Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
pethan80
Ny bruger
Oprettet: 04-April-2007
Status: Offline
Point: 8
|
Emne: DRM beskyttet musik Sendt: 03-Juli-2008 kl. 08:27 |
Hej alle .... er der nogen der ved om disse Linksys-extendere kan håndtere musik som er DRM beskyttet.
Jeg er TDC kunde og har derfor adgang til deres nye service PLAY som giver alle deres bredbåndskunder gratis musik - denne musik er DRM beskyttet og jeg vil gerne vide om Linksys kan afspille dette musik på mit stereoanlæg.
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 03-Juli-2008 kl. 18:41 |
Det vil forhindre Digital kopiering, men det skulle ikke forhindre at det afspilles Analogt, eller kopieres Analogt.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
Wolff
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2008
Point: 572
|
Sendt: 06-Juli-2008 kl. 13:33 |
Fjern DRM beskyttelsen. At bryde DRM/kopibeskyttelse er SÅVIDT jeg ved (i må ikke hænge mig op på det), tilladt hvis det forhindrer afspilning.
Der findes værktøjer der kun fjerne DRM beskyttelsen uden at reencode filerne, hvilket vil være optimalt. Fjerne dog ikke vandmærker fra filerne, som mange sikker også er beskyttet med.
|
 |
JesperLund
Guld medlem
Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
|
Sendt: 06-Juli-2008 kl. 14:13 |
Wolff skrev:
Fjern DRM beskyttelsen. At bryde DRM/kopibeskyttelse er SÅVIDT jeg ved (i må ikke hænge mig op på det), tilladt hvis det forhindrer afspilning. |
Nej, du må afspille men ikke kopiere. Der er en meget simpel løsning på problemet, hvor du ikke skal bekymre dig om omgåelse af effektive tekniske foranstaltninger. Sig nej til musik med DRM.TDCs Play er en narresut for forbrugerne. Lad dem beholde deres l*rt for dem selv.
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
 |
Wolff
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2008
Point: 572
|
Sendt: 07-Juli-2008 kl. 13:21 |
JesperLund skrev:
Wolff skrev:
Fjern DRM beskyttelsen. At bryde DRM/kopibeskyttelse er SÅVIDT jeg ved (i må ikke hænge mig op på det), tilladt hvis det forhindrer afspilning. |
Nej, du må afspille men ikke kopiere.
|
Var det ikke også det jeg skrev? Jeg skrev ikke noget om at det så var muligt at kopiere musikken, blot at det så var muligt at AFSPILLE uden DRM, og at det er lovligt hvis det forhindrer en afspilning, på eks. en bærbar afspiller der ikke kan håndtere DRM. Ja de findes skam stadig. Hvis man kigger efter på mange online butikker, så har de selv guides til hvordan man fjerner DRM. Men det involvere at brænde WMA filen og derefter rippe til MP3, og er en langt fra optimal løsning, da den endelige fil er reencodet 2-3 gange.
Redigeret af Wolff - 07-Juli-2008 kl. 13:22
|
 |
JesperLund
Guld medlem
|
Sendt: 07-Juli-2008 kl. 19:54 |
Wolff skrev:
JesperLund skrev:
Wolff skrev:
Nej, du må afspille men ikke kopiere.
|
Var det ikke også det jeg skrev? Jeg skrev ikke noget om at det så var muligt at kopiere musikken, blot at det så var muligt at AFSPILLE uden DRM, og at det er lovligt hvis det forhindrer en afspilning, på eks. en bærbar afspiller der ikke kan håndtere DRM. Ja de findes skam stadig. |
Jo, men du nævnte også at fjerne DRM fra filen (permanent). Den operation må betegnes som en kopi. Hvis der er tale om WMA med DRM, kan dette kun fjernes på en Windows maskine (med de metoder som jeg kender), og hvis formålet er at afspille på en Linux maskine, er du nødt til at lave en kopi, og det er ikke tilladt. Omgåelse af DRM skal være on-the-fly mens der sker afspilning. DVD er lidt mere taknemmelig fordi der her eksisterer metoder til at omgå CSS m.v. mens der afspilles på Linux eller whatever.
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
 |
Badsted
Guld medlem
Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Point: 1042
|
Sendt: 07-Juli-2008 kl. 22:08 |
Jeg irriterer mig også over at skulle koble min laptop til stereoanlægget, hver gang jeg skal høre musik, men det forhindrer mig ikke i at være glad for al den musik, som jeg har fået, ganske gratis (jeg var TDC kunde i forvejen). Men man kan heller ikke brænde TDC Play musik ud på en CD og derved kopiere til en anden maskine. Mig bekendt skal man igang med den langhårede metode med værktøjer fra internettet etc. Det ville ellers være dejligt, hvis én af de mange musikspillere kunne håndtere musikken fra Play. Men jeg vil nok alligevel holde øje med denne tråd, det kan jo være, at der kommer en fornuftig løsning  Med venlig hilsen Henrik Badsted
|
 |
JesperLund
Guld medlem
|
Sendt: 07-Juli-2008 kl. 23:00 |
Badsted skrev:
Men jeg vil nok alligevel holde øje med denne tråd, det kan jo være, at der kommer en fornuftig løsning  |
Der er mange muligheder, men ingen lovlige. Digital Restrictions Management på PLAY er lavet for at forhindre dig i at afspille musikken andre steder end på din Windoze computer. Det er tvang og kontrol for dine egne penge (well, "penge" er de 6 kr/måned som du kan spare ved at fravælge PLAY). PLAY er efter min mening mindre værd end at kunne shuffle rundt mellem et par hundrede internetradiokanaler, hvilket vi alle kan gøre gratis. Og her må du endda optage musikken og afspille den andre steder. Nej, PLAY er en narresut.
|
|
 |
lahan
Guld medlem
Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Point: 9433
|
Sendt: 08-Juli-2008 kl. 00:06 |
JesperLund skrev:
PLAY er efter min mening <span style="font-style: italic;">mindre</span>
værd end at kunne shuffle rundt mellem et par hundrede
internetradiokanaler, hvilket vi alle kan gøre gratis. Og her må du endda
optage musikken og afspille den andre steder. Nej, PLAY er en
narresut. |
Meget muligt men er ret sikker på at der er en god ide for
TDC.
Prøv at stille dig ind i en TDC butik, mange af dem der skal have en ny
telefon spørger straks om den har PLAY.
Badsted, dit langhårede spørgsmål er faktisk meget korthåret.... Løsningen
kræver kun en enkelt søgning på google !!
|
 |
JesperLund
Guld medlem
|
Sendt: 08-Juli-2008 kl. 00:43 |
lahan skrev:
Meget muligt men er ret sikker på at der er en god ide for
TDC. |
Det er klart - de låser kunderne. Jeg er egentlig udmærket tilfreds med TDC ADSL og Bredbånd City giver heldigvis ikke adgang til PLAY, men efter det her musik gøgler fis de har lavet med PLAY, overvejer jeg at skifte til Fullrate.
|
|
 |