen, for at skifte undertekster, zoom mm, så ryger man ind på programoversigten, og kan ikke komme tilbage igen. Det eneste der virker er at slukke boksen bagpå!?

Redigeret af Gizmodo - 05-November-2009 kl. 19:57
Til top
Gizmodo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2009 kl. 10:32
Anyone? :)
Til top
dkwolf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Februar-2006
Point: 343
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2009 kl. 10:39
Det er de samme kanaler jeg også har problemer med -> http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=69616&title=kanaler-mangler

Jeg afventer en tekniker for at kigge på det, men de taler muligvis om at det er et problem som dobbeltskærmede kabler bliver ramt af efter at DVB-T nettet er kommet op at køre.
Jeg har før brugt dobbeltskærmede kabler fra stikket i vægen til min boks, dette er lige pt. skiftet ud med et normalt kabel, men stadigvæk samme problem. Så jeg skal lige finde en lommelygte når jeg kommer hjem og have gennemgået kabel gangen fra vejen og ind. Lige for at se hvilke kabel typer der sidder der.

Redigeret af dkwolf - 06-November-2009 kl. 10:40
Thomas

Samsumg LE-40R87 40"
Samsung 3126 HD HDD recorder (med 500Gb HDD mod)
Sony BDP-S550 Blu-Ray
Sony DG820 receiver
5.1 Gale Junior højtaler system
Til top
Gizmodo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2009 kl. 13:01
Okay, du må meget gerne skrive hvis/når du hører nærmere :)
Til top
karkov Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-December-2007
Point: 469
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2009 kl. 13:20
En del af kanalerne har fået ny frekvens også digitalt, men dem du nævner der ligger ikke alle i samme mux.

prøv evt med et andet antenne kabel, eller sæt boksen på det første stik og pil alt andet fra. hjælper det skal signal nok forstærkes, det er normalt yousee opgave at det er i orden, så få en tekniker ud i første omgang, siger han at alt er ok ved første stik, skal du nok have en forstærker på.  husk den skal være med returvej.
Til top
dkwolf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2009 kl. 16:22
Jeg har løst problemet i mit tilfælde - det var enten det kabel fra splitter til forstærker eller selve forstærkeren. Koblet uden om den og alt virker som det skal nu.
Thomas

Samsumg LE-40R87 40"
Sony BDP-S550 Blu-Ray
Sony DG820 receiver
Til top
Gizmodo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2009 kl. 19:59
Antennekablet virkede fint før de gk til 100% digitalt signal? Og det går direkte fra indgangen i væggen (antenneboksen) og så til boksen. Det er et kvalitetskabel - har sgu været dyrt :)

Men må prøve - hvad er sådan en forstærker? Og hvor kan den købes henne? Bare mærkeligt, hvis det lige pludselig ikke skulle virke længere...
Til top
dkwolf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2009 kl. 20:46
Oprindeligt skrevet af Gizmodo Gizmodo skrev:

Antennekablet virkede fint før de gk til 100% digitalt signal? Og det går direkte fra indgangen i væggen (antenneboksen) og så til boksen. Det er et kvalitetskabel - har sgu været dyrt :)

Men må prøve - hvad er sådan en forstærker? Og hvor kan den købes henne? Bare mærkeligt, hvis det lige pludselig ikke skulle virke længere...

problemet ligger sikkert i at antenne forstærkeren klipper signalet til de kanaler der er flyttet op i de høje mhz, så ved at kable uden om den så har jeg fået mine kanaler tilbage.
Thomas

Samsumg LE-40R87 40"
Sony BDP-S550 Blu-Ray
Sony DG820 receiver
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu