recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dårligt Wifi via Yousee - hjælp!!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDårligt Wifi via Yousee - hjælp!!

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Emne: Dårligt Wifi via Yousee - hjælp!!
    Sendt: 13-Februar-2011 kl. 19:48
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Yousee support siger at de ikke er forpligtet til at yde den loved hastighed, men de er vel forpligtet til at levere et wifi netværk der virker eller hvad?

Det tvivler jeg stærkt på, da det nogle steder kan være umuligt kan få et velfungerende trådløst netværk. Der er kun 3 uafhængige (ikke-overlappende) kanaler i 2.4 GHz området som alle dele, og hvis nogle af dine naboer kører N på 2.4GHz støjer de ind over endnu flere kanaler.

Du kan prøve at skifte kanal (1-11, vælg 1, 6 eller 11) på routeren, og du kan eksperimentere med placeringen hvis det er muligt. Hellere oven på et skab i 2m højde end på gulvet, og jo mere frit udsyn fra routeren, desto bedre.

Redigeret af JesperLund - 13-Februar-2011 kl. 19:49
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
The_Unforgiven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Denmark
Point: 450
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2011 kl. 17:48
Må jeg spørge hvilken model du har prøvet ?
Har kun oplevet bøvl med den sorte , den nye model.

The_Unforgiven
Til top
Stausholm Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 13-Juni-2008
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2011 kl. 21:08
har samme problem med den sorte netgear (CG3000) jeg har fået af yousee, har fået den ombyttet flere gange og har prøvet forskellige opsætninger, ingenting kan få den til at være fuldstændigt stabil over wifi men kanal 3 har været størst succes. Kabel er eneste udvej for mit vedkommmende da yousee ikke mener der er et problem. Alternativt kan du selv investere i en anden :(
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2011 kl. 22:50
Jeg ville kun vælge den hvide(gamle) model og den kan køre 15 mb , jeg har en kammerat der har det , jeg selv har kun 8 mb og kører upåklageligt med den hvide.
Ved ikke hvorfor de stædigt holder ved de sorte modeller , de virker ikke.

The_Unforgiven
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2011 kl. 22:52
Oprindeligt skrevet af Stausholm Stausholm skrev:

har samme problem med den sorte netgear (CG3000) jeg har fået af yousee, har fået den ombyttet flere gange og har prøvet forskellige opsætninger, ingenting kan få den til at være fuldstændigt stabil over wifi men kanal 3 har været størst succes. Kabel er eneste udvej for mit vedkommmende da yousee ikke mener der er et problem. Alternativt kan du selv investere i en anden :(

Kan man det ????
Altså købe en cable router og så virker den med Yousee ?

The_Unforgiven
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Point: 1226
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2011 kl. 23:01
Du kan slukke for det trådløse i dit modem og koble din egen router til bagved den.

Theilo
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2011 kl. 23:08
Oprindeligt skrevet af Theilo Theilo skrev:

Du kan slukke for det trådløse i dit modem og koble din egen router til bagved den.

Theilo

Ja , men er sgu lidt molbo agtigt , man får trådløs router , men lortet virker ikke.
Kan jo ikke være rigtigt at man skal købe en extra router og slutte den til i røven af den anden

The_Unforgiven
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu